Aluminium of rvs..
Moderator: Moderator
-
- Junior member
- Berichten: 122
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 10:57
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: G6
- Locatie: Rotterdam
Aluminium of rvs..
He guys,
Een vraag, ik ben van plan een open air filter te gaan plaatsen,
in 1e instantie wilde ik alleen een buis monteren tussen de intakemanifold
en het luchtfilterhuis maar hier ben ik mee van gedachten veranderd.
Maar nu de vraag, kan je als aanzuigbuis beter een exemplaar van alu
gebruiken of van rvs?? En waarom
Ik denk zelf ivm warmte dat het beter is om rvs te nemen maar ik lees
geregeld op het www dat er aluminium gebruikt wordt.
Misschien dat het geen reet uitmaakt maar goed wat is beter of juist niet..
Een vraag, ik ben van plan een open air filter te gaan plaatsen,
in 1e instantie wilde ik alleen een buis monteren tussen de intakemanifold
en het luchtfilterhuis maar hier ben ik mee van gedachten veranderd.
Maar nu de vraag, kan je als aanzuigbuis beter een exemplaar van alu
gebruiken of van rvs?? En waarom
Ik denk zelf ivm warmte dat het beter is om rvs te nemen maar ik lees
geregeld op het www dat er aluminium gebruikt wordt.
Misschien dat het geen reet uitmaakt maar goed wat is beter of juist niet..
-
- President member
- Berichten: 1811
- Lid geworden op: za nov 29, 2003 17:35
- CCNL lidnummer: 476
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: Toyota
- Locatie: Roermond
- Contacteer:
Re: Aluminium of rvs..
Aluminium is lichter en relatief gemakkelijker te bewerken.
In de auto sport gebruiken ze voor de inlaat Alu of carbon en voor alles wat heet wordt 304lof 316l RVS.
In de auto sport gebruiken ze voor de inlaat Alu of carbon en voor alles wat heet wordt 304lof 316l RVS.
If it isn’t blown, it has to suck!
Water injectie houdt de kop koel!
Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer !): DEWITTEREUS.
Water injectie houdt de kop koel!
Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer !): DEWITTEREUS.
-
- Special member
- Berichten: 920
- Lid geworden op: di jan 17, 2012 11:47
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: G6R
- Locatie: overijssel
Re: Aluminium of rvs..
Aluminium kan de warmte weer beter kwijt dan rvs
Daarom mijn keuze.
Daarom mijn keuze.
Corolla E11 1.6 R.I.P
Welcome Corolla G6-R (SOLD)
Grey Corolla TTE
Welcome Corolla G6-R (SOLD)
Grey Corolla TTE
-
- President member
- Berichten: 1811
- Lid geworden op: za nov 29, 2003 17:35
- CCNL lidnummer: 476
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: Toyota
- Locatie: Roermond
- Contacteer:
Re: Aluminium of rvs..
Gebaseerd op warmtegeleiding is RVS de betere keuze.
Maar aangezien de warmtegeleiding nihil is gezien de hoge snelheid van het gas door de leiding is de belangrijkste reden gewicht en gemak van bewerking.
Maar aangezien de warmtegeleiding nihil is gezien de hoge snelheid van het gas door de leiding is de belangrijkste reden gewicht en gemak van bewerking.
If it isn’t blown, it has to suck!
Water injectie houdt de kop koel!
Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer !): DEWITTEREUS.
Water injectie houdt de kop koel!
Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer !): DEWITTEREUS.
-
- President member
- Berichten: 1964
- Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:37
- CCNL lidnummer: 560
- Type Corolla: E11
- Locatie: Ossendrecht/Noord-Brabant
Re: Aluminium of rvs..
euhm hoe kom je erbij dat RVS beter warmte geleid dan Aluminium Rick?!
