Beste forumleden,
Ik heb sinds een half jaar een Corolla E12 uit 2005 aangeschaft met 134.000 op de teller. Ben erg tevreden met deze wagen alleen heb ik al sinds de aanschaf problemen met het motormanagement lampje dat telkens aanspringt. Ik heb de auto bij een garage gekocht en dit ook gelijk aangegeven, ze hebben al verschillende dingen geprobeerd maar we zijn inmiddels een half jaar en 7000km verder en het is nog steeds niet opgelost.
Auto loopt en rijdt verder prima.
Op internet kan ik maar weinig vinden over dit euvel en wellicht dat hier iemand mij iets kan vertellen / adviseren.
Wat is het probleem?
Motormanagement lampje springt willekeurig aan voor een aantal dagen en gaat vanzelf weer uit. Na aantal dagen gaat het weer aan.
Bij het uitlezen krijgen we continu dezelfde foutcode: P0012 Stand A timing te vertraagd rij 1.
Wat heeft de garage al gedaan?
- Foutmeldingen gereset
- VVTI systeem schoongemaakt
- Nokkenaspositiesensor vervangen
- Distributieketting vervangen
Ze denken en dat is ook wat ik op internet terug vind dat het probleem zit in de VVTI/Distributieketting maar dat zou na bovenstaande reparaties verholpen moeten zijn.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Corolla E12 2005 - Foutcode P0012
Moderator: Moderator
-
- Newbie
- Berichten: 1
- Lid geworden op: di apr 09, 2019 15:48
-
- President member
- Berichten: 1073
- Lid geworden op: zo okt 14, 2007 21:09
Re: Corolla E12 2005 - Foutcode P0012
Current: 2002 Yaris T-Sport for sale!
SOLD Toyota Celica T20 1.6 20V Blacktop powered SOLD
Check mijn 4age 20v blacktop revisie en swap pagina: http://celicas.messageboard.nl/forum/vi ... f=8&t=6107
SOLD Toyota Celica T20 1.6 20V Blacktop powered SOLD
Check mijn 4age 20v blacktop revisie en swap pagina: http://celicas.messageboard.nl/forum/vi ... f=8&t=6107
-
- Full member
- Berichten: 377
- Lid geworden op: zo jun 21, 2009 11:38
- Type Corolla: AE111
- Type Corolla: G6 20v
- Locatie: Veghel
Re: Corolla E12 2005 - Foutcode P0012
Werkt de plunjer (solenoid) van de nokkenasverstelling wel?
Als je met een testkast de solenoid aanstuurd, gaat de motor dan moeilijk lopen of valt deze uit? Als hij dat niet doet dan zal of de solenoid vast zitten, of de versteller op de nokkenas is niet goed.
Als jouw garage een scope heeft en dan een kruk-nok beeld maakt dan kan je het helemaal mooi zien, maar deze hebben ze niet allemaal.
Heb dit al eerder gehad met een e12 1.6. Weet niet exact meer welke fout erin zat maar was een timing fout idd.
Hoor eigenlijk bijna nooit dat bij deze motoren de kettingen zijn opgerekt, ook niet met hoge km standen.
Als je met een testkast de solenoid aanstuurd, gaat de motor dan moeilijk lopen of valt deze uit? Als hij dat niet doet dan zal of de solenoid vast zitten, of de versteller op de nokkenas is niet goed.
Als jouw garage een scope heeft en dan een kruk-nok beeld maakt dan kan je het helemaal mooi zien, maar deze hebben ze niet allemaal.
Heb dit al eerder gehad met een e12 1.6. Weet niet exact meer welke fout erin zat maar was een timing fout idd.
Hoor eigenlijk bijna nooit dat bij deze motoren de kettingen zijn opgerekt, ook niet met hoge km standen.
-
- Moderator
- Berichten: 4534
- Lid geworden op: di feb 10, 2004 21:40
- CCNL lidnummer: 471
- Type Corolla: ZZE111
- Type Corolla: Gs450h
- Locatie: Emmeloord
Re: Corolla E12 2005 - Foutcode P0012
Hey hallo.
Of vvti aanstuurklep defect of het vvti tandwiel zelf.
Beide komt wel eens voor.
Met vriendelijke groet
Robbie F
Of vvti aanstuurklep defect of het vvti tandwiel zelf.
Beide komt wel eens voor.
Met vriendelijke groet
Robbie F
Corolla E10 2.0T xli met FOHA rondomset
3SGTE GEN 3 284PK 363Nm koppel S54 LSD
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie
3SGTE GEN 3 284PK 363Nm koppel S54 LSD
1 van de 20 beste toyota monteurs van nederland
Autotechniek Emmeloord voor onderhoud en reparatie