Een turbo in mijn Corolla?
Moderator: Moderator
-
- CCNL Member
- Berichten: 4435
- Lid geworden op: vr sep 17, 2010 23:08
- CCNL lidnummer: 803
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: corollag6r
Re: Een turbo in mijn Corolla?
Bas ik ben ff van daag door heel je topic heen gevlogen ,zeer gaaf
Maar het is niet makkelijk dat zie ik al ,en misschien heb ik het gemist
Maar moet je ook je brandstof pomp vergroten in je tank ,om dat die nu meer zuip ?
Is al met al een gaaf verhaal van je
Weer wat geleerd
EPC verhaal begrijp ik nu
Patrick jij ook bedank voor het turbo verhaal van je
ps ga ff weer wat verzinne voor je ,iets van ecu met foto,s en aan sluitingen,daar ben ik nog steeds niet uit hahaha
Gr Peet
Maar het is niet makkelijk dat zie ik al ,en misschien heb ik het gemist
Maar moet je ook je brandstof pomp vergroten in je tank ,om dat die nu meer zuip ?
Is al met al een gaaf verhaal van je
Weer wat geleerd
EPC verhaal begrijp ik nu
Patrick jij ook bedank voor het turbo verhaal van je
ps ga ff weer wat verzinne voor je ,iets van ecu met foto,s en aan sluitingen,daar ben ik nog steeds niet uit hahaha
Gr Peet
-
- CCNL Member
- Berichten: 3554
- Lid geworden op: di feb 15, 2005 19:45
- CCNL lidnummer: 545
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92
- Locatie: Purmerend
Re: Een turbo in mijn Corolla?
Sgt_Lyna schreef:Electronic Product Code, oftewel een standaard electronisch geregistreerd nummer voor een product/onderdeel.Zoiets bijvoorbeeld...Peet schreef:Sorry ,wat is EPC ?
GR Peet
Kan ook, maar ik dacht dat het electronic part catalogue was. Hoe dan ook, hier staan inderdaad alle onderdeelnummers per chassis per groep in.
Coffee is what makes civilized life possible in these demanding times...
-
- CCNL Member
- Berichten: 1555
- Lid geworden op: zo jun 26, 2005 12:58
- CCNL lidnummer: 600
- Type Corolla: EE101
Re: Een turbo in mijn Corolla?
Hey Peter, dank je voor het compliment
In principe hoeft de brandstofpomp niet aangepast te worden als je met een 4E-FTE rijdt. Alleen in extreme gevallen, zoals bijvoorbeeld rijden met 250 pk of meer, is het wel aan te raden, aangezien de originele brandstofpomp een beperkte capaciteit heeft en naar verloop van jaren aan capaciteit zal verliezen. Bij mij komt er dus waarschijnlijk ook een andere brandstofpomp in, in de toekomst.
In principe hoeft de brandstofpomp niet aangepast te worden als je met een 4E-FTE rijdt. Alleen in extreme gevallen, zoals bijvoorbeeld rijden met 250 pk of meer, is het wel aan te raden, aangezien de originele brandstofpomp een beperkte capaciteit heeft en naar verloop van jaren aan capaciteit zal verliezen. Bij mij komt er dus waarschijnlijk ook een andere brandstofpomp in, in de toekomst.
251,3pk bij 7130rpm en 281,6Nm bij 5350 rpm
Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
-
- Forum Admin
- Berichten: 2453
- Lid geworden op: di sep 07, 2010 15:22
- CCNL lidnummer: 821
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: XLi
- Locatie: Zeist
Re: Een turbo in mijn Corolla?
Oh, dat kan ook, wist niet precies waar het voor stond, dus had ff wikipedia geraadpleegd. Het klonk logisch, dus ik dacht waarom ook niet de geposte EPC had ik wel al eerder gevonden, staan wel nuttige afbeeldingen in/bij.MzKzM schreef:Sgt_Lyna schreef:
Electronic Product Code, oftewel een standaard electronisch geregistreerd nummer voor een product/onderdeel.Zoiets bijvoorbeeld...
