startprobleem

Voor als je hier nieuw bent en je reactie...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
jgo
Newbie
Newbie

startprobleem

Bericht door jgo »

Goedemiddag,
Ben helemaal nieuw hier maar wel met een vraag.
Ben in het bezit van een toyota corolla 1.4 16v vvt-i hatchback uit 2002.Km stand 275.000.
Heb auto al z,on 13 jaar in bezit.De laatste 2 weken start auto,alleen bij koude start, slecht.
Gaat goed rond,nieuwe accu en power genoeg.Helaas slaat auto pas na enkele malen starten aan.
Bougies nieuw,klepdekselpakking nieuw,accu dus ook nieuw.
Wat blijft er dan nog over?injectie,verstuivers,gasklep,brandstofpomp[ruik soms wel benzine bij die koude start]?
Iemand bekend met deze problemen?Voor mij best belangrijk want bijvoorbeeld verstuivers vernieuwen kost klauwen met geld.
Dan beter plan om auto voor export te verkopen.
Best zonde want laatste jaren zijn radiator en koppelings groep ook al vernieuwd.
Overigens rijd auto na dat deze is gestart en even warm is als een zonnetje,geen gestotter of wat dan ook.
Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?
Alvast dank en groet,Jack
KDL
Newbie
Newbie
Type Corolla: ZZE111

Re: startprobleem

Bericht door KDL »

Wat ik zou doen

Injectiereiniger in de tank, kost een tientje bij de gamma en je merkt snel of het helpt, eventueel kun je als je een beetje handig bent zelf de injectoren vervangen later als het terugkomt. Soms heb je geluk, als je benzine ruikt kan het ook een o-ring van de injector zijn, die zijn lekker goedkoop, aleen evenveel werk als vervangen.

Brandstofdruk kan ook door te oude/vieze brandstoffilter komen, als het nooit vervangen is kun je dat overwegen.

Ketting en vooral de spanner zou ik controleren, hoor je wat geklapper vanuit de motor?

Extra
Oliepeil controleren, is het ook verse olie of al oud? heeft niet direct invloed op startprobleem, alleen een tip.
Lucht

Brandstofpomp is niet zo vaak iets mee, eventueel zeefje vervangen.
Gasklep verdenk ik niet, dit zou je bij het rijden meer merken, bij het starten hoeft ie niets te doen op zich, maar schoonmaken is ook wel makkelijk.
Plaats reactie