Gewone hifi speakers in een auto inbouwen, is dat verstandig

Over headunits, navigatie, carkits, woofers en Db's, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
nieuwsgroepen
Newbie
Newbie
Berichten: 42
Lid geworden op: za jun 30, 2012 10:41
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E11
Type Corolla: G6R en G6
Locatie: Elp

Gewone hifi speakers in een auto inbouwen, is dat verstandig

Bericht door nieuwsgroepen »

Hallo,

enthousiast gemaakt door het corolla forum heb ik maar eens besloten om mijn externe auto versterker eens te gaan gebruiken (2*180 watt), uiteraard moeten daar nog wel speakers bij. Nu heb ik nog een mooi setje technics en een setje tannoy speakers staan, die laatste wil ik de zaag eigenlijk niet in zetten, maar die technics zit ik aan te denken om deze in de auto in te bouwen.

Zijn er hier gebruikers die ervaring hebben met het gebruiken van speakers uit een "huis, tuin en keukenset" in de auto. De speakers wil ik inbouwen in de hoedenplank, dit trilt en danst uiteraard meer dan de vloer of muur thuis. Gaan de speakers op die manier heel snel stuk?

Dank alvast voor het antwoorden,

Arjan

ps. Andersom werkt prima, heb al jaren een setje magnat auto speakers in een paar zelfbouw kastjes zitten en die gaan van feestje naar feestje en niet stuk te krijgen.
Joseppe
Freak
Freak
Berichten: 8636
Lid geworden op: ma mei 02, 2005 23:12
CCNL lidnummer: 621
Type Corolla: AE101
Type Corolla: E 10
Locatie: Rijkerswoerd Gemeente Arnhem
Contacteer:

Re: Gewone hifi speakers in een auto inbouwen, is dat versta

Bericht door Joseppe »

het kan wel maar is niet aan te raden, en wat kosten een setje redelijke autospeakers nog. Voor een paar tieentjes heb je goede.

Autospeakers zijn er wel op gemaakt om af en toe vochtig te worden, je moet eens weten hoeveel vocht er nog door zo'n wagen heen trekt. Gewone huis tuin en keukenspeakertjes kunnen dat minder goed hebben.

Als je hier rondkijkt kan je mischien zelfs voor weinig een stel 2ehandsjes op de kop tikken van een goede kwaliteit. Die zullen beter zijn dan die Tanoy dingen. Dat ze nog bestaan uberhaupt.....
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
nieuwsgroepen
Newbie
Newbie
Berichten: 42
Lid geworden op: za jun 30, 2012 10:41
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E11
Type Corolla: G6R en G6
Locatie: Elp

Re: Gewone hifi speakers in een auto inbouwen, is dat versta

Bericht door nieuwsgroepen »

Joseppe schreef:wat kosten een setje redelijke autospeakers nog. Voor een paar tieentjes heb je goede.
Dat zag ik later ook toen ik eens ging zoeken naar de magnat speakers die ik in een setje zelfbouw speakers heb gezet. Bij bv conrad vind je al vele soorten en maten voor hele redelijke prijzen, daar kan ik niet voor zagen en ik denk dat een kant en klare oplossing ook nog eens beter oogt.

Iets te vroeg hier de vraag neergelegd.

Arjan

ps. heb geen connecties bij conrad, maar dat was de eerste site waar ik op terecht kwam na een zoekopdracht van google. Waar ik ze uiteindelijk zal kopen of bestellen weet ik nog niet.
jasperaap
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 400
Lid geworden op: ma sep 19, 2011 15:59
Type Corolla: E12
Type Corolla: T - Sport

Re: Gewone hifi speakers in een auto inbouwen, is dat versta

Bericht door jasperaap »

nieuwsgroepen schreef:
Joseppe schreef:wat kosten een setje redelijke autospeakers nog. Voor een paar tieentjes heb je goede.
Dat zag ik later ook toen ik eens ging zoeken naar de magnat speakers die ik in een setje zelfbouw speakers heb gezet. Bij bv conrad vind je al vele soorten en maten voor hele redelijke prijzen, daar kan ik niet voor zagen en ik denk dat een kant en klare oplossing ook nog eens beter oogt.

Iets te vroeg hier de vraag neergelegd.

Arjan

ps. heb geen connecties bij conrad, maar dat was de eerste site waar ik op terecht kwam na een zoekopdracht van google. Waar ik ze uiteindelijk zal kopen of bestellen weet ik nog niet.
Marktplaats is je beste vriend. Of hier op dit forum. Als een speaker gewoon goed is is die goed en scheelt je minimaal 50%
Riesh
Special member
Special member
Berichten: 709
Lid geworden op: do apr 24, 2008 09:05
Type Corolla: Mazda 121
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Gewone hifi speakers in een auto inbouwen, is dat versta

Bericht door Riesh »

het wordft wel vaker gedaan hoor, huiskamerspeakers in de auto, in de usa rijdt een BMW rond met een complete b&W nautilus setup VOORIN dus ook de 15 inch woofers...
"zomaar" in de hoedenplank zou ik echter niet doen. De kans dat de kofferruimte de ideale inhoud heeft als klankkast voor de technics is erg klein.
Joseppe
Freak
Freak
Berichten: 8636
Lid geworden op: ma mei 02, 2005 23:12
CCNL lidnummer: 621
Type Corolla: AE101
Type Corolla: E 10
Locatie: Rijkerswoerd Gemeente Arnhem
Contacteer:

Re: Gewone hifi speakers in een auto inbouwen, is dat versta

Bericht door Joseppe »

ik had ooit een huisgenoot die achter in zijn opel city een all in een torentje(zo'n kunstof jaren 80ding,compleet met platenspeler) had staan en in de gordels de speakers had vastgezet lol.

Tis ook maar welke eisen je stelt. Heb altijd begrepen dat het Visaton spul wat Conrad ook heeft best wel aardig is.
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
nieuwsgroepen
Newbie
Newbie
Berichten: 42
Lid geworden op: za jun 30, 2012 10:41
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E11
Type Corolla: G6R en G6
Locatie: Elp

Re: Gewone hifi speakers in een auto inbouwen, is dat versta

Bericht door nieuwsgroepen »

Inmiddels gewone autospeakers besteld, JBL gto938, voor 50 euro. Nu de radio nog :-)
Sgt_Lyna
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 2453
Lid geworden op: di sep 07, 2010 15:22
CCNL lidnummer: 821
Type Corolla: AE101
Type Corolla: XLi
Locatie: Zeist

Re: Gewone hifi speakers in een auto inbouwen, is dat versta

Bericht door Sgt_Lyna »

Alpineee! ;)
Ride: Toyota Corolla E10 1.6 GLTSJDMi+ > project
Riesh
Special member
Special member
Berichten: 709
Lid geworden op: do apr 24, 2008 09:05
Type Corolla: Mazda 121
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Gewone hifi speakers in een auto inbouwen, is dat versta

Bericht door Riesh »

heb er nog 1 in de aanbieding
Plaats reactie