Slechte wegligging corolla e12 1.6 sedan

Over schokbrekers, verlagen, banden & velgen, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
whazaah
Newbie
Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: do jan 25, 2018 20:24

Slechte wegligging corolla e12 1.6 sedan

Bericht door whazaah »

Hallo vraagje,

Ik heb 2 jaar geleden een corolla e12 sedan uit 2004 overgenomen die slechts 28000 km gelopen had, 100% kloppende km stand auto was van binnen enbuiten helemaal nieuw. Echter is de auto in de jaren behoorlijk zijwind gevoelig geworden en ligt niet strak op de weg, huidige km stand is 48000.
Ik heb de auto netjes onderhouden eens uit laten lijnen en de eerste banden vervangen voor een set nieuwe. Ik vind de auto wat slapjes en soms hobbelen. Na 15 jaar kunnen de schokbrekers ook slechter geworden zijn, en wil ze eigenlijk vervangen voor een bilstein b12 set met ebach spiralen.

Nu doet het volgende probleem zich voor, rechts achter als de auto op de handrem staat en ik schud flink met het wiel is er een tokkend geluid te horen, als de auto van de handrem af is is het weg. Indien de auto op de handrem gestaan heeft en ik rijd weg en trek de handrem tijdens het rijden aan hoor ik ook rechtsachter een knak. Als ik vervolgens de handrem aantrek is de knak niet meer waarneembaar. Pas als de auto weer een tijdje op de handrem geparkeerd heeft gestaan en ik rijd weg is de knak weer 1 maal hoorbaar als ik tijdens het rijden de handrem aantrek.

Wat zou het kunnen zijn, slecht weggedrag (dweilen, windgevoelig) en een knak tijdens het op de handrem trekken bij 20 a 30 kmph, als de auto op de handrem staat en ik schut met het wiel tok er iets (speling)
whazaah
Newbie
Newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: do jan 25, 2018 20:24

Re: Slechte wegligging corolla e12 1.6 sedan

Bericht door whazaah »

Alles gecontroleerd, tokkend geluid kwam van remschoenen en is opgelost. Geen speling op draagarmen rubbers etc. Wel slappe achterkant vind ik en slappe wang van de continental banden 195/65/15. Misschien eerst eens grotere wielen met plattere banden proberen en evt schokbrekers,
Plaats reactie