openlucht filter of inleg filter op een corolla g6 facelift

Over motor, bak, uitlaat, tuning, enz...

ModeratorCOLON Moderator

bjorn88
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON Zo Jun 05, 2005 13:52

openlucht filter of inleg filter op een corolla g6 facelift

Bericht door bjorn88 »

De titel zegt het al , ik ben aan het nadenken en twijfelen tussen een openlucht of een inleg filter uiteraard van k&n of van Green.
Maar wil eerst eens weten welke van de 2 filters er uberhaubt op mijn corolla kunnen en welke van de 2 het beste is.
Leon van stijn heeft mij verteld beter een inleg filter te nemen , maar een collega van mij rijdt in een daihatsu Valera met een openlucht filter en dan klinkt echt gaaf.

Graag jullie advies hierover.
WE'VE GOT THE POWERR !!!!
martijnthole
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 222
GeregistreerdCOLON Vr Jan 21, 2011 00:00

Re: openlucht filter of inleg filter op een corolla g6 facel

Bericht door martijnthole »

Ik heb zelf een 57i kitje en dat bevalt zeer goed. Geluid is super mooi. Je hoort hem alleen als je flink gas geeft. Het inlegfilter vind ik iets minder mooi klinken.

Ik verkoop zelf k&n filters voor zeer scherpe prijzen.

http://link.marktplaats.nl/502099797
R_Lee
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 91
GeregistreerdCOLON Do Jan 29, 2009 19:40

Bericht door R_Lee »

martijnthole, wat is het voordeel van een k&n inlegfilter t.o.v. stock inlegfilter?
VVTI-2007
Special member
Special member
BerichtenCOLON 825
GeregistreerdCOLON Za Nov 06, 2004 17:01

Bericht door VVTI-2007 »

R_Lee schreefCOLONmartijnthole, wat is het voordeel van een k&n inlegfilter t.o.v. stock inlegfilter?
Uitleg staat in z'n link.
IS300H, MR2 en Aygo
martijnthole
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 222

R_Lee schreefCOLONmartijnthole, wat is het voordeel van een k&n inlegfilter t.o.v. stock inlegfilter?
Ik heb nog even voor je gogoogeld:

Voordelen van het K&N filter

Het filter gaat net zo lang mee als de levensduur van uw motor. Hiermee bespaart u aanzienlijk op de luchtfilterkosten, voorraadkosten en onderhoud. Het enige filtermedium dat de levensduur van uw motor verlengd en optimaal beschermd tegen stof, zand enz. Met minimaal onderhoud kunt u dit filter telkens weer gebruiken, zonder aan filterwerking of luchtdoorlaat in te leveren. De constante hoge luchtdoorlaat leidt in alle gevallen tot een daling van het benzine verbruik.

Daarentegen gaat het verbruik omhoog bij vervuilde papieren filters. Bovendien zijn K&N filters bestand tegen water ( het geoliede oppervlak stoot water af).

Nadelen: Geen, aangezien men de hogere aanschafprijs terugverdient.

Waarom is K&N milieuvriendelijk?
Als men uitgaat van een gemiddelde levensduur van een motor van 250 000 km en het huidige wagenbestand in Nederland van 6 000 000 betekent dit dat ieder jaar 6 000 000 filters worden weggegooid. Als men dit getal vermenigvuldigt met 12,5 (zoveel filters verbruikt een auto gedurende zijn levensduur) komt met op een aantal van 75 000 000 luchtfilters die in een periode van 13 jaar ons milieu aantasten. Als nu alle auto’s met K&N waren uitgerust dan zouden er slechts 6 000 000 filters nodig zijn. Zo ziet u hoe K&N het milieu wel degelijk ontziet en voorkomen kan dat er tonnen aan extra afval ontstaat.

