ik heb vandaag eindelijk mijn spoiler erop gezet maar nu heb ik het probleem dat me klep te zwaar is. dus kan hem niet meer openen met het hendeltje in de auto..
weet er misschien iemand een oplossing om dit op te lossen of sterkere veren van welke auto?
heb al een keer andere veren van een e10 geprobeert maar hielp niks.
gek genoeg geen last van met de megagrote wrc achterop. ok hij springt niet meteen meer een stukje omhoog bij openen van binnenuit.maar in de hoogste stand blijft hij open staan, zal wel met de plaats van bevestiging te maken hebben gok ik
heb wel eens in een tip van don gelezen geloof ik dat je de veren de stangetjes dan kon poetsen of insmeren/behandelen met siliconen en daardoor ze iets gesmeerd werden of zoiets. en hij wat lichter omhoog ging en ook beter bleef staan
sybren schreef:Toen ik m'n corolla nog had ging hij ook amper open. Ik heb toen alles gesmeerd ook de schanieren enzo toen ging hij weer heel erg soepel.
yup, spul word geregeld nat daar de veren buiten de achterklep rubbers zitten. dus krijg je ook aanslag lijkt me die niet meteen zichtbaar is maar wel de boel stroef maakt. ik loop ze regelmatig na als ik toch bezig ben met een doekje met okewax en heb nergens last van met 2 spoilers op de klep .
zwaarder dan die wrc van mij zal dat toch nooi zijn denk ik, al hoewel jullie spoilers lager zitten en dat het zwaartepunt verlegt natuurlijk. anders mischien kijken naar sterkere veren, of een manier om ze harder in te stellen. mischien heeft de toyo of autostyling daarvoor een optie
Joseppe schreef:zwaarder dan die wrc van mij zal dat toch nooi zijn denk ik, al hoewel jullie spoilers lager zitten en dat het zwaartepunt verlegt natuurlijk. anders mischien kijken naar sterkere veren, of een manier om ze harder in te stellen. mischien heeft de toyo of autostyling daarvoor een optie
eemm stefan zegt dat er bij hem ook nog een stalen plaast opgelast zit, zijn achterklep is namenlijk strak gemaakt.
ik neem toch aan dat zo'n stalen plaat zwaarder is dan een stukkie polyester
Arco
Don't take life too serious, You'll never get out alive Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
Bij mijn e10 (alleen achterspoiler) kreeg ik de klep ook niet met het handeltje van binnenuit open. Als de klep openstond ging hij vaak weer door de wind dicht.
Volgensmij is het gewoon een e10 (met spoiler) kwaaltje
@ Joseppe: jou spoiler zit hoger, als de klep openstaat heb je er daardoor minder last van het gewicht en volgensmij is de WRC spoiler niet zo heel erg zwaar aangezien het maar dun materiaal is.
Maar wees blij , ik heb me er altijd een beetje aan geirriteerd
Corolla e10 ('97) 2.0 DGX Zwart --> R.I.P.
Corolla e11 ('99) G6r --> SOLD
Looking for more fun on less wheels --> Ducati 999S
Ik heb ook een e10 en ik heb 2 (originele) achterspoilers. Ik heb de klep als sinds aanschaf niet van binnenuit open kunnen krijgen, tenzij je het met 2 man doet (1tje hendel en 1tje de klep dan open). En dan nog gaat het niet van harte!
Ik heb er mee leren leven, gewoon met de sleutel open maken!
Dat probleem had ik ook met mijn E10 met originele GTSi spoiler (die onderaan de achterruit). Altijd twee keer het handeltje, en ik merkte dat als ik de portier dicht deed, dat net genoeg druk veroorzaakte om de klep een klein stukje op te tillen en weer in het slot te laten vallen...
Heel rustig dichtdoen wilde dus wel eens helpen, maar ook niet altijd. Sleutel en een beetje optillen was het enige dat altijd hielp.
op dat hendeltje wat de achterklep opendrukt zit zo'n plastic dopje vaak is dat ook verdwenen en zit alleen het gaatje waarin hij vastgeklikt is er nog. ooit hier gelezen dat als je er een popnageltje in vastzet (waardoor het weer iets dikker word en meer doordrukt) het probleem enigszins weer verholpen kan zijn . mischien dat iemand dit kan bevestigen of dat je het even moet uitdokteren of dat het is
Als ik in Partsbase kijk, bestaan die gasveren voor het kofferdeksel - althans voor mijn E11 - in 2 versies: voor auto's zonder spoiler, en voor auto's met een spoiler. Kennelijk is het een bekend probleem.
Als schoonmaken en smeren niet meer helpt, en je had er voorheen geen spoiler op zitten, kun je ze dus altijd nog vervangen door een setje zwaardere.