Kan ook, maar ik dacht dat het electronic part catalogue was. Hoe dan ook, hier staan inderdaad alle onderdeelnummers per chassis per groep in.
Ride: Toyota Corolla E10 1.6 GLTSJDMi+ > project
-
- President member
- Berichten: 1811
- Lid geworden op: za nov 29, 2003 17:35
- CCNL lidnummer: 476
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: Toyota
- Locatie: Roermond
- Contacteer:
Re: Een turbo in mijn Corolla?
In principe heb je gelijk, maar verbetering/aanvulling hierop het volgende;Bas Carwash schreef:Dit toch even corrigeren Dit is precies wat ik bedoelde met die actuator. Even een korte uitleg. Het klepje wat je op de foto ziet, naast het schoepenwieltje, is de wastegate. Als je alle uitlaatgassen door de turbo zou jagen, gaat het toerental van de turbo dusdanig omhoog, dat de druk die de turbo genereert zo hoog wordt, dat je je motorblok opblaast en dat je turbowielen aan stukken gaan. Daarom zit er een actuator op de turbo. Dit is een cilindervormige behuizing met een stang die van buitenaf aangesloten is op de wastegate-klep. De actuator is niets anders dan een ventiel met een veer.
De actuator is aan de membraamzijde aangesloten op het compressorhuis van de turbo. De luchtdruk in de actuator is dus exact gelijk aan de turbodruk. Zodra de turbodruk sterker wordt dan de veer die aan de andere zijde van de actuator zit, drukt de turbodruk de veer naar achteren en drukt de stang de wastegate open. Daarmee wordt een deel van de uitlaatgassen langs de turbine geleid en daalt de turbodruk iets. Dit systeem werkt dusdanig snel (lucht, dus snel) dat de turbodruk daar perfect mee gereguleerd wordt op de ingestelde druk.
Als je een BC (Boost Controller) installeert, kun je de turbodruk ongelimiteerd verhogen. Althans, totdat je een turbodruk bereikt die je blok niet aankan tenminste De BC word altijd tussen de compressor en de actuator in geplaatst. De BC heeft een instelbaar ventiel. Zodra de turbodruk de waarde bereikt die je ingesteld hebt op de BC, zal deze de actuator aansturen en de turbodruk weer reguleren. Als je dit goed begrijpt, zul je ook begrijpen dat je met een BC de turbodruk alleen maar gelijk kunt houden of kunt verhogen. Verlagen kan niet, vanwege de veerdruk van de actuator.
Is dit duidelijk?
Een turbo heeft ook een maximum wat hij aan druk/flow kan leveren. Zou je geen wastegate hebben dan zal de turbo op een gegeven moment niet meer druk kunnen leveren en de lucht alleen maar extra verhitten met alle gevolgen van dien.
Het moeilijke aan een turbo/motor combinatie is de juiste te vinden die voor jou doet wat jij wilt; lage toeren veel koppel of hoge toeren en veel vermogen, met maar één turbo altijd een compromis.
Hoe het precies zit kan ik je ook niet (meer) vertellen, maar je moet speciefiek voor de inhoud van je motor en vermogens wens die jij hebt een bijpassende turbo met bijpassen A/R ratio vinden; google is your freind
Groeten!
If it isn’t blown, it has to suck!
Water injectie houdt de kop koel!
Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer !): DEWITTEREUS.
Water injectie houdt de kop koel!
Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer !): DEWITTEREUS.
-
- CCNL Member
- Berichten: 2643
- Lid geworden op: vr jan 17, 2003 20:59
- CCNL lidnummer: 415
- Type Corolla: E10 2.0 turbo
- Locatie: Hippolytushoef
- Contacteer:
Re: Een turbo in mijn Corolla?
Nog even een opmerking over het uitlaatsysteem.
Voor een NA (normaal atmosferische) motor geldt de regel dat de uitlaat een juiste diameter moet hebben voor de ideale flow.
