Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Over motor, bak, uitlaat, tuning, enz...

Moderator: Moderator

toyota AE92
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 428
Lid geworden op: za sep 24, 2011 11:44
CCNL lidnummer: 820
Type Corolla: AE92
Type Corolla: toyota
Locatie: Brabant

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door toyota AE92 »

tis gelukt met spruitstuk past wel allen de voorpijp moet custom gemaakt worde marja voor een AE92 is de voorpijp niet meer nieuw te bestellen dus is er ook niks anders , ivm ik niet gek ben van imitatie en dat ook een dure oplossing is
4A-F tuning
toyota AE92
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 428
Lid geworden op: za sep 24, 2011 11:44
CCNL lidnummer: 820
Type Corolla: AE92
Type Corolla: toyota
Locatie: Brabant

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door toyota AE92 »

Heeft er iemand toevallig ervaring met nokkenasdiagram maken ? Ik wil snellere nokkenasen in mijn 4A-F motor gaan doen maar die moeten op maat gemaakt worden maar voor zoiets moet je zelf eerst een nokkenasdiagram maken nou heb ik daar zelf weinig ervaring mee , mischien heeft iemand hier het eerder gedaan en kan hij het wat verder vertellen hoe en wat ?
4A-F tuning
atte
Newbie
Newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: vr aug 31, 2012 22:33
CCNL lidnummer: 841
Type Corolla: E10
Locatie: Heino

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door atte »

Je zult er eerst achter moeten zien te komen wat er nu voor een standaard nokkenassen in zitten. Daarvoor heb je een hoekverdraaiings-/lichthoogtediagram nodig. Normaal zou je die waarden (die nooit in werkplaatsdocumentatie staan) uit de FIA-homologatie kunnen halen. Dat zijn de toelatingsdocumenten voor het deelnemen met een bepaald type auto aan officiele autosportevenementen. Ook logisch dat Toyota dat nooit heeft gedaan, om de eenvoudige reden dat het opstellen van dergelijke papieren ongeveer euro 40.000,- per model kost. Zelf heb ik de homologatie voor de FIA verzorgd van de Ginaf-dakartrucks. Daar schrok men ook van het prijskaartje.

Uiteraard ligt er een technische reden ten grondslag aan het niet-homologeren. En dat is het slagvolume (het aantal cc's). Dat is bij houw motor (en ook die van mij) 1332 cc. En dan wordt de auto ingedeeld in de klasse 1300- (of 1000) tot 1600 cc. Veel gunstiger is het voor een fabrikant om bijvoorbeeld een 1598 cc te homologeren. Dan heb je kans op een (klasse-)overwinning.

Dus je zult zelf een nokkenasverdraaiings-/lichthoogtediagram moeten (laten) samenstellen. Dat doe je door de nokkenassen uit te bouwen en deze met een gradenboog (speciaal gereedschap) en een klokmeter met standaard op te meten. Sommige tuningbedrijven hebben ook een elektronische meter. maar die zal je met een lantaarntje moeten zoeken.
Maar het allerbelangrijkste komt dan nog; het berekenen van de luchtsnelheid in het inlaatgedeelte bij verschillende toerentallen. De maximum luchtdoorlaat langs de kleppen. Inspuitmoment, inspuitduur en inspuithoeveelheid moeten veranderen, enz.

Kortom, heel veel werk en heel veel euri's.
toyota AE92
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 428
Lid geworden op: za sep 24, 2011 11:44
CCNL lidnummer: 820
Type Corolla: AE92
Type Corolla: toyota
Locatie: Brabant

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door toyota AE92 »

Is goed gekomen , ik heb een afspraak met een bedrijf die ze voor mijn gaat maken ik neem sport nokkenassen inlaat en uitlaat worden opmaat gemaakt van chrome mobyleemen of hoe je het uitspreekt met een geharde buitenlaag , dus hij zal wel stationair gewon netjes lopen ik kan ook rally nokkenassen nemen maar dan loopt de auto stationair van geen kant en dan is het niet geschikt voor lange afstanden etc omdat niet echt lekker rijdt schokken dus er gaan gewoon wat snellere nokkenassen in maar niet te gek. :lol:
4A-F tuning
atte
Newbie
Newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: vr aug 31, 2012 22:33
CCNL lidnummer: 841
Type Corolla: E10
Locatie: Heino

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door atte »

