C50 C52 C56 C160 enz enz enz
Moderator: Moderator
- Kees
- CCNL Member
- Berichten: 3506
- Lid geworden op: di okt 01, 2002 21:12
- CCNL lidnummer: 25
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: AE11 Levin
- Locatie: Oosterhout --> Brabant!!
- Contacteer:
C50 C52 C56 C160 enz enz enz
Even een versnellingsbak discussie.
Wie vult aan, geeft uit en/of verbetert?
Een E10 heeft een C52 bak met lange 3 en 4. ??
Een 20v ST heeft ook een C52 bak met iets kortere 3 en 4 ??
Een Blacktop 20v (5 M/T) heeft een C56 bak met een korte 3 en 4 ??
Een C50 bak zit in een...??
Wie geeft uitleg, verschillen enz...
Wie vult aan, geeft uit en/of verbetert?
Een E10 heeft een C52 bak met lange 3 en 4. ??
Een 20v ST heeft ook een C52 bak met iets kortere 3 en 4 ??
Een Blacktop 20v (5 M/T) heeft een C56 bak met een korte 3 en 4 ??
Een C50 bak zit in een...??
Wie geeft uitleg, verschillen enz...
- AE101 - 2.0 3S-GE BEAMS Redtop powered! + S54 LSD
- EP82 16v GT Turbo
- AE111 Levin BZ-G 6-speed 4AGE 20v *JDM*
- ZZW30 1.8 16v
- JCE10 2JZ-GE sportcross kinderwagen..
http://www.groundspeed.nl
- EP82 16v GT Turbo
- AE111 Levin BZ-G 6-speed 4AGE 20v *JDM*
- ZZW30 1.8 16v
- JCE10 2JZ-GE sportcross kinderwagen..
http://www.groundspeed.nl
- Michel H
- President member
- Berichten: 1976
- Lid geworden op: za jan 01, 2005 22:40
- CCNL lidnummer: 609
- Type Corolla: Megane RS
- Locatie: Brunssum
-C50 : 4A-FE , 2E , 1e serie AE82 GT (4A-GE)?
AE92 4A-FE
1e: 3.545
2e: 1.904
3e: 1.310
4e: 0.969
5e: 0.815
Eindoverbrenging (EO): 3.722
-C52 : 4A-GE 16v: 2e serie AE82 GT + AE92 4A-GE + AE101 Silvertop20v
4A-FE E10, E11 ??
1e: 3.166
2e: 1.904
3e: 1.310
4e: 0.969
5e: 0.815
EO: 4.312 (3.722 voor Starlet GT Turbo)
-C56 : 4A-GE 20v: AE101 Silvertop + AE111 Blacktop
AE111 Superstrut modellen hebben een LSD, op alle andere versies was dit een optie. TRD/Hitachi 1.5 Quaife LSD.
1e: 3.166
2e: 1.904
3e: 1.392
4e: 1.031
5e: 0.815
EO: 4.312
-C160 : 4A-GE Blacktop 20v: AE111 BZ-G, BZ-G Superstrut en BZ-R Superstrut. Superstrut modellen hebben een LSD. Zwakste bak van alle 4A-GE bakken.
1e: 3.166
2e: 2.050
3e: 1.481
4e: 1.166
5e: 0.916
6e: 0.725
EO: 4.3????
-C162 : E11 G6 Pre Facelift (1999 EU spec)
1e: 3,166
2e: 1,904
3e: 1,310
4e: 0,969
5e: 0,815
6e: 0,682
EO: 4,529
-E51 : AE92 4A-GZE (AFM 145pk versie)
1e: 3.230
2e: 2.045
3e: 1.333
4e: 0.972
5e: 0.820
EO: 3.933
-E58 : AE92/AE101 4A-GZE (MAP 170pk versie)
LSD Standaard
1e: 3.214
2e: 2.045
3e: 1.333
4e: 0.972
5e: 0.820
EO: 3.944
AE92 4A-FE
1e: 3.545
2e: 1.904
3e: 1.310
4e: 0.969
5e: 0.815
Eindoverbrenging (EO): 3.722
-C52 : 4A-GE 16v: 2e serie AE82 GT + AE92 4A-GE + AE101 Silvertop20v
4A-FE E10, E11 ??
1e: 3.166
2e: 1.904
3e: 1.310
4e: 0.969
5e: 0.815
EO: 4.312 (3.722 voor Starlet GT Turbo)
-C56 : 4A-GE 20v: AE101 Silvertop + AE111 Blacktop
AE111 Superstrut modellen hebben een LSD, op alle andere versies was dit een optie. TRD/Hitachi 1.5 Quaife LSD.
