Opnieuw voorstellen

Voor als je hier nieuw bent en je reactie...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
niekw
Newbie
Newbie
Type Corolla: Auris
Contacteer:

Opnieuw voorstellen

Bericht door niekw »

Hallo,

Mijn naam is Niek, woonachtig in het landelijk gebied aan de IJssel en werkzaam als fotograaf.

Lang, lang geleden ooit eens aangemeld op dit forum toen we een Corolla aanschafte, maar eigenlijk nooit actief geweest hier.
Ik had toen een Corolla uit '94. Deze diende als tweede auto waarmee we de bossen in gingen met de hond, boodschappen en af en toe wat woon werk verkeer. Voor de echte kilometers hadden we een andere auto. (Volvo v40 diesel).

Toch hebben we erg veel plezier gehad van de Corolla en heeft hij ons de afgelopen 6 a 7 jaar nooit in de steek gelaten en heeft die toch mooi bijna 3 ton gelopen. De hond die altijd vrolijk achterin zat is er niet meer en hebben we inmiddels een zoon van 4, maar helaas is de Toyota afgevoerd naar Afrika na een ongelukje.

Zoals het vaak met dat soort dingen gaat was de timing knetter vervelend. We hadden net de Volvo moeten vervangen voor een opvolger (ongepland) en helaas toch wel wat problemen met de nieuwe auto. Witgoed apparaten die er plotseling ook mee ophouden en dan de Corolla in de prak.....
Dus met een beperkt budget een opvolger gevonden van de Corolla. Eisen: betrouwbaar, veilig (want, kind in de auto), comfortabel en niet TE onzinnig.
Na een poos zoeken uitgekomen bij de Auris uit 2008 1.4, driedeurs. Een kaal model maar van 2e eigenaar die hem na 6 jaar weg deed omdat hij elektrisch kon gaan rijden via de zaak. Net een nieuwe APK en een paar honderd kilometer geleden een beurt volgens schema gehad. Alle facturen ter inzage, Toyota dealer onderhouden en alle beurten ook netjes afgestempeld. Extra set winterbanden erbij, en niet geheel onbelangrijk, een goed gevoel bij de particuliere verkoper. Tot nu toe helemaal blij met de auto en hij rijd perfect. Met een beperkt budget moeten we maar niet gaan zeuren dat de 1.4 niet bepaald snel is of dat de uitvoering wat kaal is.

Aangezien we wat gezeur hebben met de andere nieuwe auto wordt de Auris misschien ook wel tijdelijk onze 1e auto ipv 2e auto.

Dat brengt mij wel op de volgende vraag:
Wat is er zoal voorbereid in de Auris? Is het bijvoorbeeld mogelijk om een ander stuur er in te zetten? 1tje met leer bekleed vind ik toch wel prettig.
Ik heb nu een kaal hard kunststof stuur, zonder radio bediening. Is het mogelijk om een net stuur van de sloop te halen en die er in te zetten? En als het er 1 is met alleen radio bediening op het stuur, is dat dan plug en play? Cruis controle schijnt niet voorbereid te zijn begreep ik.
En mistlampen voor, zijn die voorbereid?
Misschien ook een keer een origineel middenarmsteuntje zien te scoren.
Verder hoop ik er vooral lekker kilometers mee te kunnen maken en niet te veel gedonder te hebben :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

PS. Lijkt er bij mij op dat de foto's het niet doen
Mad-Ice
Newbie
Newbie
Type Corolla: KE70
Type Corolla: AE86
Contacteer:

Re: Opnieuw voorstellen

Bericht door Mad-Ice »

Welkom Niek,

Ik kan je helaas niet helpen met het technische gedeelte. De foto's zou je kunnen uploaden naar imgur.com
Met een gratis account daar kun je linkjes kopieren voor fora en hier plakken. Dan zijn ze zeker zichtbaar. Succes met de Auris.
Namssam
CCNL Member
CCNL Member
CCNL lidnummer: 855
Type Corolla: E11
Type Corolla: 4AFE Auto.

Re: Opnieuw voorstellen

Bericht door Namssam »

Hoi Niek.

Inderdaad jammer dat we de fotos niet kunnen zien.

Voor wat betreft een ander stuur, kan ik je alleen maar gelijk geven.
Een prettiger stuur is meteen een veel fijnere rij ervaring, deze mening deel ik zeker met je.
Of het overzetten zo kan gebeuren weet ik bij een Auris niet, maar ik kan me niet voorstellen dat het een probleem zal geven.
Het aansluiten van de diverse electrische knopje OP het stuur kan een hel zijn, of juist super easy (als Toyota toch alles voorbereid heeft doorgetrokken)

Wel de accupool los gooien als je gaat beginnen, anders kan de airbag openspringen.

Veel plezier van de Auris
Mijn project : viewtopic.php?f=50&t=48746#p792805
E9- 4FE '89 (van 2000 - 2014) Exported
E11-4AFE '98 (van 2014 - 2015) Chrashed
E11-4AFE '99 (van 2015 - ) Still driving
Plaats reactie