Project AE92 Coupé! Update 27-01-19! Verhuizing

Over al je verbouwingen, aanpassingen, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 6247
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 17:06
CCNL lidnummer: 1
Type Corolla: KE70
Auto: Toyota CHR
Locatie: Wassenaar
Contacteer:

Re: Project AE92 Coupé! Update 15-08-18!

Bericht door Martijn » zo sep 23, 2018 18:08

Ook handig voor motorblokken en wielen wisselen :D :D
Gebruikt stellingmateriaal is makkelijk te vinden en stevig zat om een verdieping te bouwen.
AfbeeldingHyaku ichi !!

˙˙˙ɐʇoʎoʇ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuO

Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7255
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Auto: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Project AE92 Coupé! Update 15-08-18!

Bericht door Blof-fan » zo sep 23, 2018 22:31

Ja, zo'n heftruckje is altijd makkelijk om bij de hand te hebben voor van alles. Hoewel ik voor een motorblok toch liever de motortakel zou gebruiken hoor, die werkt toch nog net even wat preciezer ;)
M'n carrosserie uit de draaibrug halen zal nu wel vele malen makkelijker zijn met dat ding :D

Maar we gaan geen verdieping neerzetten in de nieuwe werkplaats. We hebben van de week een gebruikte pallet stelling overgenomen. 2 Secties van 4 meter hoog en 16 draagbalken van 4 meter lang. Daarmee kunnen we dus zo'n 50 euro pallets kwijt in die stelling. Daar kunnen we voorlopig wel even mee vooruit lijkt me zo ;)
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Restoring: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site

Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7255
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Auto: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Project AE92 Coupé! Update 15-08-18!

Bericht door Blof-fan » za okt 20, 2018 18:29

Zo, van de week weer een beetje wat aan de coupe kunnen prutsen.

De afwerking en de pasvorm van het laatst gemaakte zijpaneel met het luik beviel me nog niet helemaal. het paste hier en daar nog niet helemaal lekker, had nog wat kieren en het luik lag niet gelijk met de rest van het paneel. Er moest dus nog het een en ander aangepast en afgewerkt worden.
Maar dat is inmiddels gedaan en het bevalt me nu al een stuk beter!

Afbeelding

Vervolgens kon ik mijn aandacht weer wenden tot het achterpaneel, dat was immers ook nog niet helemaal klaar. Want zoals het er nu bij stond, kon ik niet meer bij de achterlichten. En het is toch wel fijn als je nog een lampje kan wisselen zonder dat je van alles hoeft te slopen of te demonteren.
Liefst gewoon een afdekplaatje of paneeltje weg halen en gewoon erbij kunnen.

Dus moesten er nog paneeltjes in het achterpaneel gemaakt worden. De oude bekleding had hier ook een soort van flapjes zitten. Tenminste, de contouren waren gedeeltelijk in de bekleding gesneden, maar niet helemaal eruit. Had je bij je achterlichten gewild, dan had je eerst een stanleymes bij de hand moesten hebben om de bekleding verder open te snijden om de flapjes helemaal te verwijderen :?:

Afijn...ik wist in ieder geval wel precies waar de achterlichten achter de bekleding zaten :mrgreen:

Dus eerst alles netjes uit gemeten en uit getekend, zodat het aan beide kanten hetzelfde zou zijn.

Afbeelding

Daarna de luikjes eruit gezaagd...

Afbeelding

En voor de oplettende kijkers: Wellicht vroegen jullie je al af waarom ik die luiken aan de zijkant helemaal tot het einde uit het paneel heb gezaagd. Waarom niet een randje over laten voor meer stevigheid en/of betere pasvorm? Welnu...de zijpanelen vallen gedeeltelijk over het achterpaneel heen. Als ik die luiken niet helemaal tot het einde had uitgezaagd, had ik nooit bij de paneeltjes voor de achterlichten gekund!
Het was dus al met voorbedachte rade zo gemaakt ;)

Nu moet ik eerst het zijluik eruit halen, dan kan ik het kleine paneeltje verwijderen om bij de achterlichten te komen.
op onderstaande foto kun je dit wat beter zien, let maar op waar de bevestiging strips voor de zijpanelen op de bodem van de auto zitten.

