Korte Dakantenne

Over al het overige, het andere, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
R-Auris
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 2068
Lid geworden op: di mei 06, 2008 22:30
CCNL lidnummer: 748
Type Corolla: E10
Type Corolla: Yaris
Contacteer:

Korte Dakantenne

Bericht door R-Auris »

Ik vroeg me wat af. Mijn standaard antenne van mijn Corolla begint steeds meer te slijten. Er is dadelijk enkel nog een metalen sprietje over omdat het hele rubber broos is geworden en af aan het brokkelen is. Nu heb ik in wat topics van enkele belgische Corolla Rijders gezien dat ze een korte versie van de antenne (van 13 euro?) bij hun dealer hadden gehaald.

Nu werk ik bij Louwman (sort off) maar die korte versie is hier niet bekend. Enkel die van de nieuwe verso etc maar die zijn een stuk duurder.

Heeft iemand een onderdeel nummer ofzo van die korte antenne? Ben wel benieuwd welke dat is en of het orgineel Toyota is. Anders moet ik er eens 1 importeren denk ik haha.

ps. had geen idee waar dit echt thuishoorde dus maar onder overige geschoven.

*edit*

wat verder googlen. Waarbij ik weer op het corolla club forum terecht kwam heeft me al het antwoord gebracht wat ik niet hoopte haha. Antenne is blijkbaar een accesoire in belgie. het onderdeel nummer wat ik een paar keer tegen kwam is niet bekend in NL. Dan word het toch een duurdere orginele vrees ik want naar belgië rijden voor een korte antenne kost uiteindelijk met benzine net zoveel ;) en al die after market antennes vind ik niet zo flitsend.
Current: 1996 Corolla GXI Old: 2002 Toyota Corolla 1.6 Sol, 2010 Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Dynamic, 2012 Toyota Yaris 1.5 Full Hybrid Dynamic.
corollad4d
Full member
Full member
Berichten: 446
Lid geworden op: zo jun 22, 2008 09:24
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E12
Locatie: Oude-Pekela

Re: Korte Dakantenne

Bericht door corollad4d »

Ik heb hier een antenne liggen van een RAV4 als ik mijn vader moet geloven. deze is heeft een lengte gemeten op mijn toetsenbord van de laptop vanaf de ESC tot en met de F9 :D

misschien dat je daar wat aan hebt.

Kunnen de belgische dealers je ook geen opsturen, of misschien dat een mede forummer iets voor je kan betekenen?
Corolla E12 D4D SOL
Custom made Exhaust
Bilstein B16
R-Auris
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 2068
Lid geworden op: di mei 06, 2008 22:30
CCNL lidnummer: 748
Type Corolla: E10
Type Corolla: Yaris
Contacteer:

Re: Korte Dakantenne

Bericht door R-Auris »

Jah die van de Rav moet ook wel passen. eigenlijk alle korte antennes moeten passen als ik het zo hoorde @ work.

Belgische dealer 1 laten opsturen? denk dat ik dan ook wel meer kwijt ben haha :P pakketje naar NL.
Current: 1996 Corolla GXI Old: 2002 Toyota Corolla 1.6 Sol, 2010 Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Dynamic, 2012 Toyota Yaris 1.5 Full Hybrid Dynamic.
corollad4d
Full member
Full member
Berichten: 446
Lid geworden op: zo jun 22, 2008 09:24
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E12
Locatie: Oude-Pekela

Re: Korte Dakantenne

Bericht door corollad4d »

hij kan toch in een envelope? zoveel weegt hij ook weer niet geloof ik..
Corolla E12 D4D SOL
Custom made Exhaust
Bilstein B16
R-Auris
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 2068
Lid geworden op: di mei 06, 2008 22:30
CCNL lidnummer: 748
Type Corolla: E10
Type Corolla: Yaris
Contacteer:

Re: Korte Dakantenne

Bericht door R-Auris »

ach ja. we shall see :) maar betwijfel dat een dealer iets in een vlop gaat opsturen :P
Current: 1996 Corolla GXI Old: 2002 Toyota Corolla 1.6 Sol, 2010 Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Dynamic, 2012 Toyota Yaris 1.5 Full Hybrid Dynamic.
R-Auris
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 2068
Lid geworden op: di mei 06, 2008 22:30
CCNL lidnummer: 748
Type Corolla: E10
Type Corolla: Yaris
Contacteer:

Re: Korte Dakantenne

Bericht door R-Auris »

Misschien dat 1 van onze belgische leden er nog 1 in België willen halen en op willen sturen? In NL zijn die niet te krijgen. Wel zoals gezegd de korte van de rav etc maar die kosten 30+ euro. En als ze in België dan voor 13 euro te koop zijn en die zijn gewoon goed en goede ontvangst..

Geloof nooit dat een paar postzegels 20 euro gaan kosten (hoop ik toch)
Current: 1996 Corolla GXI Old: 2002 Toyota Corolla 1.6 Sol, 2010 Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Dynamic, 2012 Toyota Yaris 1.5 Full Hybrid Dynamic.
Leon
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 11908
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 22:20
CCNL lidnummer: 60
Type Corolla: Avensis
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Re: Korte Dakantenne

Bericht door Leon »

Ik heb minder goede ervaringen met een korte antennes, ontvangst was toch duidelijk minder dan met de standaard antenne. Als je veel radio luistert, zou ik toch de antenne van de RAV4 overwegen.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
R-Auris
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 2068
Lid geworden op: di mei 06, 2008 22:30
CCNL lidnummer: 748
Type Corolla: E10
Type Corolla: Yaris
Contacteer:

Re: Korte Dakantenne

Bericht door R-Auris »

Ach ze leveren dat ding in belgië als standaard accesoire.. dus het zal wel goed zijn.. Hoor alle belgische leden die hem hebben ook totaal geen klachten hebben.

Dus even zien of iemand dat ding op wil sturen. En anders toch maar 1 van de rav erop denk ik. al is die 3x zo duur :/ luister van tijd tot tijd best veel radio. maar af en toe ook maand niet dan weer veel cd's
Current: 1996 Corolla GXI Old: 2002 Toyota Corolla 1.6 Sol, 2010 Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Dynamic, 2012 Toyota Yaris 1.5 Full Hybrid Dynamic.
alexvendrig
Starting member
Starting member
Berichten: 57
Lid geworden op: di feb 19, 2008 23:02
Type Corolla: CDE120
Type Corolla: D4-d 116hp
Locatie: Amersfoort

Re: Korte Dakantenne

Bericht door alexvendrig »

Welke antenne is het uiteindelijk geworden en hoe is de ontvangst?
E9 1.3 12V XLI '90
E11 1.6 16V S '98
E12 2.0 D4-d 116hp '03
Plaats reactie