Ik wil misschien een corolla aanschaffen met 1.6 motor uit 2002.
Mijn huidige autotje komt niet meer door de keuring en ik heb geen geld voor iets nieuwers.
Type nummer begint met E11?
De auto heeft al meer dan 250000km gedraaid en heeft volgens de garage wel een paar aandachtspunten:
-airbag lampje brand
-motor lampje brand door defecte sensor na de katalysator.
-motor gebruikt iets olie
Auto kost €1000
Redenen om hem te laten staan of niet?
Advies corolla 1.6 2002
Moderator: Moderator
-
Sutton33us
- Newbie

-
JeroenS
- Full member

- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: KE70
- Type Corolla: E21 TS
Re: Advies corolla 1.6 2002
Wat olieverbruik betreft zijn er problemen bekend met de VVT-I motoren. Zie -> viewtopic.php?f=4&t=38396&start=30
Als het typenummer met E11 begint, dan is dit een E11 van na de facelift met een VVT-I motor. De E11 van voor de facelift heeft nog een 4-AGE motor. Zelfde motor als in de E10, als ik mij niet vergis. Weet je ook hoeveel olie de auto momenteel verbruikt?
Hoewel het airbaglampje geen apk afkeur is, zou ik het wel opgelost willen hebben. Geen idee of dat probleem met het motorlampje apk afkeur is, maar ik zou dat ook opgelost willen hebben.
Persoonlijk zou ik deze auto niet kopen en vermoed dat je voor 1000 euro niets veel goeds gaat vinden. Als je niet dringend een auto nodig bent, dan zou ik proberen aan te sparen. Met een budget van 5000 euro is een goede Toyota Yaris met iets meer dan een ton aan km's wel te vinden.
Als het typenummer met E11 begint, dan is dit een E11 van na de facelift met een VVT-I motor. De E11 van voor de facelift heeft nog een 4-AGE motor. Zelfde motor als in de E10, als ik mij niet vergis. Weet je ook hoeveel olie de auto momenteel verbruikt?
Hoewel het airbaglampje geen apk afkeur is, zou ik het wel opgelost willen hebben. Geen idee of dat probleem met het motorlampje apk afkeur is, maar ik zou dat ook opgelost willen hebben.
Persoonlijk zou ik deze auto niet kopen en vermoed dat je voor 1000 euro niets veel goeds gaat vinden. Als je niet dringend een auto nodig bent, dan zou ik proberen aan te sparen. Met een budget van 5000 euro is een goede Toyota Yaris met iets meer dan een ton aan km's wel te vinden.
1994 Starlet P8 | 1999 Corolla E11 G6 | 2003 Corolla E12 2.0 D4D Linea Terra Comfort | 2007 Auris E15 2.0 D4DF Linea Sol Business | 2012 Prius 1.8 Dynamic Business | 2017 Prius 1.8 Executive | Nu: 2022 Corolla TS 2.0 Executive