1e: 3.166
2e: 1.904
3e: 1.392
4e: 1.031
5e: 0.815
EO: 4.312
-C160 : 4A-GE Blacktop 20v: AE111 BZ-G, BZ-G Superstrut en BZ-R Superstrut. Superstrut modellen hebben een LSD. Zwakste bak van alle 4A-GE bakken.
1e: 3.166
2e: 2.050
3e: 1.481
4e: 1.166
5e: 0.916
6e: 0.725
EO: 4.3????
-C162 : E11 G6 Pre Facelift (1999 EU spec)
1e: 3,166
2e: 1,904
3e: 1,310
4e: 0,969
5e: 0,815
6e: 0,682
EO: 4,529
-E51 : AE92 4A-GZE (AFM 145pk versie)
1e: 3.230
2e: 2.045
3e: 1.333
4e: 0.972
5e: 0.820
EO: 3.933
-E58 : AE92/AE101 4A-GZE (MAP 170pk versie)
LSD Standaard
1e: 3.214
2e: 2.045
3e: 1.333
4e: 0.972
5e: 0.820
EO: 3.944
Laatst gewijzigd door Michel H op zo aug 19, 2007 20:32, 4 keer totaal gewijzigd.
- Kees
- CCNL Member
- Berichten: 3506
- Lid geworden op: di okt 01, 2002 21:12
- CCNL lidnummer: 25
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: AE11 Levin
- Locatie: Oosterhout --> Brabant!!
- Contacteer:
Thnx Michel,
Nu nog een vraag. Ik heb dus nu een C50 begrijp ik. hoe zie ik of een C56 LSD heeft en wat zijn de verschillen in toeren vs. km/u van een 50 vs 56?
Nu nog een vraag. Ik heb dus nu een C50 begrijp ik. hoe zie ik of een C56 LSD heeft en wat zijn de verschillen in toeren vs. km/u van een 50 vs 56?
- AE101 - 2.0 3S-GE BEAMS Redtop powered! + S54 LSD
- EP82 16v GT Turbo
- AE111 Levin BZ-G 6-speed 4AGE 20v *JDM*
- ZZW30 1.8 16v
- JCE10 2JZ-GE sportcross kinderwagen..
http://www.groundspeed.nl
- EP82 16v GT Turbo
- AE111 Levin BZ-G 6-speed 4AGE 20v *JDM*
- ZZW30 1.8 16v
- JCE10 2JZ-GE sportcross kinderwagen..
http://www.groundspeed.nl
- Michel H
- President member
- Berichten: 1976
- Lid geworden op: za jan 01, 2005 22:40
- CCNL lidnummer: 609
- Type Corolla: Megane RS
- Locatie: Brunssum
C56 LSD : Dat zie je alleen als je de bak openhaalt óf je moet toevallig al het chassisnummer van de oorspronkelijke auto kennen, hier moet dan 15A/12A in verwerkt staan. RPM/snelheid verschil zou ik zo niet weten, eindoverbrenging van de C50 is best wel lang t.o.v. de GE bakken. Met een GE bak draai je over het algemeen meer rpm op dezelfde snelheid maar dat is ook de bedoeling met een GE.
- Kees
- CCNL Member
- Berichten: 3506
- Lid geworden op: di okt 01, 2002 21:12
- CCNL lidnummer: 25
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: AE11 Levin
- Locatie: Oosterhout --> Brabant!!
- Contacteer:
OK thnx dan weet ik genoeg denk ik...
5 is wel gelijk als ik dit zo zie...? dus in hoogste is het dus hetzelfde denk ik dan
5 is wel gelijk als ik dit zo zie...? dus in hoogste is het dus hetzelfde denk ik dan
- AE101 - 2.0 3S-GE BEAMS Redtop powered! + S54 LSD
- EP82 16v GT Turbo
- AE111 Levin BZ-G 6-speed 4AGE 20v *JDM*
- ZZW30 1.8 16v
- JCE10 2JZ-GE sportcross kinderwagen..
http://www.groundspeed.nl
- EP82 16v GT Turbo
- AE111 Levin BZ-G 6-speed 4AGE 20v *JDM*
- ZZW30 1.8 16v
- JCE10 2JZ-GE sportcross kinderwagen..
http://www.groundspeed.nl
-
- Full member
- Berichten: 426
- Lid geworden op: za jun 07, 2003 16:28
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: een halve
- Locatie: M'land
http://www.rollaclub.com/faq/index.php? ... al_Gearbox
interesant.
ik heb laatst via een engels forum een soort van tunings catalogus gekregen en daar staat in dat ik op mijn 5E-FE blok een 6-versnellingsbak van een AE111 zou kunnen plaatsen.
als ik dit zo lees is dat dan een "C160".
