4zzfe motor van een Auris in een corolla E12

Over motor, bak, uitlaat, tuning, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
mister_fix_it
Starting member
Starting member
Berichten: 58
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 14:39

4zzfe motor van een Auris in een corolla E12

Bericht door mister_fix_it »

Ik heb een corolla E12 met de 4zzfe motor uit 2002 met ongeveer 3 ton op de teller.
Ding zuipt olie bij het leven, en de distributie ketting rammelt ook al een tijdje bij een koude start.
Ik denk dat het weinig zin heeft om die motor nog uit elkaar te trekken en op te knappen, dus was ik aan het kijken naar een andere 4zzfe motor.
Nu kwam ik er tegen van een Auris, die dus jonger zijn, en minder kilometers, en waarschijnlijk ook niet het probleem van het olie verbruik hebben.
Nu is mijn vraag natuurlijk, is zo'n 4zzfe motor van een Auris zo in een corolla E12 te swappen zonder grote problemen?
Gebruikersavatar
Perre
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 843
Lid geworden op: zo nov 09, 2014 15:43
Type Corolla: E11
Type Corolla: E11Station
Locatie: Herenthout België

Re: 4zzfe motor van een Auris in een corolla E12

Bericht door Perre »

Ik heb weinig ervaring met de Auris, dus ik zou het mis kunnen hebben, maar volgens mij moet dat allemaal redelijk meevallen.
Gezien de motor dezelfde code heeft, zal die voor het grootste deel hetzelfde zijn. Het kan wel zijn dat je enkele zaken van de ene motor op de andere zal moeten overbouwen, of sommige dingen van de ene naar de andere plaats moet brengen.
BigBoyBabyFace
Newbie
Newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: di mei 04, 2021 11:08
Type Corolla: E11
Type Corolla: Corolla G6

Re: 4zzfe motor van een Auris in een corolla E12

Bericht door BigBoyBabyFace »

Ik heb nog een 4zzfe liggen van een corolla e11, heeft 275000 gelopen maar verbruikt nagenoeg geen olie en rijd als een zonnetje. Komt uit onderdelenauto voor plaatwerk dus blok is nog goed. Alleen radiator en uitlaat heb ik zelf nog nodig. Als je interesse hebt stuur maar een bericht naar @mycrazycaradventures op insta. Kijk niet super vaak op dit forum
Plaats reactie