Luchtfilters
Moderator: Moderator
-
- President member
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: za jul 09, 2005 10:37
- CCNL lidnummer: 751
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: E10 gts-i
- Locatie: Azzn
dat is het ook, aangezien het nu al laat is heb ik nu weinig zin meer om een compleet verslag erover te doen: morgen gaat de wekker weer om half 7:(
maar morgen doe ik ff uitgebreid verslag inclusief foto's!
maar morgen doe ik ff uitgebreid verslag inclusief foto's!
4A-GZE: 225 km/h @ GPS @ 6.950 rpm
Honda Civic Hybrid 1.3 V-tec: 207 km/h @ GPS @ 6.000 rpm
Seat Ibiza 1.2 TDI Ecomotive: 194 km/h @ GPS @ 3900 RPM (electronic limited)
Toyota Auris TS: 186 km/H (electronic limited)
Honda Civic Hybrid 1.3 V-tec: 207 km/h @ GPS @ 6.000 rpm
Seat Ibiza 1.2 TDI Ecomotive: 194 km/h @ GPS @ 3900 RPM (electronic limited)
Toyota Auris TS: 186 km/H (electronic limited)
- White_GTSI
- Ambassador member
- Berichten: 2866
- Lid geworden op: zo jul 02, 2006 22:42
- Type Corolla: E12
- Type Corolla: S Line
-
- Senior member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: di feb 20, 2007 15:14
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: E10 GLX
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Ben ook aan kijken naar een K&N inleg filter 35 euro nieuw in de verpakking klinkt goed niet duur volgens mij.....
Laatst gewijzigd door definition op do mar 15, 2007 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- General member
- Berichten: 166
- Lid geworden op: wo sep 20, 2006 03:05
Hey, even een vraagje tussendoor:
Ik wil een K&N universeel open luchtfiltertje gaan halen.
Is het echt noodzakelijk om er een aanvoerbuis voor koude lucht bij te maken ?
Wat kan er mis gaan als je dat niet doet (behalve vermogenverlies) schade aan motor?
En zo ja, hoe zijn dit soort buizen het makkelijkst te maken / bevestigen?
De luchtfilterkits inclusief aanzuigbuis en hitteschild zijn mij wat te duur, vandaar deze vraagjes.
Ik wil een K&N universeel open luchtfiltertje gaan halen.
Is het echt noodzakelijk om er een aanvoerbuis voor koude lucht bij te maken ?
Wat kan er mis gaan als je dat niet doet (behalve vermogenverlies) schade aan motor?
En zo ja, hoe zijn dit soort buizen het makkelijkst te maken / bevestigen?
De luchtfilterkits inclusief aanzuigbuis en hitteschild zijn mij wat te duur, vandaar deze vraagjes.
-
- Forum Admin
- Berichten: 11908
- Lid geworden op: ma sep 16, 2002 22:20
- CCNL lidnummer: 60
- Type Corolla: Avensis
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
Ik geloof niet dat je schade bij merken als K&N en Green zult ondervinden als je geen koude luchttoevoer hebt. Maar je wilt natuurlijk niet veel geld uitgeven voor een filter en dan mindere prestaties hebben, dus ik zou die koude luchttoevoer wel aanleggen.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
-
- Newbie
- Berichten: 28
- Lid geworden op: zo jan 28, 2007 10:10
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: E10 1.6 SI
- Locatie: Nazareth
-
- Freak
- Berichten: 8846
- Lid geworden op: wo mar 12, 2003 09:52
- CCNL lidnummer: 439
- Type Corolla: KE70
Met een bevestiging op de plek van de originele filterbak heb je eerder verlies dan winst. Vooral bij hoge temperaturen zul je merken dat hij wat minder sterk oppakt laag in de toeren.
Wanneer hem echter op een echt koele plek hangt (b.v. in je wielkuip) zal hij continu betere en koudere lucht krijgen waardoor je een wat vlotter trekkend blok krijgt. Maar ook hiermee zul je misschien net een ponykrachtje winnen.
