Turbodruk regelen...
Moderator: Moderator
-
- Junior member
- Berichten: 112
- Lid geworden op: ma feb 07, 2005 21:51
Turbodruk regelen...
Kan iemand mij helpen???
Ik krijg de druk die de turbo leverd niet omlaag zonder koppel te verliezen wat als resultaat geeft dat die in de fuelcut springt bij de 4000rpm terwijl hij 7000 kan
Als de wastegate helemaal openstaat en blijft staan schiet hij nog over de 1,1bar, dus hoe ga ik dat doen!!! ????
Iemand suggesties
Ik krijg de druk die de turbo leverd niet omlaag zonder koppel te verliezen wat als resultaat geeft dat die in de fuelcut springt bij de 4000rpm terwijl hij 7000 kan
Als de wastegate helemaal openstaat en blijft staan schiet hij nog over de 1,1bar, dus hoe ga ik dat doen!!! ????
Iemand suggesties
1300T 16V
Corolla hobbelt weer lekker
Corolla hobbelt weer lekker
-
- Special member
- Berichten: 705
- Lid geworden op: zo dec 04, 2005 23:22
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: AE82
- Type Corolla: Fiesta ST
- Contacteer:
als je wastegate VOLLEDIG open staat en niet geblocked is, en alsnog maakt hij 1,1 bar dan is je wastegate te klein en kan hij niet genoeg gassen weg flowen.
Maar jij heb een std 4e-fte turbo toch?
Dan zal dat het probleem niet zijn..
Oplossing zou zijn grotere wastegate, dus het gat uitboren ofzo als daar ruimte voor is.
En minder turbodruk zonder koppel verliezen zal niet meevallen...
Maar jij heb een std 4e-fte turbo toch?
Dan zal dat het probleem niet zijn..
Oplossing zou zijn grotere wastegate, dus het gat uitboren ofzo als daar ruimte voor is.
En minder turbodruk zonder koppel verliezen zal niet meevallen...
4AGTE Powered AE82 GTTC @ 0.48 Bar on MegaSquirt // 133.9WHP - 179,5NM - http://www.4agte.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
4EFTE Powered EP71 S @ 0.65 Bar
2008 Ford Fiesta ST150
http://www.konino.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
4EFTE Powered EP71 S @ 0.65 Bar
2008 Ford Fiesta ST150
http://www.konino.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- President member
- Berichten: 1512
- Lid geworden op: do feb 26, 2004 22:02
- Type Corolla: Subaru
- Locatie: vroomshoop
- Contacteer:
-
- Senior member
- Berichten: 228
- Lid geworden op: wo jul 28, 2004 23:01
- CCNL lidnummer: 0
- Locatie: Vught
Je kan eventueel je accurator testen met een grote spuit en slangetje.
Zet het slangetje op de drukleiding(waar normaal de druk van het inlaatspruitstuk of turbo naar je accurator loopt) en de andere kant op een spuit die je voor ej m erop zet vol trekt met lucht. dan goed t slangetje vast houden en de spuit dicht knijpen. Je kan op deze manier (met een spuit van 50cc) z'n 0,8 bar aan druk geven.
Als het goed werkt moet je accurator het stangetje naar je wastegate laten bewegen. Naar mijn idee, net als wat de andere zeggen, werkt je accurator niet of veel te laat.
Zet het slangetje op de drukleiding(waar normaal de druk van het inlaatspruitstuk of turbo naar je accurator loopt) en de andere kant op een spuit die je voor ej m erop zet vol trekt met lucht. dan goed t slangetje vast houden en de spuit dicht knijpen. Je kan op deze manier (met een spuit van 50cc) z'n 0,8 bar aan druk geven.
Als het goed werkt moet je accurator het stangetje naar je wastegate laten bewegen. Naar mijn idee, net als wat de andere zeggen, werkt je accurator niet of veel te laat.
-
- Special member
- Berichten: 705
- Lid geworden op: zo dec 04, 2005 23:22
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: AE82
- Type Corolla: Fiesta ST
- Contacteer:
maar gooi je actuator gewoon eens los, zodat je wastegate los kan bungelen, dan kan hij nooit 1,1 bar halen.
boost komt dan heel laat en zou maar heel weinig moeten zijn
(mijn 4agte boost dan pas vanaf 4500 toeren en max 0.12 bar)
boost komt dan heel laat en zou maar heel weinig moeten zijn
(mijn 4agte boost dan pas vanaf 4500 toeren en max 0.12 bar)
4AGTE Powered AE82 GTTC @ 0.48 Bar on MegaSquirt // 133.9WHP - 179,5NM - http://www.4agte.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
4EFTE Powered EP71 S @ 0.65 Bar
2008 Ford Fiesta ST150
http://www.konino.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
4EFTE Powered EP71 S @ 0.65 Bar
2008 Ford Fiesta ST150
http://www.konino.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Junior member
- Berichten: 112
- Lid geworden op: ma feb 07, 2005 21:51
Alles al geprobeerd wat jullie zeiden hierboven.
Actuator los en rijden en actuator op compressor met 1 bar etc en nog steeds over de 1 bar boost gaan. Merk dan dat de actuator prima is en netjes opengaat bij 0,6 a 0,7bar.
Ja het is een standaard turbo en ja hij gaat alsnog dik over de 0,6 heen wat ie standaard zou moeten leveren.
Ik denk dat ik de wastegate maar groter maak zodat er meer doorheen kan stromen en zodoende meer druk verliest om de turbo op gang te helpen.