Afbeelding

Kijk, dat komt precies mooi uit!

En daarna alvast weer begonnen om de verzonken randjes te maken waar de afdek plaatjes/luikjes tegenaan komen te liggen. Hiervoor heb ik weer gebruik gemaakt van het welbekende gaas, netjes op maat gemaakt en vastgelijmd aan de achterzijde van het paneel.
Dit zal de volgende keer dan weer netjes gepolyd worden zodat de luikjes mooi in het paneel vallen.

Afbeelding

Moet ik alleen nog iets bedenken om ze netjes op hun plek te houden.
De latches die ik gebruikt heb voor de zijluiken zijn misschien een beetje overkill voor deze kleine luikjes :roll: :lol:
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Restoring: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site

Gebruikersavatar
corollapowerrr
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 3018
Lid geworden op: do okt 30, 2003 22:24
CCNL lidnummer: 468
Type Corolla: AE82
Auto: GT verso
Locatie: Genapium
Contacteer:

Re: Project AE92 Coupé! Update 15-08-18!

Bericht door corollapowerrr » za okt 20, 2018 18:41

Pietlut :lol:

Aan de onderkant twee haakjes maken en bovenin een veerklemmetje, mooi er in polyen dan zie je ook geen bevestigingen
Landcruiser/ Auris TS hybrid en corolla GT

Member of the GT owners group;-)

Gebruikersavatar
pampie
President member
President member
Berichten: 2254
Lid geworden op: do jul 27, 2006 17:08
CCNL lidnummer: 0
Type Corolla: E12
Auto: Corolla
Locatie: Het Zonnige Zuiden
Contacteer:

Re: Project AE92 Coupé! Update 15-08-18!

Bericht door pampie » zo okt 21, 2018 11:44

Hoe lang loopt dit project nu eigenlijk? Wat een respect man voor al dat werk. 8-)
Toyota Corolla E12 Facelift 1.8 TS 2005 ----> 110.000 km
Toyota RAV4 XA2 Facelift 2.0 2004 ----> 220:000 km

Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7255
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Auto: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Project AE92 Coupé! Update 15-08-18!

Bericht door Blof-fan » zo okt 21, 2018 12:28

pampie schreef:
zo okt 21, 2018 11:44
Hoe lang loopt dit project nu eigenlijk?
Eind november loopt 't project alweer 13 jaar...:roll: Iets langer maar als aanvankelijk gedacht hoor :lol:
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Restoring: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site

Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7255
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Auto: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Project AE92 Coupé! Update 15-08-18!

Bericht door Blof-fan » zo jan 27, 2019 14:33

Goed, alweer een poosje niets gepost, redelijk druk geweest de afgelopen maanden.
Tijd voor een update:

Na 10 jaar in de huidige loods gezeten te hebben zitten we deze week midden in een verhuizing naar een andere loods waar we weer een nieuw werkplaatsje aan het opzetten zijn.

Waarom vraag je je misschien af? Welnu: De oude loods was zo'n 12 bij 6 meter, wat ons 72m2 meter werkruimte gaf beneden plus een zoldertje van 36m2 voor bergruimte. In totaal dus 108m2 vloer oppervlakte.
Om het betaalbaar te houden hadden we deze ruimte in 4 gelijke stukken verdeeld. Jarenlang hebben mijn broertje en ik de helft gehad en hebben we de andere 2 plekken (met toestemming van de eigenaar natuurlijk) onderverhuurd. Er zat wel eens wat wisseling in die huurders en dat was elke keer weer een heel gedoe. Bovendien hebben we de laatste jaren wat mindere ervaringen gehad met die huurders.
Geen ideale situatie dus. De afgelopen maanden is het een familiekwestie geworden waarbij naast mijn broertje en ik, ook mijn ouders de loods hebben betrokken met hun vouwwagen en andere spullen.
Maar dat betekende wel dat de huur nu met z'n drieën opgehoest moest worden, wat een behoorlijk wissel trok op wat ik bijvoorbeeld in de auto kon investeren. Al het geld ging immers naar de huur.