K&N in de Motorsport
K&N filters combineren een optimale luchtdoorlaat met een perfecte filterwerking en worden daarom door Formule 1 teams toegepast. De geringe luchtweerstand maakt het mogelijk om met kleinere filters te werken dan mogelijk is met papier- of schuimfilters.

K&N race support. Een aparte afdeling binnen K&N houdt zich bezig met de ontwikkeling van filters voor raceteams. Standaard of op maat gemaakt. De luchtfiltersystemen worden op een high-tech luchtbank getest en door-ontwikkeld. Dit maakt het mogelijk dat K&N voor iedere toepassing de beste oplossing bieden kan.

K&N voordelen
Getest op een luchtdoorlaat testbank
K&N filters hebben bewezen dat de luchtdoorlaat van kompleet open systemen vergroot kan worden. Zelfs vuile K&N filters laten nog meer lucht door dan nieuwe papieren luchtfilters.

Vermogenswinst
K&N filters geven minder weerstand waardoor de luchtdoorlaat en de prestaties van de motor aanzienlijk verbeteren.

Minder weerstand
Het filtermateriaal dat uit meerdere lagen bestaat zorgt ervoor dat stof en vuil aan de buitenkant van het filter blijft, terwijl de lucht doorgelaten wordt.

Tijdbesparend
K&N filters hoeven pas bij 80.000 tot 160.000 km schoongemaakt en opnieuw ingeölied te worden. Gedurende deze periode zou u reeds 3 tot 5 papie­ren luchtfilters gekocht hebben.

Economisch en milieuvriendelijk
K&N filters zijn op de lange duur gezien gunstig aangezien ze voor jarenlang gebruik ontwikkeld zijn en dus geen afval vormen.

Bestand tegen backfire
Het K&N filter kan niet door backfire, zoals bij carburateur motoren wel eens voorkomt, kapot gaan.

Ruime keuze
Voor vrijwel iedere auto bestaat een K&N vervangingsfilter, luchtfilterkast of een 57i open luchtfilter kit. Niet alleen voor auto’s maar ook voor motorfietsen, jetski’s, lichte industriële toepassingen enz.

Proudly made in the USA
K&N filters worden in de USA gemaakt en voldoen aan alle amerikaanse eisen, die meestal hoger zijn dan in andere delen van de wereld.

Vermogenswinst
Indien u het aanbevolen K&N filter monteert, kan dit de prestaties van de auto verbeteren. Zelfs in vergelijking tot een systeem waarbij in het geheel geen filter gemonteerd is.

Motorsport
K&N wordt in alle klassen van de motorsport gebruikt. Veel winnaars vertrouwden op K&N. Van de legendarische Baja 1000 tot de Formule 1. K&N filters zijn altijd eerste keus van de motorsport teams.

Na 1.600.000 km nog steeds goede prestaties.
Op K&N vervangingsfilters zit een garantie van 1.600.000 kilometer of 10 jaar.

Milieuvriendelijk
K&N filters kunnen uitgewassen en dan weer opnieuw gebruikt worden. Voor katoen hoeven geen bossen gekapt te worden. Door K&N filters te gebruiken draagt u bij tot het behouden van de natuur.

Water afstotend
K&N filters kunnen tegen vocht. Regen en spatwater doen het filter niets. Zelfs als het K&N filter vochtig is, kan het noch voldoende lucht doorlaten.
Leon
Forum Admin
Forum Admin
BerichtenCOLON 11908
GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 22:20

Bericht door Leon »

Bjorn, de vraag die je jezelf eerst moet stellen is: waar ben je precies naar op zoek? Doe je het om meer aanzuiggeluid te hebben? Dan is een open luchtfilter zeker de betere optie.