Maar als we gaan praten over een Turbo motor maakt het niet uit hoe groot je gaat in diameter, je wilt zo weinig mogelijk restrictie dus hoe groter hoe beter zal ik maar zeggen.
Voor een NA (normaal atmosferische) motor geldt de regel dat de uitlaat een juiste diameter moet hebben voor de ideale flow.
Maar als we gaan praten over een Turbo motor maakt het niet uit hoe groot je gaat in diameter, je wilt zo weinig mogelijk restrictie dus hoe groter hoe beter zal ik maar zeggen.
- Bart-E11
- CCNL Member
- Berichten: 9543
- Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
- CCNL lidnummer: 796
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: SE111
- Locatie: In Brabant
Re: Een turbo in mijn Corolla?
Volgens mij heeft Rob met zijn T4 teveel druk nu door zijn nieuwe uitlaat (1.6 bar) dus een boostcontroller is wel nodig
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
-
- Moderator
- Berichten: 4534
- Lid geworden op: di feb 10, 2004 21:40
- CCNL lidnummer: 471
- Type Corolla: ZZE111
- Type Corolla: Gs450h
- Locatie: Emmeloord
Re: Een turbo in mijn Corolla?
Bart-E11 schreef:Volgens mij heeft Rob met zijn T4 teveel druk nu door zijn nieuwe uitlaat (1.6 bar) dus een boostcontroller is wel nodig
mijn 3 inch uitlaat is idd te groot. maar door de software te laten aanpassen zou het weer goed moeten zijn. mijne is gechipt op 1.1 bar inplaats van 0.9 bar. helaas shiet hij nu naar 1.6 bar in zijn 3de versnelling.
mvg robbie f
Corolla E10 2.0T xli met FOHA rondomset
3SGTE GEN 3 284PK 363Nm koppel S54 LSD
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
3SGTE GEN 3 284PK 363Nm koppel S54 LSD
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
-
- CCNL Member
- Berichten: 2643
- Lid geworden op: vr jan 17, 2003 20:59
- CCNL lidnummer: 415
- Type Corolla: E10 2.0 turbo
- Locatie: Hippolytushoef
- Contacteer:
Re: Een turbo in mijn Corolla?
Het is niet aan de uitlaat om de turbodruk af te regelen, zoals je ziet kan de turbo veel beter presteren met de grotere uitlaat.
Een goede boostcontroller is vaak ook van essentieel belang om de druk goed en stabiel af te regelen.
Een goede boostcontroller is vaak ook van essentieel belang om de druk goed en stabiel af te regelen.
-
- President member
- Berichten: 1512
- Lid geworden op: do feb 26, 2004 22:02
- Type Corolla: Subaru
- Locatie: vroomshoop
- Contacteer:
Re: Een turbo in mijn Corolla?
1,6bar? Geen fuelcut?
Als je gaat chippen moet de druk normaalgesproken niet te hoog kunnen worden ( De gechipte ecu regelt ook de boostsolenoid af, alleen dan bij een wat hogere druk..) Als je met zenerdiodes ( zeg maar een 'fopkastje..' ) werkt dit wel in de hand en moet je idd een goede boostcontroller hebben
Als je gaat chippen moet de druk normaalgesproken niet te hoog kunnen worden ( De gechipte ecu regelt ook de boostsolenoid af, alleen dan bij een wat hogere druk..) Als je met zenerdiodes ( zeg maar een 'fopkastje..' ) werkt dit wel in de hand en moet je idd een goede boostcontroller hebben
Subaru Impreza WRX STI 2008 tuned by EMS 340pk en 510NM
-
- Moderator
- Berichten: 4534
- Lid geworden op: di feb 10, 2004 21:40
- CCNL lidnummer: 471
- Type Corolla: ZZE111
- Type Corolla: Gs450h
- Locatie: Emmeloord
Re: Een turbo in mijn Corolla?
Silvertoppie schreef:1,6bar? Geen fuelcut?