Aluminium heeft een warmtegeleidingscoëfficient van 167 W/mK en RVS van ongeveer 16,2 W/mK..... dus aluminium geleid zijn warmte zeg maar bijna 10x zo snel
RVS houdt zijn warmte juist erg goed vast... vandaar ook het vaak scheuren van de 300 serie RVS soorten uitlaat spruitstukken
Aluminium heeft een warmtegeleidingscoëfficient van 167 W/mK en RVS van ongeveer 16,2 W/mK..... dus aluminium geleid zijn warmte zeg maar bijna 10x zo snel
RVS houdt zijn warmte juist erg goed vast... vandaar ook het vaak scheuren van de 300 serie RVS soorten uitlaat spruitstukken
Corolla E11 G6 Turbo
CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel
NEWRESULT!!
CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel
Nieuwe FTE Deed het goed :p
CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel
NEWRESULT!!
CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel
Nieuwe FTE Deed het goed :p
-
- CCNL Member
- Berichten: 4435
- Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
- CCNL lidnummer: 803
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: corollag6r
Re: Aluminium of rvs..
ik zou giet ijzer nemen
Peet
Peet
-
- President member
- Berichten: 1964
- Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:37
- CCNL lidnummer: 560
- Type Corolla: E11
- Locatie: Ossendrecht/Noord-Brabant
Re: Aluminium of rvs..
Corolla E11 G6 Turbo
CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel
NEWRESULT!!
CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel
Nieuwe FTE Deed het goed :p
CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel
NEWRESULT!!
CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel
Nieuwe FTE Deed het goed :p
- corollapowerrr
- Ambassador member
- Berichten: 3052
- Lid geworden op: do okt 30, 2003 22:24
- CCNL lidnummer: 468
- Type Corolla: AE82
- Type Corolla: Geen
- Locatie: Genapium
- Contacteer:
Re: Aluminium of rvs..
Vergeet de klank niet, rvs is veel harder en geeft daardoor meer en scheller geluid als aluminium
Lexus is250c RAV4 hybrid 4wd
-
- President member
- Berichten: 1811
- Lid geworden op: za nov 29, 2003 17:35
- CCNL lidnummer: 476
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: Toyota
- Locatie: Roermond
- Contacteer:
Re: Aluminium of rvs..
Dat bedoel ik ook Wes.
Omdat RVS slechter warmte geleid neemt dit langzamer de warmte op van de motor ruimte en geeft deze slechter af aan de inlaat lucht.
Omdat RVS slechter warmte geleid neemt dit langzamer de warmte op van de motor ruimte en geeft deze slechter af aan de inlaat lucht.
If it isn’t blown, it has to suck!
Water injectie houdt de kop koel!
Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer !): DEWITTEREUS.
Water injectie houdt de kop koel!
Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer !): DEWITTEREUS.
-
- Junior member
- Berichten: 122
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 10:57
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: G6
- Locatie: Rotterdam
Re: Aluminium of rvs..
Thanks voor de replies jongens
Ik begrijp uit oa de reacties dat ivm de temperatuur het
beter zou zijn rvs te nemen.... echter heeft dit totaal geen meerwaarde
omdat de temperatuur verschillen te verwaarlozen zijn aangezien
er geen raceblok in ligt
Dus dan, zoals gezegd, vanwege het gemak kwa bewerken en het gewicht
zou de keuze eerder naar alu gaan...
Ik kan namelijk via een kennis van me, voor een appel en een ei, rvs regelen
dus vandaar...
Ik begrijp uit oa de reacties dat ivm de temperatuur het
beter zou zijn rvs te nemen.... echter heeft dit totaal geen meerwaarde
omdat de temperatuur verschillen te verwaarlozen zijn aangezien
er geen raceblok in ligt
Dus dan, zoals gezegd, vanwege het gemak kwa bewerken en het gewicht
zou de keuze eerder naar alu gaan...
Ik kan namelijk via een kennis van me, voor een appel en een ei, rvs regelen
dus vandaar...
