Hallo,
Bij het sturen zowel naar links of rechts is er soms een "piepend" geluid.
Dit lijkt achter het stuur vandaan te komen en ik heb het idee dat er wat schuurt.
Het is echter niet altijd en ook qua stuuruitslag is er een peil op te trekken.
Het viel echt op met koud weer en ik dacht dan ook dat het daarmee te maken had.
Nu blijkt het ook met wat hogere buitentemperaturen soms aanwezig te zijn.
Iemand ervaring hiermee, of wat zou het kunnen zijn?
Een niet altijd "piepend" geluid bij sturen
Moderator: Moderator
-
- President member
- Berichten: 1242
- Lid geworden op: zo mei 15, 2005 18:56
- CCNL lidnummer: 590
- Type Corolla: Auris
- Type Corolla: FH2
- Locatie: Heerlen
Een niet altijd "piepend" geluid bij sturen
Sommige mensen hebben een duur horloge, ik heb liever de tijd....
-
- General member
- Berichten: 159
- Lid geworden op: wo nov 03, 2010 18:03
- Type Corolla: E12
- Type Corolla: Corolla
- Locatie: Maastricht
Re: Een niet altijd "piepend" geluid bij sturen
Riem van de stuurbekrachtiging?
Heb ik nl ook bij koud weer erg last van.. Kan verder geen kwaad hoor, alleen ontzettend irritant bij vlagen.
Heb ik nl ook bij koud weer erg last van.. Kan verder geen kwaad hoor, alleen ontzettend irritant bij vlagen.
----------------------------------------
Taberiman
Today Tomorrow Taberima
Toyota Corolla E12 1.6 vvti Linea Sol '02
Toyota Corolla E10 1.6 Gtsi 16v Turquoise Pearl '96
Taberiman
Today Tomorrow Taberima
Toyota Corolla E12 1.6 vvti Linea Sol '02
Toyota Corolla E10 1.6 Gtsi 16v Turquoise Pearl '96
-
- CCNL Member
- Berichten: 1356
- Lid geworden op: wo jan 26, 2011 00:27
- CCNL lidnummer: 834
- Type Corolla: E11
- Locatie: Elst (gld)
Re: Een niet altijd "piepend" geluid bij sturen
Kan inderdaad de multisnaar zijn ofzo. het zou ook je dynamo kunnen zijn. Spuit eens wat WD40 op de snaar van je dynamo, kijken of het dan weg is. Is wel een tijdelijke oplossing hoor. Als het dan weg is moet je eens kijken of er aan de randjes wat haarscheurtjes zitten en of dat hij niet helemaal lekker op spanning staat.
Sold: Toyota Corolla E10 1.3i Sport Limited (1996).
-Toyota Corolla E11 1.6 Terra (2000)
-Lexus IS200 Sport
-Niek
-Toyota Corolla E11 1.6 Terra (2000)
-Lexus IS200 Sport
-Niek
-
- Newbie
- Berichten: 31
- Lid geworden op: ma aug 06, 2012 14:16
- Type Corolla: E10
Re: Een niet altijd "piepend" geluid bij sturen
hee dat heb ik ook gehad, maar was verdwenen na het vervangen van de multyriem, had nog een fles transmissie olie gekocht maar die had ik niet meer nodig, blijkbaar (met koud en nat weer inderdaad) gaat de riem even door slippen omdat de stuurpomp meer bekrachtigt moet worden. ik hoop dat er iemand nog iets aan heeft maar vervang beide riemen maar even en ik denk dat het dan opgelost moet zijn
TOYOTA corolla e10 4A-FE gtsi
(Wit) : de beste auto die ik tot nu toe hen gehad
(Wit) : de beste auto die ik tot nu toe hen gehad
-
- Newbie
- Berichten: 14
- Lid geworden op: di okt 22, 2013 15:20
Re: Een niet altijd "piepend" geluid bij sturen
Hallo,
Ik heb hier ook enige tijd last van gehad. (piepend geluid)
bij mij bleek het een hele kleine lekkage in mijn stuurbekrachtiging te zijn, hierdoor verloor mijn auto olie.
Als dit onder een bepaald punt komt gaat de pomp 'droog' pompen wat bij mij een piepend geluid veroorzaakte.
Ik heb dit verholpen door het bij te vullen met ATF (gewoon bij de shell gehaald i.v.m het tijdstip toen er tijd).
De monteur met wie ik sprak vertelde met dat het in een enkel geval ook met koud weer kan voorkomen. Dat de olie nog niet voldoende warm is en moeilijk in de rondte gepompt kan worden.
Dit is dan te verhelpen door de olie van je stuurbekrachtiging te vervangen.
Ik hoop mensen die op dit topic terecht komen ook een andere oplossing aan te bieden, mocht het verhaal multiriem niet de oplossing bieden.
mvg
Ik heb hier ook enige tijd last van gehad. (piepend geluid)
bij mij bleek het een hele kleine lekkage in mijn stuurbekrachtiging te zijn, hierdoor verloor mijn auto olie.
Als dit onder een bepaald punt komt gaat de pomp 'droog' pompen wat bij mij een piepend geluid veroorzaakte.
Ik heb dit verholpen door het bij te vullen met ATF (gewoon bij de shell gehaald i.v.m het tijdstip toen er tijd).
De monteur met wie ik sprak vertelde met dat het in een enkel geval ook met koud weer kan voorkomen. Dat de olie nog niet voldoende warm is en moeilijk in de rondte gepompt kan worden.
Dit is dan te verhelpen door de olie van je stuurbekrachtiging te vervangen.
Ik hoop mensen die op dit topic terecht komen ook een andere oplossing aan te bieden, mocht het verhaal multiriem niet de oplossing bieden.
mvg