roest onder voordeuren

Over plaatwerk, ruiten, verlichting, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
marcel01
Newbie
Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: zo mar 01, 2015 14:51

roest onder voordeuren

Bericht door marcel01 »

Goedemorgen

Ik ben niet zo vaak op het forum, dus ik hoop dat dit bericht in de juiste categorie komt.
Ik rij in de Toyota Corolla 1.6. 16 V VVI 5 Drs (2006)

Mijn vraag is: er is roestvorming op de dorpels van beide voordeuren. Plekken van zo 8 a 10 cm lang en paar centimeter breed. De garage stelde voor, dat ik dit in de spuiterij laat opknappen, want binnenkort komt de auto vanwege de roest niet meer door de apk.
Maar dit bedrijf zou dan als iets goedkopere oplossing hebben ter afwerking van de behandeling de dorpels zwart te spuiten met een materiaal. De Toyota is blauw, dus dat lijkt mij niet zo mooi.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Is afwerken in de oorspronkelijke kleur erg kostbaar?
Is het een alternatief dat ik op zoek ga naar tweedehands dorpels zonder roest en die er op laat plaatsen?
Zo ja, waar kan ik dan het beste zoeken voor deze tweedehands onderdelen, of kan de garage dit zoeken voor mij doen?

Ik ben erg blij met de Toyota dus ik hoop dat ik een oplossing kan vinden die redelijk betaalbaar is !
Ik moet er bij vermelden dat ik zelf niet zo handig ben in reparatie/onderhoud van auto' s, dus een en ander zou het best door anderen gefikst kunnen worden.
Dank voor het meedenken, vriendelijke groet, marcel
Plaats reactie