Olieverbruik 1.8 vvt-I motoren

Over motor, bak, uitlaat, tuning, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Falco65
Newbie
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: vr feb 01, 2019 11:34

Olieverbruik 1.8 vvt-I motoren

Bericht door Falco65 »

Ik lees regelmatig over het olieverbruik van bepaalde series vvt-I motoren. Ik zoek zelf een Corolla Verso uit 2005-2006 maar weet niet goed waar ik bij aanschaf op moet letten. Ik las hier dat de 1.6 varianten sinds 2004 aangepast zijn en dat het probleem zich daar niet meer zo bij voordoet, maar gaat dit ook voor de 1.8 versie op?
CorollaGorilla
Newbie
Newbie
Berichten: 28
Lid geworden op: ma apr 30, 2018 19:31
Type Corolla: ZZE123

Re: Olieverbruik 1.8 vvt-I motoren

Bericht door CorollaGorilla »

Hallo Falco!

Naar mijn weten zit in de Toyota Verso die u op het oog heeft de 1.8 1ZZ-FE VVT-i benzinemotor. Die had in de vroege jaren erg last van overmatig olieverbruik. Als je er optijd bij was werd dit onder fabrieksgarantie/coulance verholpen. Ook de latere motoren van dit type kunnen hier nog last van hebben. De enige oplossing hiervoor is een revisie.

Waarop u moet letten is of de drijfstanglagers hoorbaar zijn. Dit wordt gekenmerkt door een erg luid tikkende, kloppende motor. Een uitlaat die blijft roken, ondanks dat de motor goed warm is gereden, kan duiden op de verbranding van motorolie. U kunt aan het einde van proefrit ook even een doek over de achterbumper halen, net boven de uitlaat, om oliesporen en afzettingen te ontdekken.

Wat u ook zou kunnen doen is het achterhalen of de motor in het verleden al een grondig is gereviseerd, dan bespaar je een hoop geld en moeite.

Hopelijk kunt u hiermee wat mee!
'02 Toyota Corolla T Sport 3-deurs 1D2 Quick Silver
Plaats reactie