Onregelmatig stationair en uitvallen 2zzge

Over motor, bak, uitlaat, tuning, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
josti230
Junior member
Junior member
Berichten: 138
Lid geworden op: wo jun 08, 2011 23:25
Type Corolla: AE92
Locatie: Zwaag

Onregelmatig stationair en uitvallen 2zzge

Bericht door josti230 »

Beste forumleden,

Ik ben inmiddels al vijf jaar in het bezit van een corolla t sport uit 2002. Deze is mij altijd prima bevallen en nooit iets vreemds mee gehad.
Af en toe wel het motorstoring lampje, maar dit bleek de foutcode p0420 te zijn: onjuiste werking katalysator. Opzich niet vreemd omdat er een sportkat onder zit, die er helaas al op zat toen ik 'm kocht.
In de tussentijd wel al een cel eliminator gekocht, dus een afstandhouder die er voor zorgt dat de lambdasonde minder goed meet en dus het lampje uit zou moeten blijven.
Sinds een maand of wat begint de auto stationair onregelmatig te lopen. Dit heeft hij altijd al gehad als hij van koud naar warm gaat, maar nu heeft hij het constant als de motor warm is. Het toerental schommelt dan tussen de 600 en 1000 toeren. Als je een minuutje wacht blijft hij uiteindelijk wel constant op 800 rpm.
Soms is het wel eens dat als je aan komt rijden bij een stoplicht en je de koppeling in trapt dat de motor dan helemaal afslaat.. Dit moet natuurlijk wel weer goed komen.
Als dat gebeurd komt ook weer de foutmelding p0420.
Ik heb inmiddels de cel eliminator er tussen gezet. Maar dit maakt geen verschil. De motor blijft onregelmatig stationair. Ook komt de foutcode nog steeds soms in beeld, maar deze verdwijnt ook vaak vanzelf weer.
Verder loopt de auto als een zonnetje, geef ik 'm op tijd z'n beurtjes en is de lmm schoon.
Ik heb het idee dat het sensor werk is, maar ik hoop dat een van jullie weet wat er aan de hand kan zijn...
Plaats reactie