Wanneer hem echter op een echt koele plek hangt (b.v. in je wielkuip) zal hij continu betere en koudere lucht krijgen waardoor je een wat vlotter trekkend blok krijgt. Maar ook hiermee zul je misschien net een ponykrachtje winnen.
Mijn oude Corolla GXTSI
European Turbo Time
European Turbo Time
-
- General member
- Berichten: 166
- Lid geworden op: wo sep 20, 2006 03:05
Hmzz.. toen net even bij de lokale autmaterialen zaak langsgeweest (mccsport.nl)
Ze hebben openluchtfilters van K&N, met of zonder buis. Die universele zonder buis kostten vanaf 60 Euro, maar die kon erbij mij niet op (E10, 4a-FE) omdat ik een zogenaamde luchttoevoersensor erin had zitten. De man zei dat hij dit wel kon maken, maar dat zou mij dan in totaal rond de 140 Euro gaan kosten.
Ook hebben ze een openluchtfilterkit (met buis, steuntjes e.d.) die zou mij (volgens mij ook inclusief montage) 217 Euro gaan kosten.
Ik schrok eigenlijk wel van de prijzen, ik had gedacht een universeel luchtfilter te kopen voor 60 E, en dan zelf erop te zetten.
Nu heb ik een vriend gebeld die zelf een luchtfilter voor 30 Euro heeft gekocht (B-merk), en zelf erop heeft gezet. Ook hij had een luchttoevoersensor en dit was geen probleem.
Nu zit ik dus te twijfelen tussen een redelijk goedkoop luchtfiltertje, en die er zelf op te maken, en het duurde K&N universele luchtfilter zonder buis (dus laten maken bij de verkoper).
Die vriend van me heeft nooit problemen gehad met z'n goedkopere luchtfilter vandaar dat ik daar nu ook over zit te denken, 100+ euro vind ik toch een behoorlijke smak geld als het ook goedkoper kan.
Wat zouden jullie doen in deze situatie?
Ze hebben openluchtfilters van K&N, met of zonder buis. Die universele zonder buis kostten vanaf 60 Euro, maar die kon erbij mij niet op (E10, 4a-FE) omdat ik een zogenaamde luchttoevoersensor erin had zitten. De man zei dat hij dit wel kon maken, maar dat zou mij dan in totaal rond de 140 Euro gaan kosten.
Ook hebben ze een openluchtfilterkit (met buis, steuntjes e.d.) die zou mij (volgens mij ook inclusief montage) 217 Euro gaan kosten.
Ik schrok eigenlijk wel van de prijzen, ik had gedacht een universeel luchtfilter te kopen voor 60 E, en dan zelf erop te zetten.
Nu heb ik een vriend gebeld die zelf een luchtfilter voor 30 Euro heeft gekocht (B-merk), en zelf erop heeft gezet. Ook hij had een luchttoevoersensor en dit was geen probleem.
Nu zit ik dus te twijfelen tussen een redelijk goedkoop luchtfiltertje, en die er zelf op te maken, en het duurde K&N universele luchtfilter zonder buis (dus laten maken bij de verkoper).
Die vriend van me heeft nooit problemen gehad met z'n goedkopere luchtfilter vandaar dat ik daar nu ook over zit te denken, 100+ euro vind ik toch een behoorlijke smak geld als het ook goedkoper kan.
Wat zouden jullie doen in deze situatie?
-
- Forum Admin
- Berichten: 11908
- Lid geworden op: ma sep 16, 2002 22:20
- CCNL lidnummer: 60
- Type Corolla: Avensis
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
-
- General member
- Berichten: 166
- Lid geworden op: wo sep 20, 2006 03:05
Dit was ook mijn eerste logische gedachte.Leon schreef:Neem gewoon een goed merk filter, en niet een of andere goedkoop onbekend merk. Het is wel belangrijk dat het filter z'n werk goed doet!!
Maar aangezien mijn maatje (of andere bekenden) nooit problemen hebben gehad met hun luchtfilter van een paar tientjes, begon ik toch te twijfelen.