Goed bezig!
JeroensCorolla
Full member
Full member
Berichten: 387
Lid geworden op: ma aug 16, 2004 19:57
CCNL lidnummer: 591
Type Corolla: AE101
Type Corolla: AE101FXLi
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door JeroensCorolla »

toyota AE92 schreef:Is goed gekomen , ik heb een afspraak met een bedrijf die ze voor mijn gaat maken ik neem sport nokkenassen inlaat en uitlaat worden opmaat gemaakt van chrome mobyleemen of hoe je het uitspreekt met een geharde buitenlaag , dus hij zal wel stationair gewon netjes lopen ik kan ook rally nokkenassen nemen maar dan loopt de auto stationair van geen kant en dan is het niet geschikt voor lange afstanden etc omdat niet echt lekker rijdt schokken dus er gaan gewoon wat snellere nokkenassen in maar niet te gek. :lol:
Dat is een bekende redenatie. Heb dezelfde afweging gemaakt LOL
Auto + spuiter = gebed zonder einde (voorlopige prognose zomer 2012)
Daily: OV
Season: Suzuki GSX 600F (2002)
Under construction: AE101 4A-FE (1992)
toyota AE92
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 428
Lid geworden op: za sep 24, 2011 11:44
CCNL lidnummer: 820
Type Corolla: AE92
Type Corolla: toyota
Locatie: Brabant

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door toyota AE92 »

haha :D , ach ik moet geen bokkende motor onder de kap en zeker niet met de dubbele webbers die er nu op zitte want dan loopt het voor geen meter.
4A-F tuning
Witte Reus
President member
President member
Berichten: 1811
Lid geworden op: za nov 29, 2003 17:35
CCNL lidnummer: 476
Type Corolla: AE101
Type Corolla: Toyota
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door Witte Reus »

toyota AE92 schreef:tis gelukt met spruitstuk past wel allen de voorpijp moet custom gemaakt worde marja voor een AE92 is de voorpijp niet meer nieuw te bestellen dus is er ook niks anders , ivm ik niet gek ben van imitatie en dat ook een dure oplossing is
Heb je toevallig ook foto's hiervan! Ik vind dit wel interessant!
If it isn’t blown, it has to suck!

Water injectie houdt de kop koel!

Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer :( !): DEWITTEREUS.
toyota AE92
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 428
Lid geworden op: za sep 24, 2011 11:44
CCNL lidnummer: 820
Type Corolla: AE92
Type Corolla: toyota
Locatie: Brabant

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door toyota AE92 »

Ik moet een topic aanmaken maar kom er steeds niet aan toe hier heb ik een foto van hoe het was ik ben er nog aan bezig maar het ziet er al heel anders uit , :D Van die voorpijp etc alles heb ik nog geen foto kunnen maken zal ik is keertje doen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
4A-F tuning
Harmen
Senior member
Senior member
Berichten: 319
Lid geworden op: wo okt 26, 2011 20:09
Type Corolla: AE101
Type Corolla: Toyota

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door Harmen »

Hoeveel pk heb je nu? Ziet er goed uit!
E10 1.6 gxi kleur 3k4 red mica 06/04/1995 Bought for €100 and Sold for €500

Hobby mag geld kosten!
toyota AE92
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 428
Lid geworden op: za sep 24, 2011 11:44
CCNL lidnummer: 820
Type Corolla: AE92
Type Corolla: toyota
Locatie: Brabant

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door toyota AE92 »

hij zit nu aan de 100 pk aan de wielen , en als ik straks nog nokkenassen erin zet en me uitlaat systeem klaar is gaat hij weer op de bank , wil er toch rondt de 150 - 160 pk uit krijgen. Mooiste is dat hij alleen maar lichter wordt.
4A-F tuning
JeroensCorolla
Full member
Full member
Berichten: 387
Lid geworden op: ma aug 16, 2004 19:57
CCNL lidnummer: 591
Type Corolla: AE101
Type Corolla: AE101FXLi
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door JeroensCorolla »

toyota AE92 schreef:hij zit nu aan de 100 pk aan de wielen , en als ik straks nog nokkenassen erin zet en me uitlaat systeem klaar is gaat hij weer op de bank , wil er toch rondt de 150 - 160 pk uit krijgen. Mooiste is dat hij alleen maar lichter wordt.
150-160PK op de wielen? :shock: Dat is een stevige toename... Mijn AE101 had in standaard uitvoering 12,72% vermogensverlies (114PK -krukkas - fabrieksopgave / 99,5PK op de wielen). 150-160PK op de wielen betekent 169,5 - 180 pk op de krukas. Ik weet niet zeker of een aangepast inlaat-, uitlaattraject en andere nokkenassen zo veel verschil kunnen maken... Buiten het feit dat de versnellingsbak dit soort vermogens niet lang kan waarderen. Die van mij moet sowieso nog een keer op de rollenbank om te zien wat er nu uit komt. Ik ben heel benieuwd naar jouw uiteindelijke setup.
Laatst gewijzigd door JeroensCorolla op di okt 23, 2012 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Auto + spuiter = gebed zonder einde (voorlopige prognose zomer 2012)
Daily: OV
Season: Suzuki GSX 600F (2002)
Under construction: AE101 4A-FE (1992)
Gebruikersavatar
Bart-E11
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 9543
Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
CCNL lidnummer: 796
Type Corolla: E11
Type Corolla: SE111
Locatie: In Brabant

