Achterste ruitenwissersproeier E80

Over plaatwerk, ruiten, verlichting, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Welloe
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: di mei 14, 2019 21:12

Achterste ruitenwissersproeier E80

Bericht door Welloe »

Dag allemaal,

Ik ben Daniël, 23 jaar en heb een paar weken geleden m'n eerste autootje gekocht van een maatje van me; een Corolla E80 :mrgreen: Heb tot nu toe altijd enkel motoren gehad, maar kon deze wagen voor een mooi prijsje overnemen, dus kon 'm niet laten staan.

Nou viel 't volgende me van de week op: Als ik de achterste ruitensproeier z'n ding wil laten doen, komt 't er alleen aan de voorkant uit. Ik heb de slangetjes op de pomp al omgewisseld, en dan komt 't er via beide knopjes wél achter uit. De leiding zou dus niet verstopt kunnen zitten.

Daarnaast viel me op dat de rechter sproeier voor met veel meer druk spuit dan de linker. Is dit inherent aan 't feit dat 't ene slangetje langer is dan de ander, of moet ik 't pompje maar gewoon vervangen? Dit laatste vind ik op zich niet zo'n probleem, m'n voorruit wordt prima schoon, maar dat achter 't helemaal niet doet vind ik vrij vervelend. Iemand die dit probleem wel eens heeft gehad en wellicht een easy fix weet?

Ook heeft volgens mij van de week iemand geprobeerd om zonder sleutel binnen te komen. Er zaten ineens twee paralele krasjes boven m'n deurslot en hij lijkt er wat losser in te hangen dan eerst. Is er een manier om 't slot weer wat beter vast te zetten, voordat ze van de week nog een keer langs komen en er met m'n gebakje vandoor gaan?

Lang verhaal, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

In ieder geval bedankt als je tot hier bent gekomen met lezen ;)

Daniël
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6610
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: Achterste ruitenwissersproeier E80

Bericht door Martijn »

Welkom!

Waarschijnlijk heeft 1 pompje de geest gegeven.
Zou de sproeikopjes zelf even doorprikken en schoonmaken. Ook het rechter slangetje kan ergens klem zitten.
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
Welloe
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: di mei 14, 2019 21:12

Re: Achterste ruitenwissersproeier E80

Bericht door Welloe »

Er zijn twee pompjes? De eerste zit als je de motorkap opendoet helemaal linksachterin tegen 't schutbord. Daar komen zowel de slangetjes voor de voor- als achterkant uit. Zou er dan een tweede moeten zijn? En zo ja, waar ergens?
Gebruikersavatar
corollapowerrr
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 3052
Lid geworden op: do okt 30, 2003 22:24
CCNL lidnummer: 468
Type Corolla: AE82
Type Corolla: Geen
Locatie: Genapium
Contacteer:

Re: Achterste ruitenwissersproeier E80

Bericht door corollapowerrr »

Ik denk dat je verdeler tussen voor en achter de geest heeft gegeven. Pompje zit in het reservoir, de verdeler zit tegen je schutbord. Ff de slangetjes volgen dan vind je hem
Lexus is250c RAV4 hybrid 4wd
Plaats reactie