Ik zie nu op toyoshop.nl die Green Lcuhtfilterkit staan met inlaatluchtemperatuursensor ( ) voor 107 Euro, misschien dat ik die dan maar ga bestellen.
-
- Forum Admin
- Berichten: 11908
- Lid geworden op: ma sep 16, 2002 22:20
- CCNL lidnummer: 60
- Type Corolla: Avensis
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
-
- General member
- Berichten: 166
- Lid geworden op: wo sep 20, 2006 03:05
Dan maar meteen m'n volgende vraag (sorry als ik het topic kaap ): Hoe kan ik het best zorgen voor koude lucht bij m'n luchtfilter. Ik heb op het forum wat rondgeneust en zag flink wat ingenieuze constructies met buizen en dergelijke.
Ik ben zelf nou niet echt technisch, en al helemaal niet onder de motorkap.
Van welk materiaal kan dit het best gemaakt worden, en hoe bevestig je het ? Is hier toevallig een Doe-Het-Zelf handleiding voor te vinden ?
Ik ben zelf nou niet echt technisch, en al helemaal niet onder de motorkap.
Van welk materiaal kan dit het best gemaakt worden, en hoe bevestig je het ? Is hier toevallig een Doe-Het-Zelf handleiding voor te vinden ?
-
- Senior member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: di feb 20, 2007 15:14
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: E10 GLX
- Locatie: Ede
- Contacteer:
-
- Senior member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: di feb 20, 2007 15:14
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: E10 GLX
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Verschillen gevonden:
33-2671 Product Specifications
Product Style: Panel Air Filter
Height: 0.938 in (24 mm)
Outside Length: 8.875 in (225 mm)
Outside Width: 6.5 in (165 mm)
Filter Re-Oiling Amount: 0.72 oz (21 ml)
Inner Wire: No
Top Style: Open
Weight: 0.8 lb (0.4 kg)
Product Box Length: 9.81 in (249 mm)
Product Box Width: 7.69 in (195 mm)
Product Box Height: 1.88 in (48 mm)
Deze moet ik hebbe:
33-2672 Product Specifications Product Style: Panel Air Filter
Height: 0.813 in (21 mm)
Outside Length: 10.563 in (268 mm)
Outside Width: 6.75 in (171 mm)
Filter Re-Oiling Amount: 0.93 oz (27 ml)
Inner Wire: No
Top Style: Open
Weight: 1 lb (0.5 kg)
Product Box Length: 13.5 in (343 mm)
Product Box Width: 7.75 in (197 mm)
Product Box Height: 1.75 in (44 mm)
33-2671 Product Specifications
Product Style: Panel Air Filter
Height: 0.938 in (24 mm)
Outside Length: 8.875 in (225 mm)
Outside Width: 6.5 in (165 mm)
Filter Re-Oiling Amount: 0.72 oz (21 ml)
Inner Wire: No
Top Style: Open
Weight: 0.8 lb (0.4 kg)
Product Box Length: 9.81 in (249 mm)
Product Box Width: 7.69 in (195 mm)
Product Box Height: 1.88 in (48 mm)
Deze moet ik hebbe:
33-2672 Product Specifications Product Style: Panel Air Filter
Height: 0.813 in (21 mm)
Outside Length: 10.563 in (268 mm)
Outside Width: 6.75 in (171 mm)
Filter Re-Oiling Amount: 0.93 oz (27 ml)
Inner Wire: No
Top Style: Open
Weight: 1 lb (0.5 kg)
Product Box Length: 13.5 in (343 mm)
Product Box Width: 7.75 in (197 mm)
Product Box Height: 1.75 in (44 mm)
-
- Senior member
- Berichten: 209
- Lid geworden op: di feb 20, 2007 15:14
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: E10 GLX
- Locatie: Ede
- Contacteer:
-
- Freak
- Berichten: 8846
- Lid geworden op: wo mar 12, 2003 09:52
- CCNL lidnummer: 439
- Type Corolla: KE70
gewoon een stofzuiger slang oid is voldoende. De ruimte is echter wel krap. Ik heb de originele aanzuiging verwijderd en zo de slang naar voren toe gelegd. Hier en daar een tyrap is voldoende.MCDoubleV schreef:Dan maar meteen m'n volgende vraag (sorry als ik het topic kaap ): Hoe kan ik het best zorgen voor koude lucht bij m'n luchtfilter. Ik heb op het forum wat rondgeneust en zag flink wat ingenieuze constructies met buizen en dergelijke.
