Ik heb een technisch vraagje. Sinds een weekje heb ik een mooie corolla gekocht, ding is in perfecte staat. Behalve dat het terugschakelen vaak problemen heeft. Ik vroeg me af of het een bekend probleem is bij de corolla die ik heb en of meer mensen hier last van hebben. T kan natuurlijk ook zijn dat een vorige eigenaar de bak gewoon slecht heeft bediend.
Ik heb een corolla uit 2001. Hatchback 3 deurs. Als daar meer info over nodig is zeg het maar, of kijk mn voorstel topic.
Het probleem speelt zich vooral af op de snelweg, helaas heb ik daar niet gereden tijdens het proefrijden.
Als ik lekker 120 tour en even een inhaalslag wil maken is het (o.a. door het gebrek aan vermogen in de 5e versnelling) fijn om even een stapje terug te nemen naar de 4e versnelling en wat meer toeren te maken. Alleen zodra ik ga koppelen om te schakelen kom ik (meestal) niet in de 4e versnelling. Lijkt op een synchronisatie probleem wat zich alleen in die situatie afspeelt. Opschakelen is nooit een probleem en heel soms is het moeilijk bij terugschakelen op een lagere snelheid. Het probleem is dan ook niet soms, maar altijd. in sommige gevallen geeft hij nog wel is mee met wat moeite of geweld, maar dat is niet zoals het zou moeten.
Is dit een ''standaard'' of bekend probleem?
Heeft iemand een idee hoe het op te lossen of te verbeteren is zonder een nieuwe bak te moeten aanschaffen?
De auto heeft maar 138000 gelopen. Ik ben ook vrij zeker van het feit dat er niet geknoeid is met de teller
Hopelijk heeft iemand een idee wat het kan zijn!
Rolf