Tips voor uitlaat

Over motor, bak, uitlaat, tuning, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Doubletrouble
Senior member
Senior member
Berichten: 201
Lid geworden op: ma okt 31, 2011 10:12
CCNL lidnummer: 856
Type Corolla: E10
Type Corolla: GTSi
Locatie: Haarlem

Tips voor uitlaat

Bericht door Doubletrouble »

Beste Corolla rijders,

Ik zit even te twijfelen wat ik met me uitlaat wil.
Nu heb ik een standaard uitlaat lijn op me E10 1.6 zitten.
Moet dus anders worden, en vooral veel en hard geluid maken.

Volgende week ben ik van plan bij een uitlaat boer te informeren voor een Japstyle einddemper.
Ik ben dan van plan eerst te luisteren hoe dat gaat klinken in combinatie met mijn zelf gemaakte Cold Air Intake.

Eigenlijk wil ik van voor tot achter een open uitlaat. Maar waar kan ik dat het beste laten maken/monteren? Heeft iemand een suggestie?
Het liefst wil ik met katvervanger en holle middenpijp in RVS, maar dat laatste is niet een eis.

Heeft liefst een adres in de regio Amsterdam, maar elders in het land is ook geen probleem.

Afbeelding

Ik hoor het wel

groeten Darran
Corolla E10
Bas Carwash
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 1555
Lid geworden op: zo jun 26, 2005 12:58
CCNL lidnummer: 600
Type Corolla: EE101

Re: Tips voor uitlaat

Bericht door Bas Carwash »

Je kunt elk willekeurig tuningsbedrijfje in de omgeving vragen dit te doen, maar als je echt goede kwaliteit wilt kun je beter naar bv. EPS in Groningen rijden.

Als ik het zo hoor kun je het beste een kat ervanger voor de Corolla kopen en een volledige catback met iets grotere diameter laten maken, zodat het mooi aansluit op de Japstyle.
251,3pk bij 7130rpm en 281,6Nm bij 5350 rpm

Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
PatrickE11
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 777
Lid geworden op: di jun 18, 2013 17:48
CCNL lidnummer: 857
Locatie: 010

Re: Tips voor uitlaat

Bericht door PatrickE11 »

Nee eps is dikke bullshit. Kwaliteit heb je ook met een invidia of injen pijp. Wil je echt herrie. open japstyle demper dus zonder db killer, geen middenpijp en testpijp ipv een sportkat. dikker uitlaatspruitstuk helpt ook.
Vorige auto: Toyota Corolla E11 1.6 16v Linea Terra
Huidige auto: Audi A3 1.8T Stage 2 tuned
Bas Carwash
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 1555
Lid geworden op: zo jun 26, 2005 12:58
CCNL lidnummer: 600
Type Corolla: EE101

Re: Tips voor uitlaat

Bericht door Bas Carwash »

Ga je lekker Patrick? Dikke bullshit, mwaha!
251,3pk bij 7130rpm en 281,6Nm bij 5350 rpm

Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
PatrickE11
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 777
Lid geworden op: di jun 18, 2013 17:48
CCNL lidnummer: 857
Locatie: 010

Re: Tips voor uitlaat

Bericht door PatrickE11 »

Geef gewoon een ongezouten mening. :lol:
Vorige auto: Toyota Corolla E11 1.6 16v Linea Terra
Huidige auto: Audi A3 1.8T Stage 2 tuned
Bas Carwash
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 1555
Lid geworden op: zo jun 26, 2005 12:58
CCNL lidnummer: 600
Type Corolla: EE101

Re: Tips voor uitlaat

Bericht door Bas Carwash »

Nee, je toont geen respect voor de mening van anderen, dat is heel wat anders.
251,3pk bij 7130rpm en 281,6Nm bij 5350 rpm

Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
Smarty
President member
President member
Berichten: 2493
Lid geworden op: do mei 17, 2007 02:41
CCNL lidnummer: 845
Type Corolla: KE70
Type Corolla: volvo V40T
Contacteer:

Re: Tips voor uitlaat

Bericht door Smarty »

Laten we het een beetje gezellig houden hier heren!!!!!
Gebruikersavatar
Bart-E11
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 9543
Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
CCNL lidnummer: 796
Type Corolla: E11
Type Corolla: SE111
Locatie: In Brabant

Re: Tips voor uitlaat

Bericht door Bart-E11 »

moet toegeven dat EPS wel echt absurde prijzen hanteert maar daar staat wel kwaliteit tegen over
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting

Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
PatrickE11
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 777
Lid geworden op: di jun 18, 2013 17:48
CCNL lidnummer: 857
Locatie: 010

Re: Tips voor uitlaat

Bericht door PatrickE11 »

zijn genoeg mensen die kwaliteit leveren voor minder geld. ;)
Vorige auto: Toyota Corolla E11 1.6 16v Linea Terra
Huidige auto: Audi A3 1.8T Stage 2 tuned
Niekisnu
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 1356
Lid geworden op: wo jan 26, 2011 00:27
CCNL lidnummer: 834
Type Corolla: E11
Locatie: Elst (gld)

Re: Tips voor uitlaat

Bericht door Niekisnu »