Voor het openen hebben de gasveren geen enkele functie. Ze dienen alleen om het geheel openen makkelijker te maken, de klep open te houden en te voorkomen dat de klep bij sluiten in één keer dicht dondert.
In het slot zit een veertje dat de klep open moet duwen. Het kan dus zijn dat dit veertje te slap is, of dat een dopje verdwenen is, zoals Joseppe zegt.
Flup schreef:Voor het openen hebben de gasveren geen enkele functie. Ze dienen alleen om het geheel openen makkelijker te maken, de klep open te houden en te voorkomen dat de klep bij sluiten in één keer dicht dondert.
In het slot zit een veertje dat de klep open moet duwen. Het kan dus zijn dat dit veertje te slap is, of dat een dopje verdwenen is, zoals Joseppe zegt.
yup bekend probleem op de e10 en denk ook op de e11. plastic dopje weg en dan drukt hij net niet genoeg door zodat het slot er niet vanaf gaat.
Flup schreef:Voor het openen hebben de gasveren geen enkele functie. Ze dienen alleen om het geheel openen makkelijker te maken, de klep open te houden en te voorkomen dat de klep bij sluiten in één keer dicht dondert.
yup bekend probleem op de e10 en denk ook op de e11. plastic dopje weg en dan drukt hij net niet genoeg door zodat het slot er niet vanaf gaat.
Bij de e11 (hatchback tenminste) geen problemen. De achterklep is ook veel kleiner, lees lichter, dan die van de e10. Tevens loopt de achterklep steiler omhoog waardoor er minder druk op de gasveren komt
Corolla e10 ('97) 2.0 DGX Zwart --> R.I.P.
Corolla e11 ('99) G6r --> SOLD
Looking for more fun on less wheels --> Ducati 999S
Dan zal het wel alleen maar een e10 probleempje zijn, dat de klep groter is is me bekend, booster heeft destijds voor mijn wrcspoiler en 2 van de e11 moeten verzagen om een mal voor de e10 variant te maken.
dan blijft het een kwestie van een popnagel of plastic dopje plaatsen lijkt me. heb dit ergens hier al een keer gelezen als tip op het forum volgens mij van MarcO die het ook ondervonden had.
evt. kan je nog als het lukt de trekkabel van het mechanisme proberen iets te smeren maar dat lijkt me wel lastig al deed ik het vroeger bij rem/gaskabels op de fiets door er met wd40 door bij de buitenkabelingang wat flink er doorheen te spuiten wat wel hielp(wel even een oude doek erbij voor het lekken)
Bij mijn E10 Liftback (met dus een grote achterklep) ging de klep ook niet goed open. Op de plek van het dopje zat een klein viltje geplakt.
Dit is er van de week vanaf gevallen en nu bleef constant het lampje van geopende deur branden.
Ik heb er nu een boutje (M8) ingezet (Gewoon los)
Het lampje is uit en de klep gaat nu met het handeltje van binnenuit perfect open.
Dus niet kijken voor zwaardere zuigers (mits de klep blijft openstaan natuurlijk) maar gewoon zorgen voor een dikker dopje of een boutje plaatsen.
GaveGuido schreef:Dat probleem had ik ook met mijn E10 met originele GTSi spoiler (die onderaan de achterruit). Altijd twee keer het handeltje, en ik merkte dat als ik de portier dicht deed, dat net genoeg druk veroorzaakte om de klep een klein stukje op te tillen en weer in het slot te laten vallen...
Heel rustig dichtdoen wilde dus wel eens helpen, maar ook niet altijd. Sleutel en een beetje optillen was het enige dat altijd hielp.
Plastic dopje bij je slot eruit halen en een boutje+moertje (M6) in doen. Opgelost..
If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!
ik wil graag nieuwe gasveren bestellen, want mijn klep zonder spoilers of andere dingen erop komt echt niet meer van zn plaats. (springt wel uit het slot btw)
Nu heb ik echter lifters waar geen type of merk meer opstaat, blijkbaar eraf gegaan in de loop der jaren.
Wie weet waar ik op moet letten? (lengte ingedrukt, uitgeschoven en drukkracht) zijn de eerste zaken die bij me opkomen...
(oja, en dan waar haal je ze schappelijk? en 2e hands is dat raadzaam misschien hier?)
onderdelen nieuw kunnen vrij prijzig zijn, mischien een oproep hier op het forum plaatsen in een appart gezocht topic, of de sloop afgaan, evt. vinnie-style hier eens vragen of die wat heeft liggen en anders ook eens kijken bij autozaken als brezan etc.
Weet niet of er uberhaupt iets van universeel past of zelfs te krijgen is, mischien wel uit een ander model/type van de toyota maar daar heb ik geen kijk op