Ik ben zelf nou niet echt technisch, en al helemaal niet onder de motorkap.
Van welk materiaal kan dit het best gemaakt worden, en hoe bevestig je het ? Is hier toevallig een Doe-Het-Zelf handleiding voor te vinden ?
Mijn oude Corolla GXTSI
European Turbo Time
European Turbo Time
-
- Newbie
- Berichten: 23
- Lid geworden op: vr mar 09, 2007 22:52
- Locatie: Bladel
zo'n kitje is dat een doe-ut-zelf dingetje, of kun je dit beter laten doen ?MCDoubleV schreef:Dit was ook mijn eerste logische gedachte.Leon schreef:Neem gewoon een goed merk filter, en niet een of andere goedkoop onbekend merk. Het is wel belangrijk dat het filter z'n werk goed doet!!
Maar aangezien mijn maatje (of andere bekenden) nooit problemen hebben gehad met hun luchtfilter van een paar tientjes, begon ik toch te twijfelen.
Ik zie nu op toyoshop.nl die Green Lcuhtfilterkit staan met inlaatluchtemperatuursensor ( ) voor 107 Euro, misschien dat ik die dan maar ga bestellen.
-
- Freak
- Berichten: 8846
- Lid geworden op: wo mar 12, 2003 09:52
- CCNL lidnummer: 439
- Type Corolla: KE70
dat is een kwestie van een paar schroefjes van de slangklemmen, meer niet. Altijd zelf doen zoiets.
Mijn oude Corolla GXTSI
European Turbo Time
European Turbo Time
-
- Newbie
- Berichten: 23
- Lid geworden op: vr mar 09, 2007 22:52
- Locatie: Bladel
klinkt simpel, ik heb 2 linkerhanden als het op auto's sleutelen aankomt dusBlackE10 schreef:dat is een kwestie van een paar schroefjes van de slangklemmen, meer niet. Altijd zelf doen zoiets.
ervaringen met dit kitje?
geeft het een mooi geluidje?
als je hem inbouwd op de normale manier met de buis die erbij zit (dus niet in de wielkast ofzo en geen extra koude luchttoevoer) heb je dan last van slecht optrekken als de motor warm is of maakt het bij deze kit weinig uit?
-
- Freak
- Berichten: 8846
- Lid geworden op: wo mar 12, 2003 09:52
- CCNL lidnummer: 439
- Type Corolla: KE70
M'n vriendin heeft hem in de E11 zitten en dat klinkt best leuk ja. Aardig roffeltje zit erin.
Wanneer het warm word krijg je een iets slomer oppakkend blok door de hoge temperatuur die zich bij het stilstaan ontwikkeld.
Dat is bij elke openluchtfilter die op die plek gemonteerd word.
Als je je kap open zet zie je rechts tegen de zijkant een zwarte bak achter de accu. Dit is de originele filter bak. Hierop zit een slang die naar het blok loopt. Maak hier de slangklem van los en ook aan de kant van het blok. Haal de bus er tussen uit (even wringen). Vervolgens haal je 2 klemmetjes aan de linkerkant van de filterbak los zodat deze open kan. Die deksel kan er dan ook helemaal af.
Dan zit de onderkant nog met 3 bouten vast. Deze kun je misshcien ook laten zitten maar dat hangt af van de hoogte van de filter en ik denk dat dat met die Green net niet past.
Dus haal de onderkant er ook maar uit, daarin zit ook de sensor geklemt die je in de nieuwe filter moet stoppen.
