Keyless entry uitschakelen

Over al het overige, het andere, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
PaulRAV4
Special member
Special member
Berichten: 529
Lid geworden op: ma okt 26, 2009 12:57
Type Corolla: RAV4 CVT

Keyless entry uitschakelen

Bericht door PaulRAV4 »

Beste Toyota Corolla liefhebbers,

Lang niet hier geweest, eigenlijk alleen omdat na de Corolla Verso D-Cat er een RAV4 kwam die nauwelijks zorgen heeft veroorzaakt.
Nu heb ik op deze auto van 2010 keyless entry, en dat is heel erg makkelijk.
Maar steeds vaker lees ik dat Toyota's met dit systeem ook heel makkelijk en vaak gestolen worden. Ik wil er graag nog een poosje mee verder.
Hoe krijg ik het keyless entry systeem uitgeschakeld???
Met vriendelijke groet, Paul
RAV4 Executive 2.0 CVT 2010
JeroenS
Full member
Full member
Berichten: 467
Lid geworden op: do apr 29, 2004 21:55
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: KE70
Type Corolla: E21
Locatie: Ter Apel

Re: Keyless entry uitschakelen

Bericht door JeroenS »

Als je het definitief wilt uitschakelen, dan zul je even naar dealer moeten rijden. Die zullen hem waarschijnlijk aan de computer hangen.
Zie -> https://www.vanekris.nl/toyota-nieuws/v ... ess-entry/

Ik doe het in ieder geval niet, want dan kan ik de auto niet meer met de startknop starten. Dan zal ik de sleutel met de logozijde tegen de startknop moeten houden, zodat de auto de sleutel herkend en ik middels de knop de auto kan starten.

Katalysatoren van Toyota's zijn tegenwoordig ook gewild bij het dievengilde. Zul je daar ook weer iets tegen moeten verzinnen. En ik weet niet of airbags nog gewild zijn bij het dievengilde?

Ik denk dat je gewoon goed moet opletten waar je je auto parkeert en als je de mogelijkheid hebt, zet hem dan 's nachts en als je hem niet gebruikt in de garage.
1994 Starlet P8 | 1999 Corolla E11 G6 | 2003 Corolla E12 2.0 D4D Linea Terra Comfort | 2007 Auris E15 2.0 D4DF Linea Sol Business | 2012 Prius 1.8 Dynamic Business | 2017 Prius 1.8 Executive | Nu: 2022 Corolla TS 2.0 Executive 8-)
PaulRAV4
Special member
Special member
Berichten: 529
Lid geworden op: ma okt 26, 2009 12:57
Type Corolla: RAV4 CVT

Re: Keyless entry uitschakelen

Bericht door PaulRAV4 »

Dankje, dat wil ik dan ook weer niet, helemaal ervan af.
Dan blijft het zoals het is, want de "truc" met de knopjes werkt echt niet bij mijn RAV4.
We staat voor de deur een camera op, maar als ik slaap hoor ik niks meer 😀

Onlangs hier op het pleintje in de nacht de kath onder een echt oude Renault Scenic geknipt.
We wachten af en hopen het beste 👍
RAV4 Executive 2.0 CVT 2010
JeroenS
Full member
Full member
Berichten: 467
Lid geworden op: do apr 29, 2004 21:55
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: KE70
Type Corolla: E21
Locatie: Ter Apel

Re: Keyless entry uitschakelen

Bericht door JeroenS »

Het is triest dat ze niet van een een andermans auto af kunnen blijven. Alleen omdat, er in de katalysator een bepaald soort materiaal zit, wat veel waard is. De eigenaar van de auto blijft achter met een flinke schade.

Inderdaad gewoon het beste er van hopen. Ik heb zelf een camera op de achtertuin gericht en die neemt 24/7 op en die is zo ingesteld dat ik altijd 30 dagen terug kan kijken. Dat laatste is vooral handig na vakanties.
1994 Starlet P8 | 1999 Corolla E11 G6 | 2003 Corolla E12 2.0 D4D Linea Terra Comfort | 2007 Auris E15 2.0 D4DF Linea Sol Business | 2012 Prius 1.8 Dynamic Business | 2017 Prius 1.8 Executive | Nu: 2022 Corolla TS 2.0 Executive 8-)
Plaats reactie