
Een interessant technisch verhaal.
http://www.nsxprime.com/forums/showthre ... post917231
Moderator: Moderator
Marc0 schreef: En hij noemt ook het feit dat een BBS velg wel zwaarder is, maar het meeste gewicht rond de as zit.
Bij een velg waarvan het meeste gewicht juist verderweg van de as zit, het misschien wel een iets andere uitkomst zou hebben...
Maar dat is bij deze test toch niet aan de orde..]kasper schreef:hoe groter de wielen hoe bredere de banden dus des te meer rolweerstand dus langzamer
corollapowerrr schreef:Hé Wilco, geciteerd topic behandeld alleen de acceleratie. De wegligging zal beduidend verbeteren door lichtere wielen. Aangezien je je onafgeveerd gewicht drastisch verlaagd, hierdoor volgen de wielen beter de weg (kuilen, bulten, etc.)
Maar dat was niet de insteek van het topic
Niet het acceleratie gedeelte, wel het wegliggingsgedeelteeddegoeiste schreef:Het heeft toch te maken met het verschil tussen geveerd en ongeveerd gewicht van de auto.