Als je gaat chippen moet de druk normaalgesproken niet te hoog kunnen worden ( De gechipte ecu regelt ook de boostsolenoid af, alleen dan bij een wat hogere druk..) Als je met zenerdiodes ( zeg maar een 'fopkastje..' ) werkt dit wel in de hand en moet je idd een goede boostcontroller hebben
mijne is op de nette manier gechipt, maar moet enkel nog worden aangepast aan de 3 inch uitlaat. heb zitten kijken voor een boostcontroller maar die zijn ook niet te betalen. geef ik liever iets meer uit dat me eigen ecu het goed regelt dan dat ik een extra kastje moet inbouwen
Corolla E10 2.0T xli met FOHA rondomset
3SGTE GEN 3 284PK 363Nm koppel S54 LSD
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
3SGTE GEN 3 284PK 363Nm koppel S54 LSD
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
- Kees
- CCNL Member
- Berichten: 3506
- Lid geworden op: di okt 01, 2002 21:12
- CCNL lidnummer: 25
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: AE11 Levin
- Locatie: Oosterhout --> Brabant!!
- Contacteer:
Re: Een turbo in mijn Corolla?
Een uitlaat doet heel veel hoor. Mijn volledig standaard GTT doet met een open 2,5 inch uitlaat 0.85 bar druk tegen 0.65 std!
- AE101 - 2.0 3S-GE BEAMS Redtop powered! + S54 LSD
- EP82 16v GT Turbo
- AE111 Levin BZ-G 6-speed 4AGE 20v *JDM*
- ZZW30 1.8 16v
- JCE10 2JZ-GE sportcross kinderwagen..
http://www.groundspeed.nl
- EP82 16v GT Turbo
- AE111 Levin BZ-G 6-speed 4AGE 20v *JDM*
- ZZW30 1.8 16v
- JCE10 2JZ-GE sportcross kinderwagen..
http://www.groundspeed.nl
-
- Senior member
- Berichten: 319
- Lid geworden op: wo okt 26, 2011 20:09
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: Toyota
Re: Een turbo in mijn Corolla?
Misschien domme vraag maar wil hem toch even stellen:
Is het turbo-set van de 4e-fte met wat aanpassingen over te zetten op een 4a-fe?
Of zit daar echt veel verschil in?
Groeten Harmen.
Is het turbo-set van de 4e-fte met wat aanpassingen over te zetten op een 4a-fe?
Of zit daar echt veel verschil in?
Groeten Harmen.
E10 1.6 gxi kleur 3k4 red mica 06/04/1995 Bought for €100 and Sold for €500
Hobby mag geld kosten!
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7527
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Re: Een turbo in mijn Corolla?
Uiteraard geen domme vraag.corollaharmen schreef:Misschien domme vraag maar wil hem toch even stellen:
Is het turbo-set van de 4e-fte met wat aanpassingen over te zetten op een 4a-fe?
Of zit daar echt veel verschil in?
Groeten Harmen.
Maar eerst is het even belangrijk om teweten dat een turbo-set niet alleen bestaat uit die 2 slakkenhuizen aan de uitlaat
Je hebt uiteraard meer nodig, zoals o.a. het uitlaatspruitstuk, de juiste MAP sensor, de juiste ECU, een olie toe-en-afvoer voor je turbo, de juiste injectoren, etc, etc.
Bovendien zijn die spullen van de 4E-FTE niet meteen de beste optie voor het 4A-FE blok. De turbo lijkt me nogal klein voor een 300cc grotere motor, je gaat andere injectoren nodig hebben, enz.
De spullen van de 4E-FTE gaan daarbij zowieso niet 1 op 1 passen. De kop is anders waardoor het uitlaatspruitstuk al niet past. Daar is natuurlijk wel wat voor te fabriceren natuurlijk, dat is het probleem niet. Inlaat etc is ook allemaal wel aan te sluiten. De MAP sensor is ook wel te gebruiken, maar de ECU bijvoorbeeld gaat op een 4A-FE echt niet werken en zo zijn er nog tal van zaken die je alsnog aan zou moeten passen om de boel werkend te krijgen.