"snellere aceleratie maar lagere top" ordt er gezegt alleen volg ik dat niet helemaal
interesant.
ik heb laatst via een engels forum een soort van tunings catalogus gekregen en daar staat in dat ik op mijn 5E-FE blok een 6-versnellingsbak van een AE111 zou kunnen plaatsen.
als ik dit zo lees is dat dan een "C160".
"snellere aceleratie maar lagere top" ordt er gezegt alleen volg ik dat niet helemaal
5E-FTE powered Paseo, project Sleeper Up and braking-in.
ターボチャージャー付きトヨタパワー
ターボチャージャー付きトヨタパワー
-
- President member
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: wo sep 01, 2004 17:23
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: ZZE123
- Type Corolla: van alles
- Locatie: Het mooie oosten
-
- Senior member
- Berichten: 285
- Lid geworden op: wo jan 25, 2006 01:19
6-bak hoeft niet persée sneller te zijn qua acceleratie, maar wat het verschil is tussen eem EFE 5 bak en de AGE 6-bak qua acceleratie... Iemand? Trouwens, de 5-bak AE111 20V is sneller in acceleratie dan een 6-bak AE111 20V. Zodra er een bocht aankomt is het dan een heel ander verhaal: met de 6-bak zit je altijd goed in de versnelling: met de 5 bak kan je nog wel eens in overtoeren of ondertoeren zitten.Danny schreef:"snellere aceleratie maar lagere top" ordt er gezegt alleen volg ik dat niet helemaal
JDM y0!
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7526
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
C52 hangt trouwens ook aan de meeste 4A-FE's als ik me niet vergis...'t is alleen wel jammer dat Toyota deze niet heeft overontwikkeld, zoals ze met de meeste andere dingen wel doen.
Op leeftijd gaan vooral de 2e en 5e groep vaak problemen opleveren.
Bij de latere bakken zijn er volgens mij wel aanpassingen gedaan om het een en ander wat langer mee te laten gaan...
Ik heb tot dusver gelukt, maar m'n broertje heeft er nu al 2 C52 bakken doorheen gejaagd
Op leeftijd gaan vooral de 2e en 5e groep vaak problemen opleveren.
Bij de latere bakken zijn er volgens mij wel aanpassingen gedaan om het een en ander wat langer mee te laten gaan...
Ik heb tot dusver gelukt, maar m'n broertje heeft er nu al 2 C52 bakken doorheen gejaagd
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
-
- Special member
- Berichten: 965
- Lid geworden op: ma sep 30, 2002 18:57
- CCNL lidnummer: 126
- Type Corolla: E11
- Type Corolla: E8GT Yaris
- Locatie: Zutphen
- Contacteer:
pinne die hap
http://www.autostyling.nl a http://www.assenberg-sport.nl company
Member of the GT owners group!
If you can still read this, wait till the TViS kickes in..............
Member of the GT owners group!
If you can still read this, wait till the TViS kickes in..............
-
- Special member
- Berichten: 542
- Lid geworden op: ma sep 16, 2002 19:33
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: AE101
Zijn de priesassen van al deze bakken eigenlijk gelijk?
Want ik rijd nu met de ST met een 200mm vliegwiel, E8 koppelingsplaat + drugroep, AFE druklager en AFE-bak. Dit paste allemaal gewoon.
Vriend van me heeft een G6R, en wil graag zijn bak behouden maar wel de ST-koppelingsplaat en toebehoren gebruiken.
Want ik rijd nu met de ST met een 200mm vliegwiel, E8 koppelingsplaat + drugroep, AFE druklager en AFE-bak. Dit paste allemaal gewoon.
Vriend van me heeft een G6R, en wil graag zijn bak behouden maar wel de ST-koppelingsplaat en toebehoren gebruiken.
7 aug. 2005 staat in mn geheugen gegrift!!
CorollaclubNL/Corollaforum en iedereen die meegewerkt heeft aan/aanwezig is geweest op de "Beer-meeting"
23 maart 2006, WOW!! geweldig!
Als je klein bent komen de enge geluiden van onder je bed.
Als je groot bent komen ze van onder je motorkap.
CorollaclubNL/Corollaforum en iedereen die meegewerkt heeft aan/aanwezig is geweest op de "Beer-meeting"
23 maart 2006, WOW!! geweldig!