Een inlegfilter maakt minder geluid dan een open luchtfilter maar iets meer geluid dan het standaard filter, dat is een feit. Maar ik kan je wel uit ervaring zeggen dat een inlegfilter weer andere voordelen biedt: minder onderhoud, een motor die een tikje zuiniger loopt (althans dat is wat ik er van merkte)
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Gebruikers-avatar
Bart-E11
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 9543
GeregistreerdCOLON Di Mrt 30, 2010 09:12

Bericht door Bart-E11 »

haal gewoon die snorkel langs je accu weg dan heb je al je gewenste resultaat
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting

Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreefCOLONIs dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreefCOLON Nee z'n 5
Toyota_e10
President member
President member
BerichtenCOLON 1341
GeregistreerdCOLON Wo Mrt 24, 2004 18:51

Bericht door Toyota_e10 »

daar heb je gelijk in Bart ;)
Taberim@..Assen ..::TOYOTA::..>Auris<
bjorn88
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 97

Bericht door bjorn88 »

Ik denk dat ik hier voldoende tips van heb gekregen , maar wat bart zegt , kan niet bij mij , omdat ik met sensoren zit die op die SNORKEL op aangesloten zit waardoor de computer verkeerde metingen gaat doen denk ik , en dat is nou juist het euvel denk ik zelf.
bjorn88
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 97

Bericht door bjorn88 »

en ik wil zowel wat sportievere geluid en wat Leon zegt een nog zuinigere motor hebben , dus denk ik dat het bij een inlegfilter uit komt. Leon heeft ook jaren terug ook een e11 facelift gehad dus die weet hoe het in elkaar zit.

Dus bij deze bart : een 4afe of een vvti is wel een verschil hoor:D
Smarty
President member
President member
BerichtenCOLON 2493
GeregistreerdCOLON Do Mei 17, 2007 02:41

Bericht door Smarty »

Hey

Ik heb een corolla g6 facelift gehad.
Daar heb ik geprobeert een openluchtfilter op te bouwen maar dat werkte niet.
De auto bleef niet lopen en als hij al liep liep die zwaar beroert.
Toen heb ik me maar een inlegfilter gehaald.
Kwa vermogen scheeld het niks kwa geluid ja zit wel iets verschil in.

Ook moet je zoals bart al zei de snorkel weg halen die langs de accu loopt dat scheelt behoorlijk.

Groeten smarty
bjorn88
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 97

Bericht door bjorn88 »

die snorkel , dat is denk ik die pijp waar de luchtfilterhuis aan vast zit of niet .....
tja ik ben nog niet erg in thuis met dit soort dingetjes , ik leer ook iedere keer wat bij als ik bij jullie gaat staan kijken bij een meeting onder de kap van de auto of waar dan ook:P
Ruudje
President member
President member
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON Di Mei 31, 2011 22:41

Bericht door Ruudje »

bjorn88 schreefCOLONen ik wil zowel wat sportievere geluid en wat Leon zegt een nog zuinigere motor hebben , dus denk ik dat het bij een inlegfilter uit komt. Leon heeft ook jaren terug ook een e11 facelift gehad dus die weet hoe het in elkaar zit.

Dus bij deze bart : een 4afe of een vvti is wel een verschil hoor:D
die buis kan bij de 4afe gewoon los denk dat die bij jou niet heel veel verandert is

ik vind het verschil wel mee vallen van hoe zuinig zoon vvt-i is.
spap met zijn 1.6 vvt-i of bart en ik met onze 4afe dat verschil is niet zoo heel groot vind ik

ik haal met mijn G6R als ik me gedraag en dat wil zeggen wel wat door rijden ;) zit ik ong op de 1op 12,5 gemiddeld en spap met zijn vvt-i 1 op 13,3 en een vvt-i kan wat olie gaan verbruiken verbruiken. maar ik zou als ik jou was toch even die buis weghalen kijken als je dan al tevreden bent ;)
Groetjes Ruud

Mijn topic
junkiesietze schreefCOLONpwn je broer en koop een echte g6-r
project 2 is200 1jzvvti
Smarty
President member
President member
BerichtenCOLON 2493

