G6R veren op gewone E11 past dat?

Over schokbrekers, verlagen, banden & velgen, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
onnaj
President member
President member
Berichten: 1070
Lid geworden op: zo okt 14, 2007 21:09

G6R veren op gewone E11 past dat?

Bericht door onnaj » za apr 08, 2017 15:54

Ik ben van plan een Corolla aan te schaffen en overweeg ook een GTSI of ander model omdat deze onder de 1050 kg blijven, wat gunstig is voor de wegenbelasting. Een G6 zit er altijd boven en een Luna uitvoering ook dacht ik.

Nu vraag ik me af of de G6R veren 1 op 1 om te zetten zijn op een GTSI of ander model E11 en of dat fatsoenlijk gaat werken/rijden.

Wat is overigens het verschil in schokbrekers/veren tussen een G6R en gewone G6?

Zit er nog verschil in de 1.3 en 1.6 G6 qua onderstel? Want een 1.3 G6 is voor mij ook nog een serieuze optie maar moeilijk te vinden.
Current: 2002 Yaris T-Sport for sale!

SOLD Toyota Celica T20 1.6 20V Blacktop powered SOLD

Check mijn 4age 20v blacktop revisie en swap pagina: http://celicas.messageboard.nl/forum/vi ... f=8&t=6107

Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6369
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Auto: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: G6R veren op gewone E11 past dat?

Bericht door Martijn » za apr 08, 2017 18:12

Dat past onderling wel. G6R schijnt iets kortere dempers te hebben. Of er verschil in veren zit durf ik niet te zeggen..
AfbeeldingHyaku ichi !!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO

Gebruikersavatar
Bart-E11
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 9503
Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
CCNL lidnummer: 796
Type Corolla: E11
Auto: SE111
Locatie: In Brabant

Re: G6R veren op gewone E11 past dat?

Bericht door Bart-E11 » za apr 08, 2017 21:31

Zolang het geen superstrut is passen alle schokbrekers en veren
Zo heb ik op mijn daily terra (1050 kg) levin BZG schokbrekers en veren
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting

Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5

onnaj
President member
President member
Berichten: 1070
Lid geworden op: zo okt 14, 2007 21:09

Re: G6R veren op gewone E11 past dat?

Bericht door onnaj » za apr 08, 2017 21:38

Bart-E11 schreef:
za apr 08, 2017 21:31
Zolang het geen superstrut is passen alle schokbrekers en veren
Zo heb ik op mijn daily terra (1050 kg) levin BZG schokbrekers en veren
Maar passen dan op de standaard schokbrekers ook de G6R veren?
Current: 2002 Yaris T-Sport for sale!

SOLD Toyota Celica T20 1.6 20V Blacktop powered SOLD

Check mijn 4age 20v blacktop revisie en swap pagina: http://celicas.messageboard.nl/forum/vi ... f=8&t=6107

Gebruikersavatar
Perre
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 801
Lid geworden op: zo nov 09, 2014 15:43
Type Corolla: E11
Auto: E11Station
Locatie: Herenthout België

Re: G6R veren op gewone E11 past dat?

Bericht door Perre » za apr 08, 2017 21:45

Is normaal geen probleem.
Als ik mij niet vergis zijn de veren van een G6R ook wat korter en stugger dan die van de standaard e11. Kan iemand dot even bevestigen?

Gebruikersavatar
Bart-E11
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 9503
Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
CCNL lidnummer: 796
Type Corolla: E11
Auto: SE111
Locatie: In Brabant

Re: G6R veren op gewone E11 past dat?

Bericht door Bart-E11 » zo apr 09, 2017 14:49

Zijn net zo lang maar hebben een werving minder
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting

Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5

Gebruikersavatar
Perre
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 801
Lid geworden op: zo nov 09, 2014 15:43
Type Corolla: E11
Auto: E11Station
Locatie: Herenthout België

Re: G6R veren op gewone E11 past dat?

Bericht door Perre » zo apr 09, 2017 17:36

Bart, kan je Me even uitleggen wat dat inhoudt?

onnaj
President member
President member
Berichten: 1070
Lid geworden op: zo okt 14, 2007 21:09

Re: G6R veren op gewone E11 past dat?

Bericht door onnaj » zo apr 09, 2017 18:17

Dus als ik het goed begrijp zijn de schokbrekers van de G6 korter en de veren net zo lang maar stugger als de standaard veren?
Current: 2002 Yaris T-Sport for sale!

