Project(jes) van Roisto

Over headunits, navigatie, carkits, woofers en Db's, enz...

ModeratorCOLON Moderator

BUTTON_POST_REPLY
Roisto
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON Do Apr 08, 2010 11:41

Project(jes) van Roisto

Bericht door Roisto »

Sinds kort ben ik eigenaar van een Toyota Corolla Wagon uit 2004 8-)

Omdat de standaard Radio/cd speler geen mp3's speelt, en ik zo'n leuke Iphone heb,
wil ik graag mijn Iphone aansluiten op deze standaard radio.

Nu heb ik vernomen dat bij andere merken auto's er dan geswitched moet kunnen worden naar
een Cd-wisselaar of AUX-input. Nu is mijn vraag beschikt mijn standaard Radio/cd speler over deze
mogelijkheid om dit te kunnen doen? Alvast bedankt voor jullie antwoorden :mrgreen:
Laatst gewijzigd door 1 op Roisto, in totaal 0 keer gewijzigd.
Leon
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 11908
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 22:20

Re: Iphone aansluit mogelijkheden E12 radio

Bericht door Leon »

Volgens mij kun je een speciale aansluitkabel krijgen. Bij de Auris kan het wel. Ik heb er een iPod inliggen, aangesloten met zo'n kabel en dat werkt prima.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
yorick
President member
President member
BerichtenCOLON 2238
GeregistreerdCOLON Vr Jun 13, 2008 19:17

Bericht door yorick »

of je koopt een zender voor je iphone, dan kan je op een bepaalde frequentie van de radio de muziek ontvangen.
Nadeel is wel dat het duur is en dat je er geen topkwaliteit van moet verwachten.
Past: Lexus IS200 6 cilinder
Past: Toyota corolla G6R
New: Ford Focus Limited wagon 1.6TDI '11
Roisto
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 78

Project(jes) van Roisto

Bericht door Roisto »

@ Yorick; Heb het een tijdje geleden bij mijn Nissan Sunny geprobeerd, was niet duur hoor (€ 10,- ).. werkt alleen voor geen meter. Alleen als je stilstaat en dan afstemt XD

Nog even een aantal vragen;

- De DIN 1 brackets, om een 3rd party radio/cd-speler in te bouwen. Deze zijn er zo te zien in verschillende merken, zit hier veel kleur verschil in per merk? Voor een stuk plastic van +/- 35€ verwacht ik wel dat de kleur een beetje overeen mag komen van het Toyota dashboard-zwart.

- Iemand ervaring met de Brackets voor de 3rd party speakers? zijn deze van plastic of ijzer?
Bijv. (hebben als aardigheid dat ze zo wel voor en achter schijnen te passen, zelfde merk als DIN 1 bracket): http://www.navishop.nl/product_info.php ... ts_id/3657

Verder heb ik besloten een Brodit houder te gaan bestellen voor het netjes op hangen van de Iphone. Waarschijnlijk gaat er een Bluetooth radio/cd-speler in komen, met de functie om over Bluetooth af te gaan spelen scheelt weer een kabel =)
http://www.wehkamp.nl/computers-telecom ... 3914/?PI=0

Alvast super bedankt voor de gedeelde adviezen en info :thanx
Laatst gewijzigd door 1 op Roisto, in totaal 0 keer gewijzigd.
Roisto
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 78

Project(jes) van Roisto

Bericht door Roisto »

Inmiddels een mooie Kenwood KDC-BT60U Bluetooth/radio-cdspeler ingebouwd in de Wagon met de mogelijkheid m'n Iphone via BT te laten bellen en muziek af te spelen. Ook de voorste Deurspeakers voorzien van mooie JBL's.
Vandaag komt als het goed is mijn Brodit-houder binnen met een voedingsmogelijkheid waar bij ik twijfel wat ik zal doen, de opties zijn als volgt:

- 1e optie: Ik kan hem direct op USB aansluiten via de achterkant van de radio, heeft als voordeel dat ik altijd verbinding heb. Nadeel misschien; Niet genoeg laadkracht via USB voor laden van Iphone?

- 2e optie: Aansluiten op de kabelboom en zeker genoeg oplaad vermogen. Vraag heerst dan alleen waar, en van welk kabeltje ik de stroom af moet tappen (aansteker?).

Ik neig natuurlijk meer naar optie 1, maar als de Iphone niet (genoeg) bijgeladen kan worden met de USB connectie word optie 2 aantrekkelijker. Wie heeft hier ervaring mee?