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door Bart-E11 »

toyota AE92 schreef:hij zit nu aan de 100 pk aan de wielen , en als ik straks nog nokkenassen erin zet en me uitlaat systeem klaar is gaat hij weer op de bank , wil er toch rondt de 150 - 160 pk uit krijgen. Mooiste is dat hij alleen maar lichter wordt.
krukas pk's ?

nah goed is wel veel :shock:
en hoe zit je met je toeren ?
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting

Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
toyota AE92
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 428
Lid geworden op: za sep 24, 2011 11:44
CCNL lidnummer: 820
Type Corolla: AE92
Type Corolla: toyota
Locatie: Brabant

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door toyota AE92 »

Versnellingsbakje kan dat wel hebben toyota bakken zijn opzich best onverwoestbaar en deze heeft er nu 253.000 km op zitten en het is nog zelfs de eerste koppeling :D en nog niet slippen , ouderwets goed. Maar is ga hem nog wel keer reviseren heb er ook shortshifter van TRD in zitten en dat is hele verbetering vin ik kwa de gewone schakelpook. Maar het maakt redelijk wat verschil in pk's hoe je precies alles doet ik heb nu echt alleen inlaatspruistuk op maat en set webers en ik heb onsteking aangepast en electrice brandstofpomp en een malapassi brandstofdrukregelaar en whala , en retour moest ik zelf opieuw maken ivm de werkdruk best stevig is en kwa retour de orginele leiding niet groot genoeg was.
4A-F tuning
toyota AE92
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 428
Lid geworden op: za sep 24, 2011 11:44
CCNL lidnummer: 820
Type Corolla: AE92
Type Corolla: toyota
Locatie: Brabant

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door toyota AE92 »

Maar de pk's zijn de echte pk's aan de wielen op de bank gemeten. :D
4A-F tuning
JeroensCorolla
Full member
Full member
Berichten: 387
Lid geworden op: ma aug 16, 2004 19:57
CCNL lidnummer: 591
Type Corolla: AE101
Type Corolla: AE101FXLi
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door JeroensCorolla »

toyota AE92 schreef:Maar de pk's zijn de echte pk's aan de wielen op de bank gemeten. :D
Volgens mij praten we langs elkaar heen. Je hebt op dit moment 100pk op de wielen. Dat is niet gek, eigenlijk gewoon prettig. Wat ik mij afvraag, is, of de relatief simpele aanpassingen die je hebt gedaan, ook zo veel vermogenstoename opleveren. De vraag van Bart en mij is dan ook: Hebben we het hier over krukas-pk's of wiel-pk's als jij verwacht 150-160pk er uit te halen. Dat zijn namelijk blacktop-regionen. Als dat lukt, dan kom ik langs met een schrijfblok :D
Even voor de duidelijkheid: ik ben je niet aan het afkraken, ik ben oprecht geïnteresseerd!

Wat voor versnellingsbak ligt er eigenlijk in een AE92? In de AE101 ligt standaard de C52 en die vindt vermogens vanaf 140pk niet prettig. Althans dat heb ik mij ooit laten vertellen. Misschien dat de AE92-wiki aka Blof-fan hier wat meer over kan zeggen?

Final words: Goed bezig, gozer! Ben benieuwd!
Auto + spuiter = gebed zonder einde (voorlopige prognose zomer 2012)
Daily: OV
Season: Suzuki GSX 600F (2002)
Under construction: AE101 4A-FE (1992)
Co'tje
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 10295
Lid geworden op: za nov 20, 2004 20:24
CCNL lidnummer: 580
Type Corolla: AE101
Type Corolla: E10 FX 20v
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door Co'tje »

JeroensCorolla schreef:
toyota AE92 schreef:Maar de pk's zijn de echte pk's aan de wielen op de bank gemeten. :D
Volgens mij praten we langs elkaar heen. Je hebt op dit moment 100pk op de wielen. Dat is niet gek, eigenlijk gewoon prettig. Wat ik mij afvraag, is, of de relatief simpele aanpassingen die je hebt gedaan, ook zo veel vermogenstoename opleveren. De vraag van Bart en mij is dan ook: Hebben we het hier over krukas-pk's of wiel-pk's als jij verwacht 150-160pk er uit te halen. Dat zijn namelijk blacktop-regionen. Als dat lukt, dan kom ik langs met een schrijfblok :D
Even voor de duidelijkheid: ik ben je niet aan het afkraken, ik ben oprecht geïnteresseerd!