Filter monteren wijst dan zijn eigen. Waarschijnlijk zit er een beugeltje bij die je kunt bevestigen op 1 van de plekken waar die filterbak bodem ook vast zat
Wanneer het warm word krijg je een iets slomer oppakkend blok door de hoge temperatuur die zich bij het stilstaan ontwikkeld.
Dat is bij elke openluchtfilter die op die plek gemonteerd word.
Als je je kap open zet zie je rechts tegen de zijkant een zwarte bak achter de accu. Dit is de originele filter bak. Hierop zit een slang die naar het blok loopt. Maak hier de slangklem van los en ook aan de kant van het blok. Haal de bus er tussen uit (even wringen). Vervolgens haal je 2 klemmetjes aan de linkerkant van de filterbak los zodat deze open kan. Die deksel kan er dan ook helemaal af.
Dan zit de onderkant nog met 3 bouten vast. Deze kun je misshcien ook laten zitten maar dat hangt af van de hoogte van de filter en ik denk dat dat met die Green net niet past.
Dus haal de onderkant er ook maar uit, daarin zit ook de sensor geklemt die je in de nieuwe filter moet stoppen.
Filter monteren wijst dan zijn eigen. Waarschijnlijk zit er een beugeltje bij die je kunt bevestigen op 1 van de plekken waar die filterbak bodem ook vast zat
Mijn oude Corolla GXTSI
European Turbo Time
European Turbo Time
-
- Newbie
- Berichten: 23
- Lid geworden op: vr mar 09, 2007 22:52
- Locatie: Bladel
Kijk, hardstikke bedankt manBlackE10 schreef:M'n vriendin heeft hem in de E11 zitten en dat klinkt best leuk ja. Aardig roffeltje zit erin.
Wanneer het warm word krijg je een iets slomer oppakkend blok door de hoge temperatuur die zich bij het stilstaan ontwikkeld.
Dat is bij elke openluchtfilter die op die plek gemonteerd word.
Als je je kap open zet zie je rechts tegen de zijkant een zwarte bak achter de accu. Dit is de originele filter bak. Hierop zit een slang die naar het blok loopt. Maak hier de slangklem van los en ook aan de kant van het blok. Haal de bus er tussen uit (even wringen). Vervolgens haal je 2 klemmetjes aan de linkerkant van de filterbak los zodat deze open kan. Die deksel kan er dan ook helemaal af.
Dan zit de onderkant nog met 3 bouten vast. Deze kun je misshcien ook laten zitten maar dat hangt af van de hoogte van de filter en ik denk dat dat met die Green net niet past.
Dus haal de onderkant er ook maar uit, daarin zit ook de sensor geklemt die je in de nieuwe filter moet stoppen.
Filter monteren wijst dan zijn eigen. Waarschijnlijk zit er een beugeltje bij die je kunt bevestigen op 1 van de plekken waar die filterbak bodem ook vast zat
Dan ga ik waarschijnlijk dat dingetje aanschaffen
Maar je hebt dus eigenlijk niet echt PK-verlies, maar gewoon dat de motor wat trager pakt, daar merk je denk ik toch niet heel veel van of..?
Zou het anders al opgelost kunnen worden door een buis richting de filter te leggen voor de kloude lucht? Dan zou dat ook geen probleem moeten zijn denk ik zo
-
- Freak
- Berichten: 8846
- Lid geworden op: wo mar 12, 2003 09:52
- CCNL lidnummer: 439
- Type Corolla: KE70
Als je stilstaat hapt hij dan natuurlijk nog warme lucht van onder je motorkap vandaan he. Er komt dan pas koele lucht bij als je rijd.
