Afstelling carb

Over motor, bak, uitlaat, tuning, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
petercosse
Newbie
Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: di jun 01, 2010 22:12

Afstelling carb

Bericht door petercosse »

Ik heb sinds kort een Corolla e8 1.3 12v automaat erbij van het bouwjaar 1986 km stand 135789
Toen ik deze rolla kocht had deze een lekke koppakking
Heb alles er af gehad
Cilinderkop laten vlakken Klepzittingen geschuurd met klep pasta
Alles weer gemonteerd kleppen gesteld en alles volgens specs aangedraaid
Nu loopt de motor wel maar komt moeilijk op toeren
Maakt dan een zwaar geluid soort van brom ploft dan af en toe ook in de carb.
Distributie staat op tijd net als ontsteking
Start koud direct loopt even goed en dan wat op 3 cilinders beetje gas geven en gaat weer op 4 lopen zodra hij warm is loopt hij stationair goed
Maar met rijden houd hij vreselijk in en stottert heel erg gaat ook af en toe dan op 3 cilinders lopen
Nu heb ik het vermoeden dat de vorige eigenaar aan allerlei
Stel schroeven heeft zitten draaien van de carb. Nu is mijn vraag weet iemand de afstelling van de stel schroeven van de carb
Gaat dan om de schroef naast de stationair schroef ( volgens mij word deze geregeld met vacuüm ) en de schroef achterin de carb volgens mij is dat de Co schroef
Is hier iemand die me kan helpen aan afstel gegevens van carb en eventueel ontsteking Kom er zelf niet meer uit
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7527
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Afstelling carb

Bericht door Blof-fan »

Ik heb net even in mijn vraagbaak gekeken en daar staat het als volgt:

Indien er niet over een CO-meter kan worden beschikt, ga dan als volgt te werk:

- Breng de motor op bedrijfstemperatuur
- Neem de onderdrukslang van de luchtinlaatklep van het luchtfilter los en plug deze af
- Verdraai de Co-stelschroef totdat het maximumtoerental is bereikt
- Verdraai de stationairstelschroef totdat de motor 860 rpm draait (910 RPM bij automatische transmissie). Zoek met de CO-stelschroef weer het hoogste toerental op. Herhaal deze 2 handelingen totdat het toerental door het verdraaien van de CO-stelschroef niet meer stijgt.
- Stel het stationair toerental af met de CO-stelschroef
- Sluit na het afstellen de onderdrukslang weer aan op de luchtinlaatklep van het luchtfilter

Ik hoop dat je iets aan hebt ;)
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Plaats reactie