Bericht door Smarty »

nee dat is hem niet het is snorkel tussen de lamp en de accu

http://imageshack.us/photo/my-images/827/p3300055.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;

foto geleend van jaapio
bjorn88
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 97

Bericht door bjorn88 »

kan het kwaad als ik die verwijder? , moet ik er dan iets van een panty om dat gat heen doen , of wat...ik heb deze auto nu al 2 jaar maar zoveel dingen heb ik er nog niet van gedemonteerd gehad hahahaah
Ruudje
President member
President member
BerichtenCOLON 1415
GeregistreerdCOLON Di Mei 31, 2011 22:41

Bericht door Ruudje »

bjorn88 schreefCOLONkan het kwaad als ik die verwijder? , moet ik er dan iets van een panty om dat gat heen doen , of wat...ik heb deze auto nu al 2 jaar maar zoveel dingen heb ik er nog niet van gedemonteerd gehad hahahaah
daar zit je lucht filter voor in die bak ;) bart en ik hebben niks voor dat gat zitten
Groetjes Ruud

Mijn topic
junkiesietze schreefCOLONpwn je broer en koop een echte g6-r
project 2 is200 1jzvvti
Smarty
President member
President member
BerichtenCOLON 2493

Bericht door Smarty »

Zelfs in de volvo die ik nu heb, heb ik de resonancebuis verwijdert.
Alleen om een beetje mooier geluid te krijgen.
Alleen moet ik of een ileg filter halen en of vanaf mijn turbo een openluchtfilter plaatsen.

groeten smarty
Gebruikers-avatar
Bart-E11
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 9543

Bericht door Bart-E11 »

bjorn88 schreefCOLONkan het kwaad als ik die verwijder? , moet ik er dan iets van een panty om dat gat heen doen , of wat...ik heb deze auto nu al 2 jaar maar zoveel dingen heb ik er nog niet van gedemonteerd gehad hahahaah
neuh joh daar is je luchtfilter voor ;) rij zo al meer dan een jaar rond en heb de luchtfilter 3x gecontroleert en 1x een beetje schoon gemaakt maar echt smerig is hij niet na 25.000 km (is een originele)

origineel
Afbeelding

(accu kapje vergeten terug te doen nadat een VOLVO :lol: weer eens lege accu had)

en zonder snorkel
Afbeelding

Tellerswipe 80 - 160
Smarty
President member
President member
BerichtenCOLON 2493

Bericht door Smarty »

:D gelukkig heeft Toyota dat ook wel en vooral met koud weer
zijn accu's een groot probleem.

Groeten smarty
bjorn88
Starting member
Starting member
BerichtenCOLON 97

Bericht door bjorn88 »

Nouja , ik werk toch bij een autogarage en kan er zaterdags ook in de wekplaats terecht , dus ik zal wel ff kijken of ik de snorkel kan verwijderen , maar er komt dus toch wel een inlegfilter in. Weet alleen nog niet of het er 1 van K&n wordt of van Green. Men zegt dat er weinig verschil tussen zit alleen de prijs ten opzichte van de K&n is de Green inlegfilter de goedkoopste van de 2
Smarty
President member
President member
BerichtenCOLON 2493

Bericht door Smarty »

Ik heb een green gehad.
Geeft een mooie roffel aan je motor.

Groeten smarty
martijnthole
Senior member
Senior member
BerichtenCOLON 222

Voor €65 verkoop ik de K&N inclusief verzending. Dat is ongeveer even duur als een green volgens mij.
Gebruikers-avatar
Bart-E11
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 9543

Bericht door Bart-E11 »

had de inlegfilter van enrico gehoord met snorkel en die klonk al bijna net zo hard als zonder snorkel

Tellerswipe 80 - 160
Niekisnu
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1356
GeregistreerdCOLON Wo Jan 26, 2011 00:27

Bericht door Niekisnu »