Het geld dat je erin moet steken om de spullen van een 4A-FTE over te zetten op een 4A-FE kun je dan veel beter stoppen in spullen die je speciaal voor de 4A-FE koopt en daar ook geschikter voor zijn en waarmee je uiteindelijk ook veel meer pk's voor je geld terug krijgt
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
-
- Senior member
- Berichten: 319
- Lid geworden op: wo okt 26, 2011 20:09
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: Toyota
Re: Een turbo in mijn Corolla?
Bedankt voor de uitleg! dus er zit dus ook veel verschil tussen de 4e-fe en de 4e-fte behalve dan de turbo. Dat wist ik nietBlof-fan schreef:Uiteraard geen domme vraag.corollaharmen schreef:Misschien domme vraag maar wil hem toch even stellen:
Is het turbo-set van de 4e-fte met wat aanpassingen over te zetten op een 4a-fe?
Of zit daar echt veel verschil in?
Groeten Harmen.
Maar eerst is het even belangrijk om teweten dat een turbo-set niet alleen bestaat uit die 2 slakkenhuizen aan de uitlaat
Je hebt uiteraard meer nodig, zoals o.a. het uitlaatspruitstuk, de juiste MAP sensor, de juiste ECU, een olie toe-en-afvoer voor je turbo, de juiste injectoren, etc, etc.
Bovendien zijn die spullen van de 4E-FTE niet meteen de beste optie voor het 4A-FE blok. De turbo lijkt me nogal klein voor een 300cc grotere motor, je gaat andere injectoren nodig hebben, enz.
De spullen van de 4E-FTE gaan daarbij zowieso niet 1 op 1 passen. De kop is anders waardoor het uitlaatspruitstuk al niet past. Daar is natuurlijk wel wat voor te fabriceren natuurlijk, dat is het probleem niet. Inlaat etc is ook allemaal wel aan te sluiten. De MAP sensor is ook wel te gebruiken, maar de ECU bijvoorbeeld gaat op een 4A-FE echt niet werken en zo zijn er nog tal van zaken die je alsnog aan zou moeten passen om de boel werkend te krijgen.
Het geld dat je erin moet steken om de spullen van een 4A-FTE over te zetten op een 4A-FE kun je dan veel beter stoppen in spullen die je speciaal voor de 4A-FE koopt en daar ook geschikter voor zijn en waarmee je uiteindelijk ook veel meer pk's voor je geld terug krijgt
Weer wat wijzer
Groeten Harmen
E10 1.6 gxi kleur 3k4 red mica 06/04/1995 Bought for €100 and Sold for €500
Hobby mag geld kosten!
-
- Newbie
- Berichten: 32
- Lid geworden op: zo aug 28, 2011 20:19
- Type Corolla: E11
- Locatie: Roterdam
Re: Een turbo in mijn Corolla?
hey,
ik heb een corolle e11 facelift 3zz-fe en mijn motor heeft alleen maar problemen dus zat er aant te denken om er een ander blok in te gooien.
ik wil alleen wete welke blok het beste er in kan gaan.
ik weet wel dat er een 2zz-ge in past maar deze zijn nogal prijzig
maar een turbo blok lijkt me leuker of een blok waar gemakkelijk een turbo op kan
dus wil graag wete wat er nog meer mee moet zoals de bak en ecu
ik heb een corolle e11 facelift 3zz-fe en mijn motor heeft alleen maar problemen dus zat er aant te denken om er een ander blok in te gooien.
ik wil alleen wete welke blok het beste er in kan gaan.
ik weet wel dat er een 2zz-ge in past maar deze zijn nogal prijzig
maar een turbo blok lijkt me leuker of een blok waar gemakkelijk een turbo op kan
dus wil graag wete wat er nog meer mee moet zoals de bak en ecu
- Bart-E11
- CCNL Member
- Berichten: 9543
- Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
- CCNL lidnummer: 796
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: SE111
- Locatie: In Brabant
Re: Een turbo in mijn Corolla?