-
- President member
- Berichten: 1964
- Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:37
- CCNL lidnummer: 560
- Type Corolla: E11
- Locatie: Ossendrecht/Noord-Brabant
Re: Aluminium of rvs..
als je het zo bekijkt klopt idd je verhaalWitte Reus schreef:Dat bedoel ik ook Wes.
Omdat RVS slechter warmte geleid neemt dit langzamer de warmte op van de motor ruimte en geeft deze slechter af aan de inlaat lucht.
Maar zoals gezegt de verschillen zijn voor onze doeleinden te verwaarlozen, dus als er gelast moet worden is RVS de betere keuze en als er niet gelast moet worden zou ik voor alu kiezen ivm het iets makkelijker bewerken ervan.
Corolla E11 G6 Turbo
CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel
NEWRESULT!!
CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel
Nieuwe FTE Deed het goed :p
CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel
NEWRESULT!!
CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel
Nieuwe FTE Deed het goed :p
-
- President member
- Berichten: 1811
- Lid geworden op: za nov 29, 2003 17:35
- CCNL lidnummer: 476
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: Toyota
- Locatie: Roermond
- Contacteer:
Re: Aluminium of rvs..
Honderd procent
If it isn’t blown, it has to suck!
Water injectie houdt de kop koel!
Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer !): DEWITTEREUS.
Water injectie houdt de kop koel!
Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer !): DEWITTEREUS.
-
- Newbie
- Berichten: 39
- Lid geworden op: vr aug 08, 2014 10:33
- Type Corolla: AE82
- Type Corolla: Picnic
- Locatie: H.I.Ambacht
Re: Aluminium of rvs..
Als je een open luchtfilter gaat monteren aan een buis dan zuig je waarschijnlijk warme lucht boven uit de motorruimte op. Niet slim.
Bij auto's waar vermogen belangrijk is zie je daarom altijd dat zo koud mogelijke lucht aangezogen wordt. Net zoals standaard eigenlijk.
Enne Beast81, je hebt het over warmte, maar je inlaat wordt toch helemaal niet warm? Normaal is dat plastic, dus zowel rvs als alu moeten die temperatuur wel aan kunnen denk ik.
Bij auto's waar vermogen belangrijk is zie je daarom altijd dat zo koud mogelijke lucht aangezogen wordt. Net zoals standaard eigenlijk.
Enne Beast81, je hebt het over warmte, maar je inlaat wordt toch helemaal niet warm? Normaal is dat plastic, dus zowel rvs als alu moeten die temperatuur wel aan kunnen denk ik.
-
- Junior member
- Berichten: 122
- Lid geworden op: vr jul 25, 2014 10:57
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: G6
- Locatie: Rotterdam
Re: Aluminium of rvs..
Ik heb niet gezegd dat het open luchtfilter in het motorcompartiment blijftDrekracer schreef:Als je een open luchtfilter gaat monteren aan een buis dan zuig je waarschijnlijk warme lucht boven uit de motorruimte op. Niet slim.
Bij auto's waar vermogen belangrijk is zie je daarom altijd dat zo koud mogelijke lucht aangezogen wordt. Net zoals standaard eigenlijk.
Ik wil er geen pk´s uit halen, dit is ook niet mogelijk bij dit blok, maar wel een strak inlaat traject maken zodat het allemaal lekker en netjes loopt
en misschien wat beter oppakt. Daarbij worden er nog meer aanpassingen gedaan.... maar dat bewaar ik voor het projecten topic
Daar heb je een punt..Drekracer schreef:Enne Beast81, je hebt het over warmte, maar je inlaat wordt toch helemaal niet warm? Normaal is dat plastic, dus zowel rvs als alu moeten die temperatuur wel aan kunnen denk ik.
ivm lassen ed denk ik toch dat ik de buis van RVS gaat worden, is makkelijker en daarbij, voor mij, een stuk goedkoper