audio inbouwen Corolla E11

Over headunits, navigatie, carkits, woofers en Db's, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
rb77
Newbie
Newbie
Berichten: 29
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 19:41

audio inbouwen Corolla E11

Bericht door rb77 »

Wie heeft er verstand van betere audio kabels plaatsen in een Toyota Corolla hatchback E11. Ik wil uiteindelijk nieuwe speakers en een versterker plaatsen, maar dan moeten de kabels ook worden vervangen?

Ook wil de standaard radio unit vervangen voor een nieuwe radio eventueel 2 din? Wat is een beste keus
rb77
Newbie
Newbie
Berichten: 29
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 19:41

Re: audio inbouwen Corolla E11

Bericht door rb77 »

rb77 schreef:Wie heeft er verstand van betere audio kabels plaatsen in een Toyota Corolla hatchback E11. Ik wil uiteindelijk nieuwe speakers en een versterker plaatsen, maar dan moeten de kabels ook worden vervangen?

Ook wil de standaard radio unit vervangen voor een nieuwe radio eventueel 2 din? Wat is een beste keus

IEdereen bedankt voor het mee willen ehlpen (not) Wat fijn zeg,... niets moet natuurlijk maar dit is wel asociaal... bijna 600x bekeken en geen één reactie!
Donky
General member
General member
Berichten: 175
Lid geworden op: wo mei 18, 2005 17:38
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E11
Type Corolla: E11 G6-R
Locatie: Oss

Re: audio inbouwen Corolla E11

Bericht door Donky »

Kabels naar achteren trekken is op zich geen probleem....is juist heel handig zelfs, maar om nieuwe kabels de deur in te krijgen wordt een groter probleem (tenminste om ze door de originele rubber heen te krijgen) ik heb het zelf ook gedaan bij mijn E11 toendertijd, maar had ze voor naar de deur toe niet door de rubber heen zitten, omdat dit gewoonweg bijna onmogelijk is. Ik heb ze toen vanaf achter (de versterker) naar voor in de deur naar de filter gedaan.
Kwa headunit durf ik er niks van te zeggen (denk dat het bij jou om een facelift E11 gaat) ik had een E11 van voor de facelift daar zat geen standaard radio in.
Maar ik denk dat je alle kabels om de kachelunit heen moet halen.....volgens mij zijn er wel een aantal hier die van 1 din naar 2 din zijn gegaan....weet zo alleen niet wie.

Groeten Paul
Get In, Sit Down, Shut Up And Hold On


Life's good with a G6-R
Gebruikersavatar
Bart-E11
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 9543
Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
CCNL lidnummer: 796
Type Corolla: E11
Type Corolla: SE111
Locatie: In Brabant

Re: audio inbouwen Corolla E11

Bericht door Bart-E11 »

bij de facelift zitten de kabels al beneden dus die hoef je niet te verlengen
je CD speler is de radio
allen knoppen boven op voor de radio bediening komen ter vervallen
alleen de klok en verbruik kan je nog wel aflezen
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting

Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
Smarty
President member
President member
Berichten: 2493
Lid geworden op: do mei 17, 2007 02:41
CCNL lidnummer: 845
Type Corolla: KE70
Type Corolla: volvo V40T
Contacteer:

Re: audio inbouwen Corolla E11

Bericht door Smarty »

Voeding + - versterker links in de auto (- hoeft maar een klein stukje te zijn naar chasis)
Signaal kabels versterker door de middenconsole

Boxkabels achter, maakt niet veel uit waar langs
Boxkabels voor, rechts langs de auto
rb77
Newbie
Newbie
Berichten: 29
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 19:41

Re: audio inbouwen Corolla E11

Bericht door rb77 »

Hey, toch nog bedankt voor jullie reactie. Ik ga eerst mijn remschijven en achterdemper vervangen. Heb al wel nieuwe speakers in de auto geplaatst maar versterker is gewoon te zwak dus iets beter geluid maar thats it!
Enrico G6R
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 1601
Lid geworden op: vr mar 11, 2005 13:54
CCNL lidnummer: 599
Type Corolla: Avensis
Locatie: Rozenburg ZH

Re: audio inbouwen Corolla E11

Bericht door Enrico G6R »

Waarom een 2 din unit als ik vragen mag?
En zo als eerder gezegd tegen je kijk eens in de projecten topics, er zijn zat mede club/ forum genoten die hele mooie duidelijke foto's met uitleg in hun tpoics hebben. Schroom ook niet om bij deze mensen in hun projecten topic een vraag te stellen. Scheelt jouw ergenis en je hebt gelijk antwoordt op je vraag.

Succes en als je iets wilt weten over een E11 kijk eens in het topic van Bart-E11, Ruudje, G6R of mijn.
viewtopic.php?f=50&t=39166" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie