Trillende auto bij optrekken
ModeratorCOLON Moderator
-
jasperaap
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 400
- GeregistreerdCOLON Ma Sep 19, 2011 15:59
Trillende auto bij optrekken
Ik heb na het verlagen van mijn auto (Corolla T-Sport E12) enorm last van trillingen, boven de 120 zijn ze wel zo goed als weg en op lage snelheid ook niet.
Nu heb ik via Coupéter vernomen dat het zeer waarschijnlijk met de balans van de banden/velgen te maken heeft. Maar graag hoor ik of verlagen ook impact kan hebben op het motorblok waardoor er trillingen kunnen zijn. Het trillen is vooral heel erg als ik gas geef tussen de 90 en 120. Als ik het gas los laat of op dezelfde snelheid blijf is het een aanzienlijk stuk minder.
Hoor graag van jullie, zaterdag gaat mijn broer (automonteur) er naar kijken en elke input kan ik gebruiken.
Nu heb ik via Coupéter vernomen dat het zeer waarschijnlijk met de balans van de banden/velgen te maken heeft. Maar graag hoor ik of verlagen ook impact kan hebben op het motorblok waardoor er trillingen kunnen zijn. Het trillen is vooral heel erg als ik gas geef tussen de 90 en 120. Als ik het gas los laat of op dezelfde snelheid blijf is het een aanzienlijk stuk minder.
Hoor graag van jullie, zaterdag gaat mijn broer (automonteur) er naar kijken en elke input kan ik gebruiken.
-
Sgt_Lyna
- Forum Admin

- BerichtenCOLON 2453
- GeregistreerdCOLON Di Sep 07, 2010 15:22
Re: Trillende auto bij optrekken
Verlaging kan er best wel eens voor zorgen dat er onbalans ontstaat, ik dacht ook altijd dat je daarna ff moest uitlijnen. De veren moeten echter wel 2000km (?) ingereden worden, uitlijnen heeft pas daarna echt nut.
Ride: Toyota Corolla E10 1.6 GLTSJDMi+ > project
-
Leon
- Forum Admin

- BerichtenCOLON 11908
- GeregistreerdCOLON Ma Sep 16, 2002 22:20
2000 kilometer kan best lang zijn als je bijvoorbeeld maar 300 per week rijdt. Meestal wacht ik een weekje, hoogstens 2 weken, dan zijn de veren wel 'ingezakt'.
Uitlijnen kan zowieso geen kwaad, zeker als je niet precies de historie van de auto kent. Het kan zijn dat er een keer een stoeprand is gepakt, of hard door een diepe kuil is gereden. Als je nog niet hebt laten uitlijnen na de verlaging, zou ik dat als eerste laten doen.
Uitlijnen kan zowieso geen kwaad, zeker als je niet precies de historie van de auto kent. Het kan zijn dat er een keer een stoeprand is gepakt, of hard door een diepe kuil is gereden. Als je nog niet hebt laten uitlijnen na de verlaging, zou ik dat als eerste laten doen.
Avensis Wagon T27 2009 Olive Green
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
Yaris XP13 2015 Island Blue Metallic
- Rudin
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 696
- GeregistreerdCOLON Do Mrt 23, 2006 21:22
Trillingen in de auto (probleem achter) of in het stuur (probleem voor) ??
centreerringen in orde? (indien van toepassing.)
centreerringen in orde? (indien van toepassing.)
HAVE FUN !
-
sjako4
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 155
- GeregistreerdCOLON Wo Mei 05, 2010 20:21
krik je auto eens op en geef en slinger aan je wiel en kijk goed of je aandrijfas niet slingert ( op en neer danst ) het kan zijn dat je as te ver uit je binnenste homokineet is geschoven en scharniert dan niet goed meer op moment dat je je as gaat belasten ( gasgeven )dan gaat je auto schudden en is idd het best voelbaar bij 90 a 100 km per uur
zelf al een paar keer meegemaakt bij verschillende auto,s
oplossing is aandrijf as uit fusseestuk halen en goed voelen of de binnenste homokineet scharniert, zo niet ashoes even weg halen en goed kijken of alles op z,n plaats zit,zoniet dan alles weer goed monteren
veel succes
oplossing is aandrijf as uit fusseestuk halen en goed voelen of de binnenste homokineet scharniert, zo niet ashoes even weg halen en goed kijken of alles op z,n plaats zit,zoniet dan alles weer goed monteren
veel succes
-
jasperaap
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 400
Dit lijkt me het geval. Mijn broer kijkt er morgen naar, ik print dit uit en laat het hem zien.sjako4 schreefCOLONkrik je auto eens op en geef en slinger aan je wiel en kijk goed of je aandrijfas niet slingert ( op en neer danst ) het kan zijn dat je as te ver uit je binnenste homokineet is geschoven en scharniert dan niet goed meer op moment dat je je as gaat belasten ( gasgeven )dan gaat je auto schudden en is idd het best voelbaar bij 90 a 100 km per uur
veel succes
Wat betreft uitlijnen: Dit is gebeurd en ik rij ongeveer 500 km per week dus het inrijden gaat wel snel.
Alvast bedankt allemaal en blijf gerust suggesties geven
-
jasperaap
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 400
Opgelost: Het probleem was dus dat de homokineet ofzo naar de klote was. Tweedehands een andere aandrijfas kunnen regelen (hij dan) en de auto is weer goed. Heeft gelijk een beurt gehad en vindt het apart maar merk altijd dat de auto weer heerlijk rustig schakelt en alles na een beurt.
-
clk-p
- Special member

- BerichtenCOLON 920
- GeregistreerdCOLON Di Jan 17, 2012 11:47
mooooi 
Corolla E11 1.6 R.I.P
Welcome Corolla G6-R (SOLD)
Grey Corolla TTE
Welcome Corolla G6-R (SOLD)
Grey Corolla TTE
-
CoupÉter
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 9879
- GeregistreerdCOLON Wo Dec 20, 2006 13:25
Had je trouwens ook last van trillen bij remmen?jasperaap schreefCOLONOpgelost: Het probleem was dus dat de homokineet ofzo naar de klote was. Tweedehands een andere aandrijfas kunnen regelen (hij dan) en de auto is weer goed. Heeft gelijk een beurt gehad en vindt het apart maar merk altijd dat de auto weer heerlijk rustig schakelt en alles na een beurt.
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
-
jasperaap
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 400
Nee, eigenlijk alleen als ik gas gaf. Met gas los was het ook al eigenlijk nihil.CoupÉter schreefCOLONHad je trouwens ook last van trillen bij remmen?jasperaap schreefCOLONOpgelost: Het probleem was dus dat de homokineet ofzo naar de klote was. Tweedehands een andere aandrijfas kunnen regelen (hij dan) en de auto is weer goed. Heeft gelijk een beurt gehad en vindt het apart maar merk altijd dat de auto weer heerlijk rustig schakelt en alles na een beurt.
-
Jilly
- Full member

- BerichtenCOLON 393
- GeregistreerdCOLON Do Sep 23, 2010 21:49
Ik heb nu ook last van de slijtage van de homokineet , alleen geen last van trillingen. Maar bij zowel bocht naar links en naar rechts hoor ik “geratel” (bij optrekken alleen). Das dus een dure grap om beide te laten vervangen :S Zeker als ik beide aandrijfassen moet vervangen…
De homokineten los vervangen blijkt wel veel werk te zijn.
Mag ik weten wat je kwijt was aan een 2e handse aandrijfas?
-
jasperaap
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 400
Iets van 125 ofzo. Maar mijn broer is daar nogal goed in, doet niet anders en is zijn werk dat spul kopen tweedehands enz..Jilly schreefCOLONIk heb nu ook last van de slijtage van de homokineet , alleen geen last van trillingen. Maar bij zowel bocht naar links en naar rechts hoor ik “geratel” (bij optrekken alleen). Das dus een dure grap om beide te laten vervangen :S Zeker als ik beide aandrijfassen moet vervangen…![]()