Bart-E11 schreefCOLONhad de inlegfilter van enrico gehoord met snorkel en die klonk al bijna net zo hard als zonder snorkel
interessant topicje.. Maar is Enrico Smarty80? (dan weet ik dat enrico een green inlegfilter had)

Maar die resonantiebuis demonteren brengt wel met zich mee dat je warme lucht aanzuigt. Nu lees ik regelmatig dat dat nadelig is, maar waarom? of krijgt hij enkel met het wegnemen van die buis voldoende koele lucht. (ook met de zomertijden)
Sold: Toyota Corolla E10 1.3i Sport Limited (1996).
-Toyota Corolla E11 1.6 Terra (2000)
-Lexus IS200 Sport

-Niek
Gebruikers-avatar
Bart-E11
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 9543

Bericht door Bart-E11 »

op alv zei enrico (g6r) van wel ;) en het klonk niet verkeerd

Tellerswipe 80 - 160
Sebastiaan84
Special member
Special member
BerichtenCOLON 933
GeregistreerdCOLON Wo Mei 14, 2008 10:26

Bericht door Sebastiaan84 »

http://corollaforum.nl/viewtopic.php?f=59&t=40716" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb ooit voor mijn 4AFE een inlegfilter van Blitz gehad via deze mannen, 45 euries incl verzenden. Was een goed ding, veel plezier van gehad.
Past: Red Evil EP81 a.k.a Whiteline slet, AE111 G6 Zenki, TA22 Avensis Wagon Kouki

Current: Volvo V50 2.4i Geartronic Summum full options MY2005.
Smarty
President member
President member
BerichtenCOLON 2493

Bericht door Smarty »

Niekisnu schreefCOLON
Bart-E11 schreefCOLONhad de inlegfilter van enrico gehoord met snorkel en die klonk al bijna net zo hard als zonder snorkel
interessant topicje.. Maar is Enrico Smarty80? (dan weet ik dat enrico een green inlegfilter had)

Maar die resonantiebuis demonteren brengt wel met zich mee dat je warme lucht aanzuigt. Nu lees ik regelmatig dat dat nadelig is, maar waarom? of krijgt hij enkel met het wegnemen van die buis voldoende koele lucht. (ook met de zomertijden)

Nope ik ben geen Enrico.

Ik geloof dat er al is iemand is geweest hier op het forum die dat heeft gemeten.
Ook geloof ik dat het maar om een paar graden ging.
En die paar graden die merk je niet.
Warme lucht zul je altijd aanzuigen of je moet het luchtfilter buiten het motor compartiment hangen.
En dan nog is het alleen leuk voor het geluid kwa vermogen geeft een inleg of open luchtfilter niets.

Groeten patrick
Niekisnu
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 1356
GeregistreerdCOLON Wo Jan 26, 2011 00:27

Bericht door Niekisnu »

Ik geloofde al niet dat het wat vermogen betreft een enorme vooruitgang zou hebben. ik zat net te kijken of ik makkelijk die buis kon weghalen, maar je komt er niet echt simpel bij.
Moet ik het hele filter er eerst uithalen? en dan zonder buis terug stoppen?
Sold: Toyota Corolla E10 1.3i Sport Limited (1996).
-Toyota Corolla E11 1.6 Terra (2000)
-Lexus IS200 Sport

-Niek
Smarty
President member
President member
BerichtenCOLON 2493

Bericht door Smarty »

Hey

Ik kon hem uit mij e11 facelift zo uit halen.
Na het verwijderen van de accu en accuplaat.
Geloof dat de resonancebuis met 2 boutjes vast zat aan de carrosserie.

Daarna gewoon uit het luchtfilterhuis trekken.
Alles weer installeren en klaar.

Groeten smarty
Gebruikers-avatar
Bart-E11
CCNL Member
CCNL Member
BerichtenCOLON 9543

Bericht door Bart-E11 »

hetzelfde dus als de E10 en de E11 pre face dus ;)

Tellerswipe 80 - 160
BUTTON_POST_REPLY