Sleutel afstandsbediening werkt matig

Over al het overige, het andere, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
MrMarcie
Newbie
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: ma jul 11, 2016 21:10
Type Corolla: ZZE111
Type Corolla: Liftback

Sleutel afstandsbediening werkt matig

Bericht door MrMarcie »

Hi,
Ik heb een Corolla uit 2001 en rij er al jaren met veel plezier mee. Helaas doet de afstandsbediening op de sleutel het slecht.

Als ik wil openen druk ik op de knop en gaat rode lampje op de sleutel branden en deur gaat open. Maar sluiten moet ik echt heel hard op knopje sluiten drukken. Ik heb de sleutel (zie fotos) al uit elkaar gehaald en proberen te reinigen met alcohol maar dat helpt niet.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Misschien is het heel makkelijk? Of moet ik andere oplossingen zoeken. Ik zag hier al op het forum een link naar Aliexpress, maar dan moet je volgens mij solderen en dat is teveel priegel werk. Dat gaat mij in ieder geval niet lukken.

Zijn er ergens sleutels te koop zodat je kopie kan maken oid? Of moet ik ermee leven. € 150/200 voor een sleutel zie ik namelijk niet zitten.

Afbeelding

En wat betekenen die codes en barcode op de afstandsbediening? Kan ik daarmee bestellen/klonen? En hoe werkt dat dan?
Afbeelding
Namssam
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 642
Lid geworden op: do okt 31, 2013 20:36
CCNL lidnummer: 855
Type Corolla: E11
Type Corolla: 4AFE Auto.
Locatie: Bladel, ZO Brabant

Re: Sleutel afstandsbediening werkt matig

Bericht door Namssam »

Volgens mij kun je inderdaad met die barcode / QRcode een chip laten namaken die je in je nieuwe sleutel kwijt kunt.

Heb je geen reservesleutel meer bij je bestaande setje?

Ik heb zelf een setje van SPY aangeschaft, en daar heb ik al jaren plezier van.
https://www.spy-europe.nl/epages/616577 ... ucts/CV001
Voordeel is dat ook je knipperlichten "seinen" bij het op slot doen en van slot halen middels de afstandbediening.
Nadeel is wel dat je een extra dingetje aan de sleutelbos hebt hangen.

Maar het functioneert prima.
Mijn project : viewtopic.php?f=50&t=48746#p792805
E9- 4FE '89 (van 2000 - 2014) Exported
E11-4AFE '98 (van 2014 - 2015) Chrashed
E11-4AFE '99 (van 2015 - 2024) In de verkoop.. :-(
CT200h '18 (van 2024 - ) Just start driving
HB
Newbie
Newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: zo sep 10, 2006 08:57
Type Corolla: E12

Re: Sleutel afstandsbediening werkt matig

Bericht door HB »

Hetzelfde probleem gehad met de sleutels van mijn 04 Corolla, via Alie het volgende gevonden.
Screenshot 2022-11-13 at 15-17-36 2.74€ 20_ OFF Universele Praktische Zwart 2 Knop Sleutel Lederen Afstandsbediening Sleutel Accessoires Fob Reparatie Kit Schakelaar Rubber Pad Fit Voor Toyota pad pad pad 2pad kit - AliExpress.png
https://nl.aliexpress.com/item/32836862 ... pt=glo2nld
Werkt perfect op beide sleutels, alleen de knoppen besteld en verder niks.
Weet alleen niet meer hoe het plaatsen in zijn werk ging ik denk dat je de oude knoppen er uit moet snijden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MrMarcie
Newbie
Newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: ma jul 11, 2016 21:10
Type Corolla: ZZE111
Type Corolla: Liftback

Re: Sleutel afstandsbediening werkt matig

Bericht door MrMarcie »

Namssam schreef: ma nov 07, 2022 11:07 Volgens mij kun je inderdaad met die barcode / QRcode een chip laten namaken die je in je nieuwe sleutel kwijt kunt.

Heb je geen reservesleutel meer bij je bestaande setje?

Ik heb zelf een setje van SPY aangeschaft, en daar heb ik al jaren plezier van.
https://www.spy-europe.nl/epages/616577 ... ucts/CV001
Voordeel is dat ook je knipperlichten "seinen" bij het op slot doen en van slot halen middels de afstandbediening.
Nadeel is wel dat je een extra dingetje aan de sleutelbos hebt hangen.

Maar het functioneert prima.
Sorry voor de late reactie maar kom hier te weinig. Zit nog steeds met dat probleem.
Wat bedoel je met jouw post, kan ik die afstandbediening inlezen en dan gebruiken? Ik zit niet te wachten op allemaal onderdelen in de deur e.d. te vervangen. Dat vind ik dan weer teveel moeite. Trouwens mijn lichten knipperen ook met mijn afstandsbediening. 2X geloof ik bij unlock en 1X bij lock. Of net andersom ;).

Als ik zo google kan je wel afstandbedieningen inlezen. Hopelijk moet dat zo als in onderstaande video. Als dat met jouw oplossing kan dan koop ik die afstandsbediening. Dan heb ik ook niet die hele set nodig maar alleen de afstandsbediening. Ik hoor het graag van je.

Plaats reactie