Er zijn ook wat mensen hier op t forum die goed kunnen lassen. wellicht dat zij het ook wel zien zitten om een extraatje te verdienen.
Sold: Toyota Corolla E10 1.3i Sport Limited (1996).
-Toyota Corolla E11 1.6 Terra (2000)
-Lexus IS200 Sport

-Niek
marthijskooiker
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 603
Lid geworden op: zo nov 27, 2011 14:43
CCNL lidnummer: 858
Type Corolla: E11
Type Corolla: corollae11
Locatie: rouveen

Re: Tips voor uitlaat

Bericht door marthijskooiker »

:oops:
gr marthijs

------)Purple monster(------
Doubletrouble
Senior member
Senior member
Berichten: 201
Lid geworden op: ma okt 31, 2011 10:12
CCNL lidnummer: 856
Type Corolla: E10
Type Corolla: GTSi
Locatie: Haarlem

Re: Tips voor uitlaat

Bericht door Doubletrouble »

ja precies, ok thanks!!
Corolla E10
martijnE11
CCNL Crew
CCNL Crew
Berichten: 3835
Lid geworden op: vr dec 26, 2008 21:14
CCNL lidnummer: 784
Type Corolla: AE111
Type Corolla: G6
Locatie: Almeloo

Re: Tips voor uitlaat

Bericht door martijnE11 »

Mijn uitlaatsysteem gemaakt voor een E10 komt bij EPS weg en dat is wel echt kwaliteit jongens! Grote verschil zit hem vooral in het bochten werk.

EPS heeft daar banken voor die de bochten in een lange buis buigt. hierdoor heb je dus minder las verbindingen en worden geen bocht stukken gebruikt.

Nou heb ik de uitlaat er in Almelo onder laten zetten door een bedrijf dat zich ook neer set als RVS uitlaat specialist blablabla. Op de foto ziet het er allemaal verdomt goed uit toen ik mijn auto er achterliet had ik er ook een heel goed gevoel bij. Maar toen ik de auto later op de brug zag kwam ik er achter wat van gepruts het is geweest.

Compleet RVS systeem met de oude ophang beugel van mijn oude uitlaat (van staal) er opgebakken, dus niet even de moeite nemen om een nieuwe te maken.
En het kwam bij de katalysator schijnbaar niet lekker uit dus een klein knikje er in gebakken zodat het wel mooi uit kwam. (wat volgens mij niet nodig was want de e10 / e11 zijn op dat gebied het zelfde van af de voorpijp.

Dus het heeft niet veel gekost maar als ik het geweten had, mochten de heren in groningen het er onder zetten dan maar wat meer geld kwijt nu moet ik nog een keer om het te laten maken zoals ik wil. ;)
Groet,
Martijn

E11 1.6 G6 RED SOLD! http://corollaforum.nl/viewtopic.php?t=30515"
Toyota Aygo Dynamic Orange (auto van de vrouw)
Peugeot 308 blue lease executive (lease hok)
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6613
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: Tips voor uitlaat

Bericht door Martijn »

Mee eens. Ben nu zelf paar keer bij EPS geweest en echt vakwerk daar.
Mijn uitlaat is er in 2008 gemaakt en in 2011 overgezet naar mijn huidige Corolla.
Niks bakken en braden, netjes nieuwe RVS ophangbeugels daar waar nodig en levenslange garantie.

Bij Toyota betaal je ook iets meer voor de kwaliteit, hetzelfde bij EPS.
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
Smarty
President member
President member
Berichten: 2493
Lid geworden op: do mei 17, 2007 02:41
CCNL lidnummer: 845
Type Corolla: KE70
Type Corolla: volvo V40T
Contacteer:

Re: Tips voor uitlaat

Bericht door Smarty »

Heb je die onder de ke70
sey
Starting member
Starting member
Berichten: 70
Lid geworden op: zo sep 28, 2014 18:54
Type Corolla: E11
Locatie: Rotterdam

Re: Tips voor uitlaat

Bericht door sey »

Uit mijn ervaring kan je het beste in een keer goed doen dan 10x overnieuw
EPS is zeer goed bedrijf dat kwaliteit levert.
Biesheuvel Autosport is ook wel goed, hebben we goed ervaring mee
Doubletrouble
Senior member
Senior member
Berichten: 201
Lid geworden op: ma okt 31, 2011 10:12
CCNL lidnummer: 856
Type Corolla: E10
Type Corolla: GTSi
Locatie: Haarlem

Re: Tips voor uitlaat

Bericht door Doubletrouble »

thanks voor de reacties

het is uiteindelijk zoals volgt gegaan:
- Simons Catback Systeem (dus midden demper en einddemper)
- Type R Catvervanger holle buis
- Spaggetti spruitstuk uit Japan

Het resultaat mag er zijn, meer vermogen en gasrespons.
Het geluid is ook prima.
Eigenlijk mag het wat mij betreft nog harder.
De enige optie die ik kan bedenken is de middendemper uitbranden of iets dergelijks en dan demperloos maken.

Maar voor de boetes lijkt het me het beste om het zo te laten.
Corolla E10
Plaats reactie