buitentemperatuur/verwarming

Over al het overige, het andere, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
joeri456
Newbie
Newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: zo mei 10, 2015 17:56
Type Corolla: Verso

buitentemperatuur/verwarming

Bericht door joeri456 »

Goedenavond,

sinds kort is bij ons de buitentemperatuur onder 0.
vanavond ben ik even weg geweest en gaf hij -30 en --, terwijl het rond de 9 graden was.
ook de kachel werkt niet goed meer, zet hem op 20graden en het wordt tropisch :oops: . 17,5graden is nog te doen.

:arrow: heeft de buitentemperatuur iets te maken met hoe hij binnen gaat verwarmen?
:arrow: waar zit de buitentemperatuur sensor ergens? (achter de voorbumper? geen idee hoe de sensor eruit ziet)
:arrow: en is deze te meten? zoja wat moet ik meten?

Toyota Corolla Verso 1.8 16V VVT-i
COROLLA Verso (ZER_, ZZE12_, R1_) | 2004.04-2009.03 - 1.8 (ZNR11_) - 1794ccm, 129pk, 95KW - 1ZZ-FE
MPV, Benzine, 1.794cc, 95kW, FW
2019-12-22 18.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Route99
Newbie
Newbie
Berichten: 18
Lid geworden op: ma nov 25, 2019 09:09
Type Corolla: KE70

Re: buitentemperatuur/verwarming

Bericht door Route99 »

Lijkt deze. Waar die exact zit? Vsy idd helemaal voor in.
https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onde ... /10497905/
Afbeelding
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6613
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: buitentemperatuur/verwarming

Bericht door Martijn »

Sensor voor buitentemperatuur zit vaak achter de voorbumper idd. Als je display rare waarden aan gaat geven is de kans groot dat de sensor stuk is.
Zou verder niks te maken moeten hebben met de kacheltemperatuur binnen.
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
joeri456
Newbie
Newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: zo mei 10, 2015 17:56
Type Corolla: Verso

Re: buitentemperatuur/verwarming

Bericht door joeri456 »

net de sensor te pakken gekregen, er zit roest in de connector omdat hij gemonteerd zat met de bedrading naar boven en de blauwe rubbertjes zaten er niet goed in. als ik de sensor eraf haalt geeft hij nog steeds -30, heel even na het terugplaatsen -19 gehad maar in elk geval geen goede waarden.
ik heb nog eens wat rondgevraagd en sommige mensen zeggen dat hij zou kunnen dat de sensor invloed heeft op de kachel.
ik ga de sensor bestellen en proberen, omdat de sensor beetje rottig weggewerkt zit heb ik hem tijdelijk met ty-raps ergens anders gemonteerd :turn-l: maar nog wel voor de radiator en achter een rooster.
mocht de kachel dan nog niet goed zijn doet de buitentemperatuur het tenminste weer :-D
joeri456
Newbie
Newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: zo mei 10, 2015 17:56
Type Corolla: Verso

Re: buitentemperatuur/verwarming

Bericht door joeri456 »

Sensor besteld en de verwarming deed het weer, de volgende dag was de sensor pas binnen. Toen de kachel het deed gaf de buitentemperatuur weer - -. De buitensensor inclusief connector vervangen en gaf 5 graden terwijl buienradar 3 graden aangaf, voor mij best :D
Wat betreft de verwarming, geen idee...die doet het weer dus geen idee wat daar het probleem is/was. Verwarmen doet hij, dus ik vermoed de thermostaat?

Iemand en idee waar deze zit en hoe die er uitziet?
Plaats reactie