Echt merkbaar verlies heb je niet. MAar als je bij 25 graden je originele filter er onder zet dan merk je het wel
Echt merkbaar verlies heb je niet. MAar als je bij 25 graden je originele filter er onder zet dan merk je het wel
Mijn oude Corolla GXTSI
European Turbo Time
European Turbo Time
-
- Newbie
- Berichten: 23
- Lid geworden op: vr mar 09, 2007 22:52
- Locatie: Bladel
Ohh maar ik heb nu de hele tijd rondgereden zonder aanzuigbuis naar de luchfilterbak, dus dan zal ie nu ook warme lucht aangezogen hebben, aangezien de bak op dezelfde plek zit als waar de filter gaat komen.BlackE10 schreef:Als je stilstaat hapt hij dan natuurlijk nog warme lucht van onder je motorkap vandaan he. Er komt dan pas koele lucht bij als je rijd.
Echt merkbaar verlies heb je niet. MAar als je bij 25 graden je originele filter er onder zet dan merk je het wel
Ik de bestelling in ieder geval gemaakt, dus we zullen het snel genoeg merken
-
- Special member
- Berichten: 591
- Lid geworden op: do jul 01, 2004 17:26
- Type Corolla: Auris
- Type Corolla: FH
- Locatie: Limburg/ Swalmen
- Contacteer:
-
- President member
- Berichten: 1341
- Lid geworden op: wo mar 24, 2004 18:51
- Locatie: Assen
- Contacteer:
-
- Newbie
- Berichten: 23
- Lid geworden op: vr mar 09, 2007 22:52
- Locatie: Bladel
Als ik nu een luchttoevoer buis wil maken, van welk materiaal moet hij dan zijn? hoe dik?
Als ik die dan van de filter naar beneden maak zodat ie onder de auto uitkomt en daar naar lucht van happen ga ik dan nog steeds last hebben van slecht oppakken?
Heeft er iemand toevallig een filmpje of een soundfile van het geluidje met deze filter, zal wel niet maar toch even vragen
Als ik die dan van de filter naar beneden maak zodat ie onder de auto uitkomt en daar naar lucht van happen ga ik dan nog steeds last hebben van slecht oppakken?
Heeft er iemand toevallig een filmpje of een soundfile van het geluidje met deze filter, zal wel niet maar toch even vragen
-
- President member
- Berichten: 2213
- Lid geworden op: do feb 23, 2006 19:58
- Type Corolla: Renault
- Locatie: Zuid-Oost Brabant
Hier ga je nog van terug komen Ressivressiv schreef:Ohh maar ik heb nu de hele tijd rondgereden zonder aanzuigbuis naar de luchfilterbak, dus dan zal ie nu ook warme lucht aangezogen hebben, aangezien de bak op dezelfde plek zit als waar de filter gaat komen.BlackE10 schreef:Als je stilstaat hapt hij dan natuurlijk nog warme lucht van onder je motorkap vandaan he. Er komt dan pas koele lucht bij als je rijd.
Echt merkbaar verlies heb je niet. MAar als je bij 25 graden je originele filter er onder zet dan merk je het wel
Ik de bestelling in ieder geval gemaakt, dus we zullen het snel genoeg merken
Ik heb ook een tijd met Green openluchtfilter rondgereden, maar origineel filter zonder luchtaanvoerbuis (wat ik jou al aanraadde) is minder temperatuurgevoelig én rijdt lekkerder(soepeler).....
-
- Newbie
- Berichten: 23
- Lid geworden op: vr mar 09, 2007 22:52
- Locatie: Bladel
Maar het gaat mij het meeste om het geluidje, dat moet toch een stuk lekkerder klinken zoJURRIUIT GTsi schreef:Hier ga je nog van terug komen Ressivressiv schreef: Ohh maar ik heb nu de hele tijd rondgereden zonder aanzuigbuis naar de luchfilterbak, dus dan zal ie nu ook warme lucht aangezogen hebben, aangezien de bak op dezelfde plek zit als waar de filter gaat komen.
Ik de bestelling in ieder geval gemaakt, dus we zullen het snel genoeg merken
Ik heb ook een tijd met Green openluchtfilter rondgereden, maar origineel filter zonder luchtaanvoerbuis (wat ik jou al aanraadde) is minder temperatuurgevoelig én rijdt lekkerder(soepeler).....
Jij had ook een luchtaanvoer buis gemaakt? Rijd hij dan nog steeds niet goed ?