Actuator los en rijden en actuator op compressor met 1 bar etc en nog steeds over de 1 bar boost gaan. Merk dan dat de actuator prima is en netjes opengaat bij 0,6 a 0,7bar.
Ja het is een standaard turbo en ja hij gaat alsnog dik over de 0,6 heen wat ie standaard zou moeten leveren.
Ik denk dat ik de wastegate maar groter maak zodat er meer doorheen kan stromen en zodoende meer druk verliest om de turbo op gang te helpen.
1300T 16V
Corolla hobbelt weer lekker
Corolla hobbelt weer lekker
-
- Special member
- Berichten: 659
- Lid geworden op: ma okt 04, 2004 22:51
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: E10
- Type Corolla: AE100
- Locatie: Hillegom
- Contacteer:
je 4afe heeft 300cc meer slagvolume dan de 4efte waar de turbo van af komt. de turbine is dus gemaakt om te gaan op-spoolen bij een bepaald toerental van de fte. lijkt mij dat de 4afe "te veel" uitlaatgas levert voor de tubine.
Echter moet de compressor natuurlijk ook die 300cc extra weer vullen. ik kan dus ook niet verklaren wat het kan zijn maar misschien moet je in deze richting zoeken. geen idee of ik goed zit maar misschien heb je er iets aan?
Echter moet de compressor natuurlijk ook die 300cc extra weer vullen. ik kan dus ook niet verklaren wat het kan zijn maar misschien moet je in deze richting zoeken. geen idee of ik goed zit maar misschien heb je er iets aan?
Intrax Schroefset | BSA ICE 15'' | Japstyle | Toyota Spoilerpaket | Custom grill | Slotted Diskbrakes | Ferrodo DS2500 pads | Clear-lense knipperlichten
-
- Special member
- Berichten: 659
- Lid geworden op: ma okt 04, 2004 22:51
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: E10
- Type Corolla: AE100
- Locatie: Hillegom
- Contacteer:
pff dat kun je wel wel zeggen jaJoey schreef:Hij heeft er een 4E-FTE in liggen, van een 4A-FE is geen sprake... jij maakt te lange dagen maat...
Maar als alles gewoon orgineel is zou ik het helemaal niet meer weten. hou het voorlopig weer ff bij lezen.
PS je xenon ziet er wel kicke uit joey!!
Intrax Schroefset | BSA ICE 15'' | Japstyle | Toyota Spoilerpaket | Custom grill | Slotted Diskbrakes | Ferrodo DS2500 pads | Clear-lense knipperlichten
-
- Junior member
- Berichten: 112
- Lid geworden op: ma feb 07, 2005 21:51
Het betreft een 4EFTE inderdaad Joey!
En het maakt niet uit of het allemaal standaard is ofniet het gaat erom wat kan ik eraan doen om het lager te krijgen.
Ik wil geen proppen en rommel in me uitlaat die de flow+druk begrenzen.
Feit is, zelfs met de wastegate los van de actuator gaat ie echt over de 1 bar heen. Niemand die me gelooft maar heb er met meerdere naar gekeken en het is echt zo.
En het maakt niet uit of het allemaal standaard is ofniet het gaat erom wat kan ik eraan doen om het lager te krijgen.
Ik wil geen proppen en rommel in me uitlaat die de flow+druk begrenzen.
Feit is, zelfs met de wastegate los van de actuator gaat ie echt over de 1 bar heen. Niemand die me gelooft maar heb er met meerdere naar gekeken en het is echt zo.
1300T 16V
Corolla hobbelt weer lekker
Corolla hobbelt weer lekker
-
- Senior member
- Berichten: 251
- Lid geworden op: do nov 02, 2006 21:57
- CCNL lidnummer: 692
- Type Corolla: ZZE112
- Type Corolla: E11 2 G6
- Locatie: Hoofddorp
-
- Full member
- Berichten: 426
- Lid geworden op: za jun 07, 2003 16:28
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: een halve
- Locatie: M'land
is je wastegate niet erg vuil??
ik las dat als je evt boost creep hebt, dat je dan je wastegate + elbow schoon moet maken en evt polijsten/flowen.
ik las dat als je evt boost creep hebt, dat je dan je wastegate + elbow schoon moet maken en evt polijsten/flowen.
5E-FTE powered Paseo, project Sleeper Up and braking-in.
ターボチャージャー付きトヨタパワー
ターボチャージャー付きトヨタパワー
-
- President member
- Berichten: 1811
- Lid geworden op: za nov 29, 2003 17:35
- CCNL lidnummer: 476
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: Toyota
- Locatie: Roermond
- Contacteer:
Opent de wastegate klep tegen de uitlaatgassen in of met ze mee.
D.w.z.: als je de actuator losgooit gaat de klep dan wel open?
Groette!
D.w.z.: als je de actuator losgooit gaat de klep dan wel open?
Groette!
If it isn’t blown, it has to suck!
Water injectie houdt de kop koel!
Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer !): DEWITTEREUS.
Water injectie houdt de kop koel!
Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer !): DEWITTEREUS.
-
- Junior member
- Berichten: 112
- Lid geworden op: ma feb 07, 2005 21:51
-
- President member
- Berichten: 1811
- Lid geworden op: za nov 29, 2003 17:35
- CCNL lidnummer: 476
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: Toyota
- Locatie: Roermond
- Contacteer:
Weet Ad niet!
If it isn’t blown, it has to suck!
Water injectie houdt de kop koel!
Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer !): DEWITTEREUS.
Water injectie houdt de kop koel!
Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer !): DEWITTEREUS.