remkrachtverdeler

Over motor, bak, uitlaat, tuning, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Paudio
Newbie
Newbie
Berichten: 18
Lid geworden op: vr jan 08, 2021 16:25

remkrachtverdeler

Bericht door Paudio »

Mijn broer overweegt ook een Corolla E11 te kopen, maar heeft twijfels bij de remkrachtverdeler. Dat schijnt een zwak punt te zijn. Als die problemen geeft, is reparatie of schoonmaken dan te doen? Het zijn vrij dure onderdelen, begreep ik.
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7527
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: remkrachtverdeler

Bericht door Blof-fan »

Ik heb zelf nog nooit gehoord van problemen met de remkracht verdeler op geen enkele Corolla.
En zelfs als ie problemen zou geven, dan lijkt het me een onderdeel van een paar tientjes bij de sloop en dan is die relatief eenvoudig uit te wisselen ;)
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Paudio
Newbie
Newbie
Berichten: 18
Lid geworden op: vr jan 08, 2021 16:25

Re: remkrachtverdeler

Bericht door Paudio »

Ok, dank je wel. Enige punt is misschien dat slooponderdelen van Corolla E11's soms moeilijk te vinden zijn.
Lone wolf
President member
President member
Berichten: 1055
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 21:31
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: AE111
Type Corolla: E12 Sol
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: remkrachtverdeler

Bericht door Lone wolf »

Wist je dat de dealer vaak nog onderdelen kan leveren en die niet altijd hun gewicht in goud kosten ? ;-)
http://www.celicas.eu - Oprichter en erelid
2012 Yaris 1.0 Active
2013 Auris TS hybrid
1986 Celica 2.0 GT-Turbo
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7527
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: remkrachtverdeler

Bericht door Blof-fan »

Paudio schreef: ma jul 05, 2021 15:46 Ok, dank je wel. Enige punt is misschien dat slooponderdelen van Corolla E11's soms moeilijk te vinden zijn.
Mwha, er rijden nog een zooi E11 Corolla's rond op de Nederlandse wegen dus denk dat sloop onderdelen voor een E11 nog niet direct een probleem zouden moeten zijn hoor. En anders is er altijd nog CAR Toyotaparts in Nijkerkerveen ;)
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Wouterr
Newbie
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: ma jan 30, 2017 20:41

Re: remkrachtverdeler

Bericht door Wouterr »

Ik heb toevallig net wat gedonder gehad met de regelaar. Alleen niet die 5 sprong tegen het brandschot voorin- die was wel verdachte n.a.v. topics die ik heb gelezen, maar de 'load sensing' regelaar vlakbij het linker achterwiel, zo'n ding met wat veren eraan met 2 leidingen in, en 2 uit. Daar zit voor elke kant een pinnetje in dat met het remmen wordt uitgedrukt en wat wordt gehinderd naarmate er meer lading in de auto zit. Daar kan je dus een remverschil van krijgen waar ik net een hele tijd over heb gedaan om erachter te komen. Die regelaar 'zou namenlijk nooit problemen geven' maar ik heb het idee dat die achterste unit en de 5 sprong onder de motorkap wel eens door elkaar worden gehaald. Die voorste heb ik nl dus ook losgehad en ge ultrasoonreinigd. En die lijkt me een stuk minder vatbaar voor ellende dan dat ding aan de achterkant, met al zn veren, roest, rubber en bewegende stukjes. Tip om deze te checken; doe wat lading in de kofferbak en kijk of dat invloed heeft op de remverdeling. Het kan zomaar zijn dat een zak zand de uitslag ineens goed maakt.
Paudio
Newbie
Newbie
Berichten: 18
Lid geworden op: vr jan 08, 2021 16:25

Re: remkrachtverdeler

Bericht door Paudio »

Ok, prima tips en ervaringen, merci.
Plaats reactie