Raar zoemend geluid door originele radio/cd-unit

Over headunits, navigatie, carkits, woofers en Db's, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Joop
Newbie
Newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: za aug 10, 2013 22:30
Type Corolla: E12
Type Corolla: Toyota
Locatie: Rotterdam

Raar zoemend geluid door originele radio/cd-unit

Bericht door Joop »

De radio/cd-speler van mijn Corolla (E12 uit 2002) maakt sinds kort een heel vreemd zoemend geluid. Dat doet ie niet continu, maar op onaangekondigde momenten. Dus zomaar ineens. Het lijkt alsof het steeds vaker optreedt sinds die tijd.

Ik denk dat het mechaniekje wat normaal gesproken een cd inslikt en uitspuugt dit geluid maakt. Maar dit geluid treedt op zonder dat er een cd inzit, of zonder dat ik uberhaupt bezig ben met de radio/cd-speler.

En dat betekent dat ie dit dus ook doet als het apparaat uitstaat! Raar toch?? Ik heb weinig verstand van of dit met bepaalde stroomdraden te maken kan hebben.

Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt misschien, of een idee wat dit kan zijn?

Alvast mijn grote dank.
Dagobert
Starting member
Starting member
Berichten: 88
Lid geworden op: ma sep 09, 2013 15:02

Re: Raar zoemend geluid door originele radio/cd-unit

Bericht door Dagobert »

Ooit heb ik zoiets mee gemaakt bij het inbouwen van een radio DVD speler,aftermarket.
Wat je kan proberen is de cd speler de cd echt laten inslikken in plaats van helpen met duwen als het ware.Mocht je dat doen.

Verder kan je even de stroom van de radio afhalen,minuutje eraf en terug doen.Sommige radio's hoor je dan dat geluid wat jij bedoeld even en daarna gaat het weer weg,alsof die weer uit gaat.Dat was bij mij toen ook het geval en daarna geen last meer van gehad.
Plaats reactie