Wat voor versnellingsbak ligt er eigenlijk in een AE92? In de AE101 ligt standaard de C52 en die vindt vermogens vanaf 140pk niet prettig. Althans dat heb ik mij ooit laten vertellen. Misschien dat de AE92-wiki aka Blof-fan hier wat meer over kan zeggen?

Final words: Goed bezig, gozer! Ben benieuwd!

nah mijn c52 heeft ook 60 of 70 k goed gedraaid op de blacktop hoor, al waren dat wel veel woon werk km's met toch regelmatig goed doorhalen

ARco
Don't take life too serious, You'll never get out alive
Savage Corolla SOLD!! ---> New.. Curtevenne 830AK
Arco® The exclusive choice
Proud member of the NCS crew, Gebouw het uzelf!
toyota AE92
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 428
Lid geworden op: za sep 24, 2011 11:44
CCNL lidnummer: 820
Type Corolla: AE92
Type Corolla: toyota
Locatie: Brabant

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door toyota AE92 »

ik praat over pk's aan de wielen ik heb niks aan krukas pk's ik praat alleen wat er ook echt daadwerkelijk wat aan de wielen zit , en 100 pk is best fijn :D algemeen kan ik best lekker doortrekken . Maar ik wil aan de wielen , 150-160 pk dat gaat best wel lukken denk ik maar er komt wel veel bij kijken niet alles is zo gedaan en dit ook niet ik ga eerst me uitlaatlijn nu doen alles gaat er RVS onder vanaf de motor en grotere diameter voor betere uitflow want nu momenteel houdt de orginele uitlaat nogal tegen waardoor ik vermogenverlies heb. Maar ook weber's carbeteurs wordt zwaar overschat maar het levert best veel op alleen het is veel werk , en de auto is er op de afsluitmeeting bij dus iedereen mag er dan op zijn gemakje naar kijken.
4A-F tuning
JeroensCorolla
Full member
Full member
Berichten: 387
Lid geworden op: ma aug 16, 2004 19:57
CCNL lidnummer: 591
Type Corolla: AE101
Type Corolla: AE101FXLi
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door JeroensCorolla »

Kijk! Duidelijk! Bedankt voor de uitleg! Tja, de afsluitmeeting ga ik niet fysiek meemaken. Wordt ergens volgend seizoen op z'n vroegst dat ik en mijn gebakkie weer eens opwachting maken bij een meeting. Ik ben en blijf benieuwd dus hou ons (en mij in het bijzonder) op de hoogte.
Auto + spuiter = gebed zonder einde (voorlopige prognose zomer 2012)
Daily: OV
Season: Suzuki GSX 600F (2002)
Under construction: AE101 4A-FE (1992)
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door Blof-fan »

JeroensCorolla schreef: Wat voor versnellingsbak ligt er eigenlijk in een AE92? In de AE101 ligt standaard de C52 en die vindt vermogens vanaf 140pk niet prettig. Althans dat heb ik mij ooit laten vertellen. Misschien dat de AE92-wiki aka Blof-fan hier wat meer over kan zeggen?
Dat kan hij zo bekijken. Het type transmissie staat op z'n chassisplaatje ;)

Afbeelding

Bij de onderste regel staat C/TR/A/TM en die laatste TM staat voor Transmission ;) In mijn oude E9 lag dus een C52. Ondanks dat zijn auto nog de 4A-F heeft vermoed ik dat ook zijn auto al een C52 heeft.

