Knopje voorruit ontwaseming werkt soms niet (E12 Sol)

Over motor, bak, uitlaat, tuning, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
onnaj
President member
President member
Berichten: 1073
Lid geworden op: zo okt 14, 2007 21:09

Knopje voorruit ontwaseming werkt soms niet (E12 Sol)

Bericht door onnaj »

Ik heb sinds een tijdje een E12 uit 2003. Het is een sol uitvoering met climate control dus en af en toe werkt het knopje voor de voorruit ontwaseming niet. Soms helpt langer inhouden, maar soms helpt ook niks.

Is hier een (simpele) reparatie voor?
Current: 2002 Yaris T-Sport for sale!

SOLD Toyota Celica T20 1.6 20V Blacktop powered SOLD

Check mijn 4age 20v blacktop revisie en swap pagina: http://celicas.messageboard.nl/forum/vi ... f=8&t=6107
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Knopje voorruit ontwaseming werkt soms niet (E12 Sol)

Bericht door Blof-fan »

Is het knopje zelf niet zachtjes aan het overlijden? Ik vermoed dat deze gewoon direct op een printplaat zit, dus misschien eens uit elkaar schroeven en kijken wat voor knopje het precies is.

En anders kijken of je een tweedehands unit op de sloop kan scoren ofzo. Nu met de winter in aantocht toch wel lekker dat juist die functie het wel doet ;)
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
onnaj
President member
President member
Berichten: 1073
Lid geworden op: zo okt 14, 2007 21:09

Re: Knopje voorruit ontwaseming werkt soms niet (E12 Sol)

Bericht door onnaj »

Blof-fan schreef: zo nov 04, 2018 11:16 Is het knopje zelf niet zachtjes aan het overlijden? Ik vermoed dat deze gewoon direct op een printplaat zit, dus misschien eens uit elkaar schroeven en kijken wat voor knopje het precies is.

En anders kijken of je een tweedehands unit op de sloop kan scoren ofzo. Nu met de winter in aantocht toch wel lekker dat juist die functie het wel doet ;)
Ja deze moet het in de winter absoluut doen ja! Vind het wel niet helemaal Toyota waardig dat juist zoiets stuk gaat. De auto rijdt fantastisch en doet het prima hoor, maar qua degelijkheid staat een E11 volgens mij toch echt wel op een veel hoger plan.
Current: 2002 Yaris T-Sport for sale!

SOLD Toyota Celica T20 1.6 20V Blacktop powered SOLD

Check mijn 4age 20v blacktop revisie en swap pagina: http://celicas.messageboard.nl/forum/vi ... f=8&t=6107
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Knopje voorruit ontwaseming werkt soms niet (E12 Sol)

Bericht door Blof-fan »

Mwha...bedenk je wel dat de automobiel industrie rond de periode dat de E12 (en bijvoorbeeld ook mijn T25 Avensis) nogal een ontwikkeling doormaakte. Constructie methodes werden anders (haal maar eens een dashboard van een E10/E11 en dan die van een E12 uit elkaar), andere eisen aan motoren (De VVTi en D4D diesel motoren) en crashveiligheid, er moest vooral veel meer luxe en spullen in de auto's gebouwd worden (ingebouwde radio, navigatie, overal airbags, climate control, liefst alles elektrisch) en dat allemaal voor een acceptabele prijs.

Volgens mij heeft ook Toyota daar rond die tijd best wel wat mee geworsteld. Nu moet ik zeggen dat ik zelf nagenoeg geen problemen heb met mijn Avensis, maar als ik zo eens om me heen hoor heb ik daar ook een beetje geluk mee tot op heden.
Aan de andere kant. Er zijn 100.000'den van die auto's gemaakt en iedereen die tevreden is hoor je natuurlijk niet en tuffen lekker verder.
Mensen die problemen hebben of ontevreden zijn gaan op zoek naar oplossingen en antwoorden en spuwen hun gal waar ze maar kunnen ;)

Afgezien van dat is de kwaliteit van Toyota's van de '00's misschien wel iets minder dan die van in de jaren '90. Maar dat waren dan ook wel de hoogtij dagen van Toyota als je het mij vraagt. En we waren toen een stuk minder veeleisend dan we tegenwoordig zijn natuurlijk.
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Plaats reactie