corolla 1300 12klepper 2e motor benzine bouwjaar 1989
heb sinds gisteren een co meter in bezit ,was wel een kapotte ,heb deze terug hersteld ,enkel wat hij aangeeft klopt wel niet moet ik nog kalibreren ,maar om een vergelijking te maken werkt hij wel 100procent Test gedaan,gestart met koude motor co geeft hoge meting na eventjes draaien zakt co Maar dan als ik aan de co schroef draai gebeurt er totaal niets uitlezing blijft op 3.5 hangen zelfs bij 4toeren uitgedraaid Aan het motorgeluid of de toeren veranderd er ook niets Motor blijft gewoon verder draaien onregelmatig ,had toen wel zo ver gedraaid dat de schroef er helemaal uit was Bleef gewoon verder draaien en co veranderde niets
co -schroef geeft geen reactie
Moderator: Moderator
-
- Newbie
- Berichten: 7
- Lid geworden op: za mar 24, 2007 11:32
-
- President member
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: di sep 17, 2002 00:08
- Locatie: Toscane Nozzano Castello - Lucca
dan is het niet de co schroef waar je aan draait,maar je toerental.de co zit precies in het midden aan de achterkant van de carburateur en je hebt er een speciaal sleuteltje voor nodig.
het is goedkoper om een dynamo van een toyota na 10 te vervangen dan elk jaar een dynamo van een opel voor 10 jaar lang te vervangen!
-
- Newbie
- Berichten: 7
- Lid geworden op: za mar 24, 2007 11:32
was het maar waar dat het de stationaire regelschroef was waar ik aan gedraaid had ,maar nee het is wel degelijk de luchtmengselschroef of co schroefluca schreef:dan is het niet de co schroef waar je aan draait,maar je toerental.de co zit precies in het midden aan de achterkant van de carburateur en je hebt er een speciaal sleuteltje voor nodig.
ziet er ovaal uit met een zotdraaiend dopje errond
heb er zelf een speciaal sleuteltje voor gemaakt
er gebeurd gewoon niets als ik eraan draai
zelfs heel de schroef eruitgedraaid
rondmessing puntje van 1mm diameter aan het uiteinde
-
- Newbie
- Berichten: 7
- Lid geworden op: za mar 24, 2007 11:32
heb ik geen toestel voorae82_gt schreef:En de Hc waarde????
of is er een andere methode om dit te meten
ik zou denken dat er een kanaaltje in carburator verstopt zit
auto heeft lang stilgestaan 10jaar
heb carburator al wel eens behandeld met carburatorreiniger
maar had geen effect
vacuumslangen ga ik in het kort eerst nog vervangen
maar om stationair te draaien zou ik denken dat het dan toch in de carburator zit
voor de rest rijd de auto goed
verbeter mij als ik fout moest zijn