Storing motormanagement 2ZZ-GE

Over motor, bak, uitlaat, tuning, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
RobinH
Newbie
Newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: za okt 06, 2018 16:00

Storing motormanagement 2ZZ-GE

Bericht door RobinH »

Beste forumleden,

Ik ben nieuw hier op dit forum. omdat ik sinds kort in het bezit ben van een mooie corolla t sport uit 2002.
helaas heb ik een probleempje.
het zit namelijk zo:

Laatst had ik een motormanagement met VSC en TRC off op m`n dashboard.
na het uitlezen kwamen er 2 codes uit. de P0410 (secundaire luchtinjectie systeem) en de P0141 (lambdasensor bank 1 sensor 2)
Na wat onderzoek en meten bleek een verwarmingsdraad van inderdaad de 2e sensor door geroest te zijn. vraag me niet hoe :o
en de secundaire luchtpomp bleek ook niet te werken. dus heb ik een nieuwe lambdasensor gehaald en een secundaire luchtpomp van de sloop. (nieuw vond ik die erg duur). dusja na het vervangen werkte alles weer en bleven de storingen weg.

echter na een week begonnen precies dezelfde lampjes op het dashboard weer te branden. na het uitlezen kwam hier een p0411 uit. ( secundair luchtinjectiesysteem foutieve stroom gedecteerd). Nu kom ik hier niet echt verder. wel weet ik dat de pomp die er nu in zit uit een celica t sport komt. met precies dezelfde motor. kan het dan toch zijn dat de pomp verkeerd is? of heb ik iets fout gedaan? Of zit het probleem nu ergens anders?
hopelijk weten jullie raad.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groet,
Robin
Plaats reactie