je kan er eigenlijk alles in doen, waar een wil is een weg
4age 20v (blacktop) gaat nu niet zo makkelijk als een 4afe waar de motorsteunen overeen komen
een 3sg(t)e is een optie maar waarschijnlijk veel aanpaswerk
of je doet gek en uniek en swapt er een 2zzge in (1.8 Tsport)
4age 20v (blacktop) gaat nu niet zo makkelijk als een 4afe waar de motorsteunen overeen komen
een 3sg(t)e is een optie maar waarschijnlijk veel aanpaswerk
of je doet gek en uniek en swapt er een 2zzge in (1.8 Tsport)
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
-
- Newbie
- Berichten: 32
- Lid geworden op: zo aug 28, 2011 20:19
- Type Corolla: E11
- Locatie: Roterdam
Re: Een turbo in mijn Corolla?
k zat zelf te denken aan een 4age blacktop en later als k wil een turbokit er op , maar wat moet k aanpassen en heb k de bak + ecu nodig om eerst standaard blacktop in te bouwen. ik wil niet heel mijn carrossie omlassen , tensij het gwn een motorsteun is. en werkt mijn dashboard dan nog wel.
- Bart-E11
- CCNL Member
- Berichten: 9543
- Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
- CCNL lidnummer: 796
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: SE111
- Locatie: In Brabant
Re: Een turbo in mijn Corolla?
carroserie is hetzelfde als de prefacelift alleen de motorsteunen zijn anders
enige wat meer werk is dus de 4a motorsteunen plaatesn
maar als je een turbo setup wilt kan e beter een silvertop kopen
daar zijn de drijfstangen sterker
enige wat meer werk is dus de 4a motorsteunen plaatesn
maar als je een turbo setup wilt kan e beter een silvertop kopen
daar zijn de drijfstangen sterker
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
-
- Newbie
- Berichten: 32
- Lid geworden op: zo aug 28, 2011 20:19
- Type Corolla: E11
- Locatie: Roterdam
Re: Een turbo in mijn Corolla?
ja dat bedoelde ik , alleen dan die motorsteun. maar hoe zit dat verder met de bak, kabelboom en ecu?
- Bart-E11
- CCNL Member
- Berichten: 9543
- Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
- CCNL lidnummer: 796
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: SE111
- Locatie: In Brabant
Re: Een turbo in mijn Corolla?
als je een setup koopt bij groundspeed zit de ECU en versnellingsbak er bij
kabelboom wordt dan ook passend gemaakt
kabelboom wordt dan ook passend gemaakt
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
-
- Newbie
- Berichten: 32
- Lid geworden op: zo aug 28, 2011 20:19
- Type Corolla: E11
- Locatie: Roterdam
Re: Een turbo in mijn Corolla?
dan ga k daar maar eens een kijkje nemen , k zag al een aantal blokken tekoop staan bij hun.
nog erg bedankt voor je moeite
nog erg bedankt voor je moeite
- Redge
- CCNL Member
- Berichten: 694
- Lid geworden op: ma mar 28, 2011 19:21
- CCNL lidnummer: 822
- Type Corolla: Auris
- Type Corolla: Luna TM
- Locatie: Zevenaar
Re: Een turbo in mijn Corolla?
Misschien wel de mooiste 4AFE Turbocharged Corolla in de wereld, maar waarschijnlijk al bekend bij velen. Respect!
http://forum.9000rpm.co.za/viewtopic.php?id=6020
http://forum.9000rpm.co.za/viewtopic.php?id=6020
Toyota Auris Luna Business "Motorsport" 2007
SOLD:Corolla Liftback 1.6 '99
viewtopic.php?f=50&t=38191
SOLD: Corolla G6 4A-GE 20V Blacktop '99
viewtopic.php?f=50&t=48403
SOLD:Corolla Liftback 1.6 '99
viewtopic.php?f=50&t=38191
SOLD: Corolla G6 4A-GE 20V Blacktop '99
viewtopic.php?f=50&t=48403
- Bart-E11
- CCNL Member
- Berichten: 9543
- Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
- CCNL lidnummer: 796
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: SE111
- Locatie: In Brabant
Re: Een turbo in mijn Corolla?
true ook al een keer voorbij zien komen
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
-
- President member
- Berichten: 1964
- Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:37
- CCNL lidnummer: 560
- Type Corolla: E11
- Locatie: Ossendrecht/Noord-Brabant
Re: Een turbo in mijn Corolla?
