corolla verso koppelingsplaten

Over motor, bak, uitlaat, tuning, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
darth vader
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 2357
Lid geworden op: do nov 22, 2007 16:24
CCNL lidnummer: 472
Type Corolla: AE111
Type Corolla: g6r powrrr
Locatie: schoondikah

corolla verso koppelingsplaten

Bericht door darth vader »

mannen ik krijg binnenkort een corolla verso in me schoot geworpen door me vader die kleiner gaat rijden.

prima mooie auto maar moet nieuwe koppelingsplaten hebben,
wat kan en moet ik verwachten en is het et waard om te doen
Elen Sila Lumenn Omentielvo ...

and with the passing of the evenstar no more is said of the days of old

join the dark side corolla gasten
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7527
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: corolla verso koppelingsplaten

Bericht door Blof-fan »

Koppelingsplaten is op zich niet heel spannend. En zonder wordt het op den duur toch wat lastig rijden ;)
Als je 't zelf kunt doen of vallen de kosten wel mee. Als je 't bij een garage bedrijf laat doen ben je zo enkele honderden euro's kwijt.
Maar goed, als de auto verder in goed staat is, dan kun je er wel weer jaren mee vooruit. Dan is het waarschijnlijk de eerste en laatste koppeling set die je in die auto hoeft te zetten ;)
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
darth vader
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 2357
Lid geworden op: do nov 22, 2007 16:24
CCNL lidnummer: 472
Type Corolla: AE111
Type Corolla: g6r powrrr
Locatie: schoondikah

Re: corolla verso koppelingsplaten

Bericht door darth vader »

nou ik ga het niet doen hoor, ben geweldig tot 2 cilinder machines maar alles daarna houd het op, heb me schoonbroer bij me die is monteur maar heb je nog tips of trucs voor me die we moeten weten vooraf
Elen Sila Lumenn Omentielvo ...

and with the passing of the evenstar no more is said of the days of old

join the dark side corolla gasten
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7527
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: corolla verso koppelingsplaten

Bericht door Blof-fan »

Euh...zorgen dat je alle onderdelen hebt liggen en dat het de juiste zijn. Maar dat spreekt redelijk voor zichzelf. :lol:
En als je schoonbroer een monteur is heeft hij vast toegang tot een brug. Dat maakt het allemaal wel een stuk makkelijker.

Ik weet niet precies hoe het bij de Verso zit, maar de laatste keer dat ik het bij de Avensis heb gedaan heb ik toch een paar vloekjes gedaan. Ik heb geen beschikking tot een brug en heb 't allemaal alleen vanaf een rolbedje onder de auto moeten doen die op assteunen stond. Het is uiteindelijk wel gelukt, maar het was niet ideaal zeg maar :roll:

Ik heb toen eerst het subframe moeten verwijderen (Die bij de Avensis dus groot en zwaar is en waar een boel dingen aan vast gebout zitten). Daarna was er plek om het blok te kantelen en de versnellingsbak eraf te trekken. Het terugzetten van de bak was op die manier echt een drama in je eentje.

Dat is het enige dat ik even als tip mee kan geven...
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
darth vader
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 2357
Lid geworden op: do nov 22, 2007 16:24
CCNL lidnummer: 472
Type Corolla: AE111
Type Corolla: g6r powrrr
Locatie: schoondikah

Re: corolla verso koppelingsplaten

Bericht door darth vader »

Blof-fan schreef: zo jan 10, 2021 16:16 Euh...zorgen dat je alle onderdelen hebt liggen en dat het de juiste zijn. Maar dat spreekt redelijk voor zichzelf. :lol:
En als je schoonbroer een monteur is heeft hij vast toegang tot een brug. Dat maakt het allemaal wel een stuk makkelijker.

Ik weet niet precies hoe het bij de Verso zit, maar de laatste keer dat ik het bij de Avensis heb gedaan heb ik toch een paar vloekjes gedaan. Ik heb geen beschikking tot een brug en heb 't allemaal alleen vanaf een rolbedje onder de auto moeten doen die op assteunen stond. Het is uiteindelijk wel gelukt, maar het was niet ideaal zeg maar :roll:

Ik heb toen eerst het subframe moeten verwijderen (Die bij de Avensis dus groot en zwaar is en waar een boel dingen aan vast gebout zitten). Daarna was er plek om het blok te kantelen en de versnellingsbak eraf te trekken. Het terugzetten van de bak was op die manier echt een drama in je eentje.

Dat is het enige dat ik even als tip mee kan geven...
ik heb beschikking over 3 bruggen hahahaha daar waar nodig, heb er eentje op me werk waar nomaal de vrachtautos op gaan maar daar past de verso ook op, kan bij mijn schoonbroer maar dat is een opel garage waar de verso vandaan komt, weet niet of de baas daar zo gelukkig van wordt, en eentje bij me kameraad die meedoet in de drift serie, maar daar staat meestal permanent wel een auto op vastgeroest met werk aan :D :D zo eentje als bij jouw in de schuur blof-man.

ik begreep van wat te lezen op internet dat ik een schokbreker los leg er al bij kan, heb rob ook even om hulp gesmeekt en die liet zo het zelfde vallen.
Elen Sila Lumenn Omentielvo ...

and with the passing of the evenstar no more is said of the days of old

join the dark side corolla gasten
Plaats reactie