Roestgat E11

Over plaatwerk, ruiten, verlichting, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
EcoModder
Newbie
Newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: vr sep 09, 2016 17:57
Type Corolla: E11
Locatie: Omg. Leiden

Roestgat E11

Bericht door EcoModder »

Even wachtend op iemand heb ik een rondje rond m'n auto gelopen, rand tussen de dorpel/wielkast weer nagekeken. Zag een tijdje al niet helemaal prima uit. Het stond al op de lijst, een kit kopen waarmee ik in de dorpels Mike Sander vet zou kunnen sprayen, de roestschade op de puntgelaste rand verwijderen en verven.. Auto zou dan voor de eeuwigheid goed moeten zijn want ongeveer zo lang wil ik deze auto rijdend houden :D

Dat de dorpel in die hoek zo rot was had ik helemaal niet door. Geen roestbubbels, verf zag nog goed uit. Met m'n duim zo door dat "goede" verf. Vrijwel zeker is er water door de kier tussen wielkast en dorpel naar binnen gekomen.

Photos: https://imgur.com/a/nHBN4Yr

Een paar vragen:

1. Hoeveel kost ongeveer dit soort reparatie, iemand ervaring hiermee?
2. Kent iemand een goede lasser in de omg. Leiden-Den Haag, algemene regio Zuid Holland?
3. Hebben jullie ervaringen met de qualiteit pasvormen van vervangende plaatwerk? Ik kom online verschillende merken tegen: Easyparts, BLIC, Van Wezel, passen deze ongeveer allemaal hetzelfde?
EcoModder
Newbie
Newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: vr sep 09, 2016 17:57
Type Corolla: E11
Locatie: Omg. Leiden

Re: Roestgat E11

Bericht door EcoModder »

Even een halve update. Roestgaten zijn gelast.. ja er waren er meer :D Schuine oppervlakte net boven de catalysator behoorlijk roestig, een lange rand tussen de wielkast en kofferbakruimte waar de krik staat. Ook wat puntgaatjes onder de geluidsisolatie in de wielkasten. De rest is vrijwel hard, wel oppervlakkige roest onder de achterstoelen die ik tot de zomer ga behandelen. Subframe ziet ook ietsjes ruig uit en wordt behandeld.

Blanke staal in de epoxy primer gezet, en dan lasnaden met Polymax van Bison goed ingewerkt. Unterbodenschutz van TimeMax (UBS Strong No1) heb ik besteld voor over de epoxy primer, deze is in en duitse oldtimermagazijn als beste getest. Krijgt geen droogteschuren zoals vele andere schutz.

Door het lassen is lokaal ietsjes van de wielkast geluidsisolatie verbrand. Ben bang dat die verbrande materiaal water kan absorberen. Dat, samen met de puntgaten onder die isolatie is de reden dat ik even ging kijken of er een "wheel liner" (wielkuip?) voor de achterwielen van een E11 gemaakt wordt. En jawel, via Autodoc de BLIC 6601-01-8114831P en BLIC 6601-01-8114832P besteld. Deze wielkuipen passen kwa vorm echt behoorlijk goed, alleen zijn er geen gaten geboord of montagemateriaal aanwezig. Moet nog even kijken hoe de montage de beste kan zodat ik geen gaten hoef te boren.

Idee is dan om de hele wielkuip in de vet (Mike Sanders) te zetten zodat er geen water en vuil meer zit en in de wielkastisolatie blijft hangen. De wat ouder wordend isolatie laat ik voor nu dan lekker zitten, zo kan het geen kwaad.
Plaats reactie