Ik moet toegeven dat ik deze xenonset al een paar jaar heb liggen, maar nooit de tijd/moeite gehad om in te bouwen. Echter krijg ik het niet voor elkaar om deze werkend te krijgen.
De mistlichten van een E15 zijn H11, dus ben logischerwijs eerst begonnen met een set H11 xenon. Deze deed het niet. Ik dacht misschien is de ballast kapot (want ligt al een paar jaar niks te doen..), andere ballast erop, maar nog steeds niks. Dan is misschien de bulb kapot, dus die ook uitgewisseld. Maar helaas...
Toen heb ik een set H7 bulbs met bijbehorende ballast gepakt, maar ook die deed niks..

Toen ben ik maar eens gaan meten. Netjes 12V op de connector van het mistlicht, prima dus! Ingangsspanning van de ballast is dus 12V (en bij lopende motor 14V). Ik zou dan verwachten dat de uitgangsspanning van de ballast richting de 10kV moet gaan aangezien xenon op high voltage werkt. Echter bij beide ballasten was de uitgangsspanning slechts gelijk aan de ingangsspanning..? Conclusie die ik dan trek: ballast is kapot.
Maar ik heb dit verhaal met 3 verschillende soorten ballasten getest en in alle gevallen geen licht. Kan natuurlijk dat alle drie de ballasten kapot zijn (want een aantal jaar niks liggen doen), maar toch vind ik dat wel heel erg toevallig.. Of jullie moeten daar een andere mening over hebben?
Ook zal ik het erg frappant vinden dat de 3 bulbs die ik geprobeerd heb (2x H11 en 1x H7) ook alledrie kapot zouden zijn..
Ik heb (nog) niet de tijd gehad om een xenonset ook eens te proberen op de grootlicht connector (dat is een HB3). Maar ik ga er vanuit dat dit geen beter resultaat zal opleveren. Immers: 12V input is 12V input, of dat nu van een mistlicht connector komt of van een grootlicht connector

Mijn vraag is eigenlijk: Weet iemand of er een soort van beveiliging of weet ik wat in de mistlicht aansluitingen zit die voorkomt dat er xenon op aangesloten kan worden? Oftewel, kan iemand tips geven waardoor ik het toch voor elkaar kan krijgen om xenon mistlichten te krijgen?