In een notendop -> Vanochtend op weg naar mijn werk moest ik plotseling hard remmen op de snelweg. Geen schade ed, alleen mertke ik later bij een stoplicht dat de auto zo raar tot stilstand kwam. Met een schokje. Vermoedelijk aanlopen van de remschijf. Op mn werk even de meter er op gehouden en jawel: rechtsvoor 30 graden, linksvoor 120 graden. Tussen de middag bij de kwikfit geweest voor controle en advies is schijven + blokken vervangen.
Nu wil ik het liefst meteen iets goeds dr op hebben. Gegroefde schijven en goeie remblokken. Graag van de heren technici advies voor de schijven + blokken.
Wat betreft de schijven heb ik Sandtler en EBC op de lijst staan. Voor en nadelen? Ervaringen? Waar te verkrijgen? Prijs?
Wat betreft de blokken zit ik te denken aan Ferodo DS2500. Andere suggesties? Voor en nadelen? Waar te verkrijgen? Prijs?
Is het trouwens verstandig om de remvloeistof ook meteen te vervangen? Ik heb zelf Ferodo DOT 5.1 in gedachten als het vervangen moet worden. Hoeveel heb ik daar eigenlijk van nodig? Nog andere suggesties?
Afijn, leeft u zich maar eens lekker uit op al deze vragen
Alvast bedankt heren
Bas