E11 1998 Start/accu/contactslot

Over motor, bak, uitlaat, tuning, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Mooi_Blauw
Newbie
Newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: wo jul 27, 2016 09:59

E11 1998 Start/accu/contactslot

Bericht door Mooi_Blauw »

Beste allemaal,

Sinds 2 weken heb ik startproblemen met mijn blauwe bak. Het is een E11 kikkerogen van 1998.

Vorige week wilde de auto niet starten, eerst klikklikklik en helemaal niets meer en keek de ANWB ernaar en die constateerde dat de accupool niet goed vast zat. Ben een paar keer weggeweest en er was niet zoveel aan de hand.
Precies een week geleden de auto geparkeerd en nu, na een paar dagen lichte vorst, weer proberen te starten. Een paar keer klikklikklik en bijna leeg.

Waar kan het probleem zitten, dat de accu leeg loopt? of niet bijlaadt? Het is een iewat grote 53Ah uit Frankrijk, ongeveer 2,5 jaar oud.
Het contactslot loopt bv meestal niet (kan niet draaien) tot stroef. Dus soms lukt het wel, heb er potloodstiftslijpsel in gedaan en op de sleutel. Dat scheelt een beetje. Het blijft moeilijk om de sleutel te draaien.
Heb al eens een inbraak gehad bij de bestuurderskant (centrale vergrendeling) waarbij zo'n beetje alles binnenin kapot was
Heb een paar extra stroomverbruikers 12v controlelampje bij de navigatie en de telefoonoplader. Beide waren niet in de auto.
Dynamo is 2,5 jaar geleden al vervangen. Stekkertjes niet goed vast misschien.
Trekhaak stroom?

Misschien heeft iemand een tracker toegevoegd, vanwege dat ze mij willen volgen ivm een conflict. Waar te zoeken?
Iemand heeft mij vertelt dat je met magnetron stralen ook het één en ander kan aanrichten. Zou dit kunnen zijn.

Veel vragen en ik hoop op het ene juiste antwoord.
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6613
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Type Corolla: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: E11 1998 Start/accu/contactslot

Bericht door Martijn »

Het lijkt er zo te lezen heel sterk op dat je accu gewoon slecht is.. of niet vol genoeg is.
Meet even de spanning voor je wilt starten, dat moet ruime 12v zijn. Als ie loopt moet dat zo´n 14v. zijn.

Het contactslot wat stroef gaat kan aan je sleutel liggen. Of aan het slot. Heeft verder niks te maken met het slecht/niet startgedrag.
Potloodvijlsel gaat overal tussenzitten en helpt echt niet met smeren.. niet doen. Ook geen WD40 of siliconenspray.
Als je wat in sloten wil spuiten neem dan Lubra spray.

Gebruikte onderdelen vind je oa. bij CAR in Nijkerveen of Deijne in Volkel.
Voor lekker goedkoop en zelf demonteren even kijken of Venyard in Roosendaal wat heeft staan.
Afbeelding

If they don´t even have a microfiber towell in heaven.. IM NOT GOING!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO
Plaats reactie