Het moge duidelijk zijn dat de C52 nooit berekend is op zulke vermogens. Toyota heeft niet voor niets andere versnellingsbakken aan de 20V en GZE motoren gehangen.
Tuurlijk kan het een poos goed gaan, maar slijtage zal echt wel harder gaan en bijvoorbeeld het notoire '5th gear pop-out' kan zich dan eerder voordoen.
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
toyota AE92
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 428
Lid geworden op: za sep 24, 2011 11:44
CCNL lidnummer: 820
Type Corolla: AE92
Type Corolla: toyota
Locatie: Brabant

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door toyota AE92 »

Ik heb effe gekeken etc ik heb een C52 bak erin hangen maar ik ben voor slijtage niet echt zo bang deze bakken en vooral oudere toyota's zijn echt niet kapot te krijgen nieuwe bakken etc van toyota kan je het wel vergeten maar het oude spul is eigenlijk best stevig en kan echt wel veel hebben of je moet er natuurlijk echt gek mee gaan doen dan gaat alles stuk , hij is niet berekend voor zulke vermogens maar hij kan het wel handelen en hij moet zoiezo nog gereviseerdt worden want dat pop-out op zijn 5 heeft ie al lichtjes maar dat mag ook wel na 253.--- km dus hij is niet nieuw meer.
4A-F tuning
PatrickE11
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 777
Lid geworden op: di jun 18, 2013 17:48
CCNL lidnummer: 857
Locatie: 010

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door PatrickE11 »

iemand ervaring met NOS toevallig?
Vorige auto: Toyota Corolla E11 1.6 16v Linea Terra
Huidige auto: Audi A3 1.8T Stage 2 tuned
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door Blof-fan »

Voor zover ik weet heeft hier op het forum het nog nooit iemand geprobeerd.
Maar het is een universeel systeem en moet op nagenoeg elke motor kunnen werken. Maar bedenk je wel dat je motor tijdelijk behoorlijk op z'n donder krijgt ;)
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
PatrickE11
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 777
Lid geworden op: di jun 18, 2013 17:48
CCNL lidnummer: 857
Locatie: 010

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door PatrickE11 »

Ja dat weet ik als ik mn charade nog had zou er een 100pk shot nos in komen voor dragracing. Maar ik zit naar de mogelijkheden te kijken om mijn 4afe te tunen. Ik wil hoe dan ook GEEN swap. Dus zit te kijken naar o.a. turbokits, nitrous, n/a tuning.
Vorige auto: Toyota Corolla E11 1.6 16v Linea Terra
Huidige auto: Audi A3 1.8T Stage 2 tuned
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door Blof-fan »

Dan is e.e.a. toch afhankelijk van wat je wilt bereiken en je budget natuurlijk. Ik denk dat je een van de weinige in de wereld zou zijn met NOS op je 4A-FE 8-)
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
PatrickE11
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 777
Lid geworden op: di jun 18, 2013 17:48
CCNL lidnummer: 857
Locatie: 010

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door PatrickE11 »

Ja precies. Ik zal ook weinig aan mn motor doen gezien de kosten erg bizar erg hoog oplopen.
Het is even speurneuzen en lekker fantaseren en moet eerlijk toegeven zo'n 4afe is een pittig blok. Tis niet bepaald een sprintertje maar op de snelweg kachelt hij lekker door de naald gaat vrij snel richting de 200. :lol:
Vorige auto: Toyota Corolla E11 1.6 16v Linea Terra
Huidige auto: Audi A3 1.8T Stage 2 tuned
toyota AE92
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 428
Lid geworden op: za sep 24, 2011 11:44
CCNL lidnummer: 820
Type Corolla: AE92
Type Corolla: toyota
Locatie: Brabant

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door toyota AE92 »

Zou er paar webers opknopen , :D
4A-F tuning
PatrickE11
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 777
Lid geworden op: di jun 18, 2013 17:48
CCNL lidnummer: 857
Locatie: 010

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door PatrickE11 »

Nee man dan blijf je afstellen. :lol:
Mijn enige motorische tuning is bijna zover, volledige freeflow rvs uitlaat vanaf de kat en moet zeggen kwa prijs vind ik t reuze meevallen.
Vorige auto: Toyota Corolla E11 1.6 16v Linea Terra
Huidige auto: Audi A3 1.8T Stage 2 tuned
toyota AE92
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 428
Lid geworden op: za sep 24, 2011 11:44
CCNL lidnummer: 820
Type Corolla: AE92
Type Corolla: toyota
Locatie: Brabant

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door toyota AE92 »

Ik dacht zal toch is het eind resultaat keer doen , motor uit mekaar gehad en alles na gelopen en een rebuild gedaan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
4A-F tuning
PatrickE11
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 777
Lid geworden op: di jun 18, 2013 17:48
CCNL lidnummer: 857
Locatie: 010

Re: Meer vermogen in mijn 4A-FE Corolla

Bericht door PatrickE11 »

specs? veel werk kwa afstelling?
Vorige auto: Toyota Corolla E11 1.6 16v Linea Terra
Huidige auto: Audi A3 1.8T Stage 2 tuned
Plaats reactie