SOLD Toyota Celica T20 1.6 20V Blacktop powered SOLD

Check mijn 4age 20v blacktop revisie en swap pagina: http://celicas.messageboard.nl/forum/vi ... f=8&t=6107

Gebruikersavatar
corollapowerrr
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 3036
Lid geworden op: do okt 30, 2003 22:24
CCNL lidnummer: 468
Type Corolla: AE82
Auto: GT verso
Locatie: Genapium
Contacteer:

Re: G6R veren op gewone E11 past dat?

Bericht door corollapowerrr » ma apr 10, 2017 12:32

De G6r is af fabriek iig 2 cm verlaagd, heeft stijvere veren en hardere dempers. Bovendien zijn de stabilisator stangen dikker. Daarnaast heeft hij schijven achter ipv trommels. De 1.3 g6 heeft volgens mij gewoon trommels achter.
Landcruiser/ Auris TS hybrid en corolla GT

Member of the GT owners group;-)

Gebruikersavatar
Bart-E11
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 9503
Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
CCNL lidnummer: 796
Type Corolla: E11
Auto: SE111
Locatie: In Brabant

Re: G6R veren op gewone E11 past dat?

Bericht door Bart-E11 » ma apr 10, 2017 20:36

Perre schreef:
zo apr 09, 2017 17:36
Bart, kan je Me even uitleggen wat dat inhoudt?
De veer gaat 1x minder rond daarmee bedoel ik een werving minder maar die zijn net zo hoog en sterker dan de originele veer

Ik heb rondom op de daily dus een levin BZG veren voor ook dempers (gelijk aan de G6R) merk wel iets dat hij stugger is ook wel wat speelser en zeker bij ons op het industrieterrein haakse bochten met 70 - 90 begint die achterkant wat losjes te worden maar erg goed controlwerbaar op de limiet

Dit soort praktijken durf ik weer niet met de turbo
A: het is veel geld wat ik plat kan rijden
B: te weinig seattime met mister nose heavy
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting

Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5

Gebruikersavatar
White_GTSI
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 2855
Lid geworden op: zo jul 02, 2006 22:42
Type Corolla: E12
Auto: S Line

Re: G6R veren op gewone E11 past dat?

Bericht door White_GTSI » wo apr 12, 2017 21:06

Alleen de Veren en Dempers van de G6R zijn anders

G6 veren en schomdepers zijn hetzelfde als een normale E11

Ik heb de veren en dempers van een G6R onder mijn E10 GTSI gehad

G6R Veren zijn dikker en stugger , ze verlagen 1 a 2 cm

G6R Schokdempers zijn stugger maar ook de cilinder is een stuk dikker en iets korter , waardoor ze meer en sneller tegen compensatie kunnen geven aan de veer

Mijn E10 GTSI ree echt heel goed met dat G6R Setje, op de standaard dempers en veren was men E10 een Dweil ,maar met dat G6R setje en Michelin sport banden 8-) 8-)
Corolla op zandvoort.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

onnaj
President member
President member
Berichten: 1070
Lid geworden op: zo okt 14, 2007 21:09

Re: G6R veren op gewone E11 past dat?

Bericht door onnaj » wo apr 12, 2017 21:36

Kijk dat is wat ik wilde horen :-)

Thanks allemaal
Current: 2002 Yaris T-Sport for sale!

SOLD Toyota Celica T20 1.6 20V Blacktop powered SOLD

Check mijn 4age 20v blacktop revisie en swap pagina: http://celicas.messageboard.nl/forum/vi ... f=8&t=6107

bassie10
Newbie
Newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: ma mar 03, 2008 13:14

Re: G6R veren op gewone E11 past dat?

Bericht door bassie10 » do apr 05, 2018 18:44

ik heb nu een g6, en sinds een week ook een g6r.
ik had/heb deze vraag ook. Ik kan me niet voorstellen dat de cilinder van de demper korter is (onderste bevestiging tot veerschotel), dan zou je minder ruimte onder de veerschotel hebben voor de band, en dat is volgens mij niet zo..
als er verlaging is zou het volgens mij dus inderdaad in de veren moeten zitten, maar veel is het iig niet.
Zal eens opmeten van hart wiel tot onderkant spatbord bij beide wagens.
wel overduidelijk verschil in wegligging, de R blijft veel vlakker liggen in de bocht, en de combinatie demping vering is zeker stugger en directer.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast