B9010 vervangen

Over headunits, navigatie, carkits, woofers en Db's, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
LunaSedanAutomaat
Newbie
Newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: za nov 30, 2019 21:16
Type Corolla: Luna Sedan

B9010 vervangen

Bericht door LunaSedanAutomaat »

Ik heb een Corolla Sedan uit februari 2008. In die auto zit een audionavigatiesysteem type B9010 (met TNS700). Ik zou graag weten of het mogelijk is om dat systeem te vervangen door een moderner audionavigatiesysteem. Volgens Toyota kost vervanging enkele duizenden euro's. Dit ga ik met een auto als deze natuurlijk niet doen. Er blijven mijns inziens twee opties over. Of ik koop een nieuw systeem dat geschikt is voor mijn Corolla, of een systeem uit een Toyota schadeauto. Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar het laatste, omdat ik vermoed dat dit goedkoper is en omdat het gemaakt is voor Toyota. Wie heeft dit systeem B9010 al eens vervangen en kan mij adviseren
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6613
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: B9010 vervangen

Bericht door Martijn »

De B9010 (TNS700) is al de verbeterde versie van de TNS600.
Een huidige radio/navigatie van Toyota gaat niet zomaar passen helaas.
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
LunaSedanAutomaat
Newbie
Newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: za nov 30, 2019 21:16
Type Corolla: Luna Sedan

Re: B9010 vervangen

Bericht door LunaSedanAutomaat »

Dus dan blijft alleen een systeem over dat niet direct door/voor Toyota zelf is gemaakt?
Lone wolf
President member
President member
Berichten: 1055
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 21:31
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: AE111
Type Corolla: E12 Sol
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: B9010 vervangen

Bericht door Lone wolf »

Ik zou voor een aftermarket systeem gaan. Als je een dubbeldin Android systeem neemt dan heb je ook veel meer mogelijkheden. Enige soms lastige is netjes inbouwen van dit systeem. Maar dat komt vast goed als je wat handig bent.
http://www.celicas.eu - Oprichter en erelid
2012 Yaris 1.0 Active
2013 Auris TS hybrid
1986 Celica 2.0 GT-Turbo
LunaSedanAutomaat
Newbie
Newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: za nov 30, 2019 21:16
Type Corolla: Luna Sedan

Re: B9010 vervangen

Bericht door LunaSedanAutomaat »

Heb je zelf ervaring met zo'n dubbelDIN Androidsysteem? En waarom zou dat Android moeten zijn?
Lone wolf
President member
President member
Berichten: 1055
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 21:31
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: AE111
Type Corolla: E12 Sol
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: B9010 vervangen

Bericht door Lone wolf »

Ik heb inderdaad in onze avensis en onze corolla een dubbeldin android systeem.

Je kunt gewoon gebruik maken van de google store. Apps genoeg zou ik zeggen. Je kunt er bijna alles opzetten wat je wilt. Ik gebruik vaak google maps en maak een verbinding met mijn telefoon om wat data (verkeer/kaarten) te downloaden voor google maps.

Goed opletten dat je de laatste versie Android hebt die beschikbaar is want die updaten ze niet voor zover ik weet op je head unit. Wat intern geheugen is ook fijn omdat apps vaak alleen maar groeien ipv kleiner worden ;-). Dus dan loopt je systeem lekker in het begin en na 2 jaar wordt het langzamer. Dus genoeg geheugen.

Verder ben ik uitermate tevreden, beide systemen lopen zonder storingen en vlot. Ik gebruik diverse apps waaronder dus Google Maps, Flitsmeister, een stand alone navi, Torque regelmatig.

Ik heb een unit van het merk Xtrons, kwam toendertijd goed uit enkele tests. Ik zou nu wel gaan voor een versie zonder dvd speler. Die gebruik ik niet zo vaak en als je er een hebt zonder dan is de inbouwdiepte vaak een stuk vriendelijker wat weer handig is met alle bekabeling.

ow en ik had in mijn vorige auto (Yaris TS) ook een camera gemonteerd, werkte ook prima op dezelfde unit. Die Unit zit nu in de Corolla, maar ik had geen zin om weer kabels te trekken :-).
http://www.celicas.eu - Oprichter en erelid
2012 Yaris 1.0 Active
2013 Auris TS hybrid
1986 Celica 2.0 GT-Turbo
Plaats reactie