Sinds kort een E10 uit 93 in bezit

Voor als je hier nieuw bent en je reactie...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Nigel14
Newbie
Newbie

Sinds kort een E10 uit 93 in bezit

Bericht door Nigel14 »

Dag corolla liefhebbers

Omdat ik ben begonnen met een studie moet ik de kosten wat gaan drukken. Dus heb ik mijn octavia RS uit 2008 ingeruild op een E10. Overstappen op een 1000cc karretje kon ik niet over m'n hart verkrijgen.

Op de ruil heb ik nog 1000 verdiend dus de corolla was niet voordelig. Toch heb ik 't idee dat ik er niet slecht aan doe. Ding ziet er nog super goed uit en de teller moet de 100.000 nog bereiken. Het is even wennen na 200 pk en een verwarmde stoel onder m'n kont maar dit autootje tovert toch ook wel een lach op m'n gezicht.

Sinds de octavia ben ik me wat meer gaan verdiepen in auto's maar ik ben helaas verre van een monteur. Wel hoop ik hier wel info en tips te kunnen krijgen om toch zoveel mogelijk zelf te doen als het redelijkerwijs mogelijk is. Geen wilde plannen, maar ik heb wel graag een auto die echt goed rijdt en het netjes doet. Wat ik tot nu toe tegen kwam:

-Achterste ruitensproeier moet ik even fixen want die sijpelt alleen maar.
-Gevarenlichtknop geeft geen licht in het donker dus het dashbord zal er even uit moeten.
-Schakelen is toch meer roeren dus daar zou ik eens naar kunnen kijken.
-bodem kofferbak is een provisorische houten plaat. Niet origineel dus die moet ik effe een zoeken.

Vraag me ook af of het slim is om wat te doen aan de onderkant tegen roest. Zijn er meer mensen die daar wat aan doen? En moet ik wat jullie betreft ook nog andere zaken even checken?

Met vriendelijke groet,

Nigel
Bijlagen
20211208_095852.jpg
Mad-Ice
Newbie
Newbie
Type Corolla: KE70
Contacteer:

Re: Sinds kort een E10 uit 93 in bezit

Bericht door Mad-Ice »

Beste Nigel,

Welkom op het forum. Een beetje laat misschien maar het forum update de nieuwe posts niet zo snel zodat ik niet meer veel kijk. In ieder geval een mooie overstap naar de E10. Nu plaats je een foto van de Skoda! Ik wil natuurlijk een foto zien van de E10 :)
Nigel14
Newbie
Newbie

Bericht door Nigel14 »

U vraagt... 😉
Toevallig voor 't eerst gewassen en ook voor 't eerst flink op z'n donder gegeven.

Bij 140 km/u ontstaat rechtsvoor een jankend/huilend geluid. Die vraag zal ik nog in 't juiste topic zetten als ik 't nog eens mee maak.
Bijlagen
20220125_222533.jpg
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: Toyota CHR
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Wiellager?
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
Toyota_e10
President member
President member
Contacteer:

Bericht door Toyota_e10 »

Motorisch sterke auto’s die e10 gtsi.
Mijn oom heeft er 1 met meer dan 400.000 km.
Taberim@..Assen ..::TOYOTA::..>Auris<
Mad-Ice
Newbie
Newbie
Contacteer:

Bericht door Mad-Ice »

Hoi Nigel,

Bedankt voor de foto. Mooi exemplaar hoor. De staat van de lak ziet er op de foto goed uit. Heb je nog plannen voor de auto?
Perre
CCNL Member
CCNL Member
Type Corolla: E11
Type Corolla: E11Station

Bericht door Perre »

Welkom op het forum.
Ik lees dat je geen monteur bent ... wel, dan is een Corolla zeker geen slecht idee. Die dingen gaan met een beetje verzorging echt lang mee.
GTSI is een leuke uitgave, en dat met zo weinig kilometers op de teller. Mooie vondst hoor.
Nigel14
Newbie
Newbie

Bericht door Nigel14 »

Thanks voor de leuke reacties! Het relatief ook een flinke investering geweest maar ik ben er blij mee.
Net even zo'n blokje (bush) besteld voor het schakelmechanisme. Ik las ergens al dat dit kan helpen voor wat strakker en soepeler schakelen.
Nu is het wel een beetje als in een soepkom roepen soms, dus hopelijk lost dit wat op.

Ik ben op het moment ook op zoek naar de wielen die je op de foto ziet. Petros heeft deze eerder geplaatst zag ik.
Hem kan ik echter geen privébericht sturen.

Inmiddels heb ik me ook al flink blindgestaard op die 4AGE blokken en ik ben er helemaal verliefd op. Maar zoals gezegd ben ik inderdaad geen automonteur. Misschien dat ik me daar nog eens aan waag als ik klaar ben met de studie. Maar ergens denk ik ook dat het me flink wat geld bespaard als ik 'm lekker origineel laat.
Bijlagen
Schermafbeelding 2022-02-01 124637.png
Schermafbeelding 2022-02-01 124637.png (143.07 KiB) 1442 keer bekeken
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: Toyota CHR
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Ik vermoed dat het Corolla E12 velgen zijn.. past overigens prima. :)
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
Perre
CCNL Member
CCNL Member
Type Corolla: E11
Type Corolla: E11Station

Bericht door Perre »

Nigel14 schreef: di feb 01, 2022 12:49 Inmiddels heb ik me ook al flink blindgestaard op die 4AGE blokken en ik ben er helemaal verliefd op. Maar zoals gezegd ben ik inderdaad geen automonteur. Misschien dat ik me daar nog eens aan waag als ik klaar ben met de studie. Maar ergens denk ik ook dat het me flink wat geld bespaard als ik 'm lekker origineel laat.
De 4AGE zijn fijne blokjes, maar worden op dit moment al flink duur.
Plaats reactie