Avensis start niet, wel stroom!?!?!

Toyota en nog wat...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Robbie F
Moderator
Moderator
Berichten: 4534
Lid geworden op: di feb 10, 2004 21:40
CCNL lidnummer: 471
Type Corolla: ZZE111
Type Corolla: Gs450h
Locatie: Emmeloord

Re: Avensis start niet, wel stroom!?!?!

Bericht door Robbie F »

hey hallo

morgenavond moet ik nog even ergens zijn in brabant en kom op zich redelijk langs nijmegen. dus ik kan dan wel ff langs rijden en ff kijken wat het is.
ik denk dat het dan tegen een uur of 18.30 bij je kan zijn dan. als dit uitkomt laat me dat dan even weten via een pm samen met het adres.

mvg robbie f
Corolla E10 2.0T xli met FOHA rondomset
3SGTE GEN 3 284PK 363Nm koppel S54 LSD
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
PaulRAV4
Special member
Special member
Berichten: 529
Lid geworden op: ma okt 26, 2009 12:57
Type Corolla: RAV4 CVT

Re: Avensis start niet, wel stroom!?!?!

Bericht door PaulRAV4 »

:thanx :thanx :thanx :thanx :thanx :thanx :thanx :thanx :thanx :thanx :thanx :thanx :thanx :thanx :thanx :thanx :thanx :thanx

Ik ben er achter wat er mis was/is: de boosdoener is het alarmsysteem, mn de startonderbreker daarvan. en hoe kom ik daar dan achter?
Op het forum van mijn vorige auto was al heel veel bereidwilligheid om elkaar te helpen. En nou begint dat hier ook al ;)
RobbieF meldde al eerder dat het bij hem kriebelde om naar hier af te reizen om het eens door te meten, en het aanbod volgde [zie hierboven] En daar blijft het dus niet bij, hij komt gewoon. En binnen de kortste keren ligt en van alles los, afdekplaten, knie-airbag, stekkers, draadboompjes en zo nog wat. Startonderbreker er tussen uitgehaald en het loopt weer. Een grote dikke pluim voor dit goudhaantje!!!!! En dat wij hier hopelijk en zijn nieuwe baas vanaf vandaag nog een hoop plezier aan beleven staat vast.

Rob bedankt, Paul.
RAV4 Executive 2.0 CVT 2010
twoine
Newbie
Newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: di jan 24, 2017 11:58

Re: Avensis start niet, wel stroom!?!?!

Bericht door twoine »

help ! mijn Toyota avensis heeft al 2 maanden startproblemen en mijn garagist blijft maar aanmodderen en stukken vervangen !het probleem was zogezegd eerst de waterpomp dan de module van de starter dan de binnenkant van delco vervangen dan het contactslot en nu scheel et aan de computer !!ik ben het spuugzat ! wat ik weet van het probleem tot nu toe is dat het lampje van de motor uit gaat als je probeert te starten en in de weinige gevallen dat wel lukt om te starten gaat het lampje nie uit bij ontsteking maar knippert het !weet iemand aub wat er aan de hand is voor ik nog meer kosten doe eraan :(hij heeft de bedrading uitgemeten zegt ie en de computer krijgt stroom dus dat is het nie zegt ie maar wat dan wel ????
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Avensis start niet, wel stroom!?!?!

Bericht door Blof-fan »

Is ook de computer zelf al uitgelezen? Wat voor foutcode(s) komen er dan naar boven?
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Plaats reactie