Edit: Eigenschappen USB aansluiting volgens handleiding:

Maximale toevoerstroom: 500 mA <- is dit genoeg?
Laatst gewijzigd door 2 op Roisto, in totaal 0 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 6636
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 17:06

Bericht door Martijn »

Of je neemt een Parrot MKi9000 carkit.
Heeft naast USB (MKi9200 ook SD) een iPhone aansluiting en speelt alles van je iPhone af in best goede kwaliteit.
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
Roisto
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 78

Project(jes) van Roisto

Bericht door Roisto »

Lijkt me een beetje onzinnig als ik met deze Unit al kan bellen en via BT kan afspelen (zit Parrot module ingebouwd) =)

Verder heerst er atm in mijn verbouwing van de Intrieur ledjes (want je ziet ze bijna niet branden) in de deuren het volgende probleem:

Zoals te zien op de afbeelding zijn de ledjes in de E12 nog kleiner geworden als in de te vinden: 'E11 How To..'
Zijn deze kruimels veilig te vervangen? Onder aan de printplaat zit een wit vlak en dus ook al geen echte printplaat meer en zit er boven op deze printplaat aan de bovenkant zit een rubbermatje tegen vocht, daar prik ik het ledje dan wel door heen en dicht het af of zo.

Hoe kan ik de + en - zien bij deze dingentjes?
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
Roisto
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 78

Re: Project(jes) van Roisto

Bericht door Roisto »

Ledjes probleem is opgelost! Zojuist alles gemonteerd, eindelijk led-lichtjes (die te zien zijn) in mijn armleuningen. Gelijk maar rode aangezien tellerwijzers en andere details ook rood zijn, leek me dit wel wat. Foto's volgen.. Als ik tijd heb een evt. How To voor deurpaneel ledjes vervangen E12 =)
U heeft niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.
ray-e12
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 222
GeregistreerdCOLON Ma Apr 07, 2008 20:03

Bericht door ray-e12 »

leuk gedaan, ik heb toendertijd ook eens zitten neuzen, maar mij leek dat gepriegel een hels ondoenlijk karwei, als je idd een how to hebt gemaakt, zie ik die graag tegemoet :D
Als het zo doorgaat met de files...
Is het parkeerprobleem ook gelijk opgelost :D
Roisto
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 78

Bericht door Roisto »

Hmm viel mee =)

Uhmm.. kheb aantal lelijke krassen op het dashboard zitten van vorige eigenaar. Erger me er al langer aan.. O.a. op de handschoenenkastklep, zijn hier oplossingen voor? (op nieuwe klep kopen na dan heh..)

Edit: Brodit-houder zit er ook in en Iphone laadt op via USB van de radio.. zal z.s.m. keer foto's plaatsen.
Roisto
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 78

Bericht door Roisto »

Heeft iemand een oplossing voor de soms irritante reflectie in het raam van de bovenkant van het Dashboard bij zonniger weer?
Een of andere spray of zo, zodat dashboard minder reflecteerd?
Roisto
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 78

Bericht door Roisto »

Een van de achterdeurstootlijsten begint los te laten. hoe kan ik deze het beste vastplakken of hoe zitten deze orgineel vast?
AadM.
Junior member
Junior member
BerichtenCOLON 109
GeregistreerdCOLON Di Aug 24, 2010 17:28

Bericht door AadM. »

Roisto schreefCOLONHmm viel mee =)

Uhmm.. kheb aantal lelijke krassen op het dashboard zitten van vorige eigenaar. Erger me er al langer aan.. O.a. op de handschoenenkastklep, zijn hier oplossingen voor? (op nieuwe klep kopen na dan heh..)

Edit: Brodit-houder zit er ook in en Iphone laadt op via USB van de radio.. zal z.s.m. keer foto's plaatsen.
Krassen kun je proberen met een verffohn, licht verhitten, als 't mee zit 'trekt' het kunstof weer strak.
Corolla G6R
Roisto
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 78

Bericht door Roisto »

Heb inmiddels een nieuw idee op het oog voor mijn Wagon koplampen.
Wil het gedeelte buiten de reflector (onder het doorzichtige koplamp-plastic) zwart gaan spuiten.
(zoals Alfa Romeo doet bij de GTA versies)..

Mijn vraag is of het doorzichtige koplamp-plastic gemakkelijk verwijderd kan worden,
en weer netjes op de juiste manier terug geplaatst kan worden. Of dit gelijmd zit
of juist alleen maar vast geklikt?

Zo niet dan ga ik denken over booskijkers maar dit leek me juist wel gaaf.
(toevallig ook iemand een idee waar ik deze kan krijgen voor een Wagon.. zie alleen maar voor HB)
BUTTON_POST_REPLY