Als je klein bent komen de enge geluiden van onder je bed.
Als je groot bent komen ze van onder je motorkap.
-
- President member
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: wo sep 01, 2004 17:23
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: ZZE123
- Type Corolla: van alles
- Locatie: Het mooie oosten
- Michel H
- President member
- Berichten: 1976
- Lid geworden op: za jan 01, 2005 22:40
- CCNL lidnummer: 609
- Type Corolla: Megane RS
- Locatie: Brunssum
Als ik het goed heb :Beer SSV schreef:Zijn de priesassen van al deze bakken eigenlijk gelijk?
Want ik rijd nu met de ST met een 200mm vliegwiel, E8 koppelingsplaat + drugroep, AFE druklager en AFE-bak. Dit paste allemaal gewoon.
Vriend van me heeft een G6R, en wil graag zijn bak behouden maar wel de ST-koppelingsplaat en toebehoren gebruiken.
200mm: Pre 05-1989 4AGE/4AFE
212mm: Vanaf 05-1989 AW11, 4AFE, 7AFE + 20v's
224mm: 4AGZE.
Koppelingen en vliegwielen zijn uitwisselbaar voor alle 4A-GE's maar het moet bijelkaar passen d.w.z. geen vliegwiel van de 4AGZE combineren met die van een AW11.
- Blof-fan
- E-team
- Berichten: 7526
- Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
- CCNL lidnummer: 525
- Type Corolla: AE92
- Type Corolla: AE92 GT-S
- Locatie: Oostkapelle, Zeeland
- Contacteer:
Ik heb nog wel een interessante link voor de C52:
Deze jongen heeft zijn C52 helemaal zelf gereviseerd en daarbij de nodige foto's en uitleg neergezet!
http://www.ae92gts.com/ae92gts_trans_rb_1.html
Allemaal in het engels, maar dat moet voor de meesten toch geen probleem zijn
Zowieso een heel erg interessante site
Deze jongen heeft zijn C52 helemaal zelf gereviseerd en daarbij de nodige foto's en uitleg neergezet!
http://www.ae92gts.com/ae92gts_trans_rb_1.html
Allemaal in het engels, maar dat moet voor de meesten toch geen probleem zijn
Zowieso een heel erg interessante site
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback
Mijn uitgebreide persoonlijke project site
-
- President member
- Berichten: 1964
- Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:37
- CCNL lidnummer: 560
- Type Corolla: E11
- Locatie: Ossendrecht/Noord-Brabant
- Michel H
- President member
- Berichten: 1976
- Lid geworden op: za jan 01, 2005 22:40
- CCNL lidnummer: 609
- Type Corolla: Megane RS
- Locatie: Brunssum
-
- Full member
- Berichten: 426
- Lid geworden op: za jun 07, 2003 16:28
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: een halve
- Locatie: M'land
dus eigenlijk gewoon eigenbak houden blijft gewoon goed genoegMichel H schreef:Die blijft niet lang heel, er zijn veel problemen met de 6bak. Gaat niet goedkomen met dat koppel van een Turbo machine. C56 met LSD of de E58 met LSD lijkt me een beter plan, maar de E58 vreet wat meer vermogen (lees: is über-sterk) en kun je beter niet met een N/A gebruiken.
5E-FTE powered Paseo, project Sleeper Up and braking-in.
ターボチャージャー付きトヨタパワー
ターボチャージャー付きトヨタパワー
-
- Full member
- Berichten: 367
- Lid geworden op: za mei 07, 2005 22:49
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: EE111
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Heb je het hier over een C162 bak?Michel H schreef:Die blijft niet lang heel, er zijn veel problemen met de 6bak. Gaat niet goedkomen met dat koppel van een Turbo machine. C56 met LSD of de E58 met LSD lijkt me een beter plan, maar de E58 vreet wat meer vermogen (lees: is über-sterk) en kun je beter niet met een N/A gebruiken.
E11 G6 4AFE 8L5
- Michel H
- President member
- Berichten: 1976
- Lid geworden op: za jan 01, 2005 22:40
- CCNL lidnummer: 609
- Type Corolla: Megane RS
- Locatie: Brunssum
-
- Full member
- Berichten: 367
- Lid geworden op: za mei 07, 2005 22:49
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: EE111
- Locatie: Alphen aan den Rijn
-
- Full member
- Berichten: 426
- Lid geworden op: za jun 07, 2003 16:28
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: een halve
- Locatie: M'land
iid er gaat ook een turbo bijdraaien.Michel H schreef:Jij ging ook turbo rijden dacht ik of vergis ik me nu ? Alle bakken kun je gebruiken behalve de C160..de E serie is meer geschikt voor het echte koppel werk maar ik denk dat je met jouw plannen ook wel een C-bak kan gebruiken hoor..
standaartbak heeft nu een 5e versnellings probleempje(wat gelijk gefixed wordt), maar ja verderkijken naar andere overbrenging is altijd leuk.