Heel mooi project, maar voor het geld dat hij daarin heeft zitten had hij kwa kosten minder kwijt geweest met een 3sgte. Maargoed het gaat allemaal om uniek zijn
Corolla E11 G6 Turbo
CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel
NEWRESULT!!
CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel
Nieuwe FTE Deed het goed :p
CT20 @ 0,9 bar 151,2 WHP en 218,2 NM koppel
NEWRESULT!!
CT20 @ 1,1 bar 176 WHP en 211,3 NM koppel
Nieuwe FTE Deed het goed :p
- corollapowerrr
- Ambassador member
- Berichten: 3052
- Lid geworden op: do okt 30, 2003 22:24
- CCNL lidnummer: 468
- Type Corolla: AE82
- Type Corolla: Geen
- Locatie: Genapium
- Contacteer:
Re: Een turbo in mijn Corolla?
hoeveel mensen weten dat er een e11 geleverd is me standaard turbo? en wel met een 7afte blok? dit is een gelimiteerde oplage van 100 stuks geweest in Australië. Gaat eigenlijk om een standaard 7afe maar dan met een lagedruk turbo. De benaming was corolla sportivo als ik me niet vergis .
Lexus is250c RAV4 hybrid 4wd
- Bart-E11
- CCNL Member
- Berichten: 9543
- Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
- CCNL lidnummer: 796
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: SE111
- Locatie: In Brabant
Re: Een turbo in mijn Corolla?
klopt er is inderdaad een turbo E11 geweest
Volgens mij hebben een van de russen die geïmporteerd
trouwens over turbo's
http://www.marktplaats.nl/a/auto-divers ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgens mij hebben een van de russen die geïmporteerd
trouwens over turbo's
http://www.marktplaats.nl/a/auto-divers ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
-
- Forum Admin
- Berichten: 2453
- Lid geworden op: di sep 07, 2010 15:22
- CCNL lidnummer: 821
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: XLi
- Locatie: Zeist
Re: Een turbo in mijn Corolla?
Nondeju dat is interessant!Bart-E11 schreef:klopt er is inderdaad een turbo E11 geweest
Volgens mij hebben een van de russen die geïmporteerd
trouwens over turbo's
http://www.marktplaats.nl/a/auto-divers ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
Dus dan moet ik nog een downpipe, FMIC, piping, BOV en megasquirt?
Als ik dan net zo lang doorga tot ik mn blok opblaas... kan ik hem iets terugschroeven en jouw blok gebruiken?
Ride: Toyota Corolla E10 1.6 GLTSJDMi+ > project
- Bart-E11
- CCNL Member
- Berichten: 9543
- Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
- CCNL lidnummer: 796
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: SE111
- Locatie: In Brabant
Re: Een turbo in mijn Corolla?
zou zeggen bied maar wat je voor mijn blok wilt hebben
http://corollaforum.nl/viewtopic.php?f= ... 55#p730716" onclick="window.open(this.href);return false;
http://corollaforum.nl/viewtopic.php?f= ... 55#p730716" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Bart-E11 op do jan 24, 2013 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting
Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
-
- President member
- Berichten: 2493
- Lid geworden op: do mei 17, 2007 02:41
- CCNL lidnummer: 845
- Type Corolla: KE70
- Type Corolla: volvo V40T
- Contacteer:
Re: Een turbo in mijn Corolla?
ik begin met het eerst bod
ik bied 5 euro
ik bied 5 euro