5E-FTE powered Paseo, project Sleeper Up and braking-in.
ターボチャージャー付きトヨタパワー
ターボチャージャー付きトヨタパワー
-
- President member
- Berichten: 1964
- Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:37
- CCNL lidnummer: 560
- Type Corolla: E11
- Locatie: Ossendrecht/Noord-Brabant
-
- Full member
- Berichten: 426
- Lid geworden op: za jun 07, 2003 16:28
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: een halve
- Locatie: M'land
jij gaat 4E-FTE rijdenWes schreef:Nee ik ga turbo rijden, en ik vroeg me af of mijn versnellings bak nu een 1.3 G6 heel blijft met het blok??
ik gaat 5E-FE(5E-FTE) met turbo-kit rijden
lekker verwarrend
5E-FTE powered Paseo, project Sleeper Up and braking-in.
ターボチャージャー付きトヨタパワー
ターボチャージャー付きトヨタパワー
- Michel H
- President member
- Berichten: 1976
- Lid geworden op: za jan 01, 2005 22:40
- CCNL lidnummer: 609
- Type Corolla: Megane RS
- Locatie: Brunssum
Turbo reply was voor DannyFrank schreef:Nee, je vergist je Geen turbo voor mijn E11. Ik zie alle bakken langskomen en ineens zie ik de 6 bak. Vandaar mijn vraag of je het over de C162 bak hebt. C162 wordt gebruikt bij de 4AFE E11 G6(-R)
C162 heb ik nog nooit van gehoord. C161 wel en die is voor de 1.3 G6. De 1.6 G6 evenals de Celica/Corolla T-sport hebben dezelfde bak/verhoudingen als de C160 maar ander typenummer nl. C60. Maar zou best kunnen wat jij zegt, heb je er wat meer info over ?
-
- Full member
- Berichten: 426
- Lid geworden op: za jun 07, 2003 16:28
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: een halve
- Locatie: M'land
hoe kan ik uitvinden wat er ZOU moeten passen.Michel H schreef:Turbo reply was voor DannyFrank schreef:Nee, je vergist je Geen turbo voor mijn E11. Ik zie alle bakken langskomen en ineens zie ik de 6 bak. Vandaar mijn vraag of je het over de C162 bak hebt. C162 wordt gebruikt bij de 4AFE E11 G6(-R)
C162 heb ik nog nooit van gehoord. C161 wel en die is voor de 1.3 G6. De 1.6 G6 evenals de Celica/Corolla T-sport hebben dezelfde bak/verhoudingen als de C160 maar ander typenummer nl. C60. Maar zou best kunnen wat jij zegt, heb je er wat meer info over ?
5E-FTE powered Paseo, project Sleeper Up and braking-in.
ターボチャージャー付きトヨタパワー
ターボチャージャー付きトヨタパワー
-
- Full member
- Berichten: 367
- Lid geworden op: za mei 07, 2005 22:49
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: EE111
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Ik heb ooit eens uitgezocht of een 4AFE met de 6 bak minder toeren maakt bij dezelfde snelheid als met een 5 bak.Michel H schreef:Turbo reply was voor DannyFrank schreef:Nee, je vergist je Geen turbo voor mijn E11. Ik zie alle bakken langskomen en ineens zie ik de 6 bak. Vandaar mijn vraag of je het over de C162 bak hebt. C162 wordt gebruikt bij de 4AFE E11 G6(-R)
C162 heb ik nog nooit van gehoord. C161 wel en die is voor de 1.3 G6. De 1.6 G6 evenals de Celica/Corolla T-sport hebben dezelfde bak/verhoudingen als de C160 maar ander typenummer nl. C60. Maar zou best kunnen wat jij zegt, heb je er wat meer info over ?
De gegevens van de 6-bak zijn van het gefacelifde model, de verhoudingen zijn t.o.v de kikkeroog iets gewijzigd volgens René (ae82_gt)
Heb net nog even op het typeplaatje gekeken onder de kap en ik heb echt een C162 bak.
6-bak (C162)
1e 3,166
2e 1,904
3e 1,310
4e 0,969
5e 0,815
6e 0,682
overbrengingsverhouding differentieel 4,529
E11 G6 4AFE 8L5