Bovendien heeft mijn broertje ook nog een projectje lopen: Een oude DAF MB200 lijnbus en dus paste met z'n 12 meter niet in de oude loods, maar moest wel elke winter gestald worden ivm winterschorsing etc.

Dus inmiddels hebben we iets anders gevonden in een andere veel grotere loods, waar we nu een gedeelte van huren. 10 bij 14 meter groot, dus 140m2. En dat voor een veel lagere prijs als de oude loods! :D

Maar goed, er moest wel nog het een en ander gebeuren. Elektra was er op het stukje waar wij zitten nog niet en ook voor de opslag van de spullen moest er het een en ander gebeuren. Dus was er de afgelopen maanden geïnvesteerd in onder meer een heftruckje/reach truckje, pallets en een palletstelling. Het is een grote open ruimte, en om ons stukje een beetje af te bakenen en ervoor te zorgen dat niet zomaar iedereen binnenloopt en bij onze spullen kan hebben we bouwhekken gekocht en opgezet.
Vervolgens ben ik bezig geweest om elektra aan te leggen, wijzer geworden van de oude loods, met genoeg wandcontactdozen om lekker te kunnen werken.

Even wat foto's voor de beeldvorming ;)

De oude loods, toen we die net opgezet hadden:

Afbeelding

En de bouwhekken net neergezet om de nieuwe werkplaats af te bakenen:

Afbeelding

Het lijkt zo op de foto misschien niet zo groot, maar bedenk je even dat 1 zo'n bouwhek al 3,5 meter lang is... ;)

Ook de palletstelling is opgezet en zo ingedeeld dat we er het een en ander in en onder kwijt kunnen. De poten zijn netjes zoals het hoort vastgezet in het beton met chemische ankers. En om er helemaal zeker van te zijn dat er niets mee kan gebeuren heb ik speciale beugels gemaakt om de bovenkant van de stelling ook nog te zekeren aan de constructie van de loods zelf:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo zijn alle 3 de staanders gezekerd aan de constructie. Kan dus erg weinig mee gebeuren. Veiligheid voor alles als er zo'n gewicht in die stelling ligt straks ;)

Op sommige plaatsen zijn die grote blokken van die bouwhekken niet zo heel makkelijk, probeer er maar eens een kast bovenop te zetten bijvoorbeeld. :P
Dus heb ik daar een paar voetplaten gemaakt met stukken pijp die in de poten van de bouwhekken steken om ze overeind te houden.
Bovendien wilden we 2 van die hekken open laten draaien om makkelijk toegang te krijgen tot ons stukje. Dus heb ik ook nog een stel scharnierplaten en wielbeugeltjes gemaakt. Ik had nog een stel zwenkwieltjes van een meubelmover liggen, konden die mooi een nieuwe functie krijgen :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Werkt perfect! :D

Toen die bus van m'n broertje maar eens binnen gezet om eens te kijken wat we dan aan ruimte over zouden houden.

Afbeelding

Dat viel nog alles mee! Zelfs naast die bus hielden we nog meer ruimte over dan we nu in de oude loods hadden. :D

Dus konden we eens gaan beginnen met verhuizen...

Afbeelding

En alles een nieuw plekje gaan geven. Dat zal nog even een beetje zoeken en puzzelen wezen, maar dat komt vanzelf een keer goed

Afbeelding

En er moet nog steeds heel veel gebeuren voordat alles weer helemaal up and running is in de nieuwe loods.
Ik moet de elektra nog steeds afmaken, alles moet nog een beetje een plekje krijgen en we hebben ook van die zwarte doeken voor aan de bouwhekken voor een beetje meer privacy, maar ook die moeten nog opgehangen worden.

Nog genoeg te doen dus de komende weken!
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Restoring: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site

Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7255
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Auto: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Project AE92 Coupé! Update 15-08-18!

Bericht door Blof-fan » zo jan 27, 2019 15:18

En ook nog even over de auto zelf dan nog.

Want de auto moest uiteraard ook mee verhuizen en die lag nog helemaal uit elkaar.
Nu kan ik natuurlijk de auto in de draaibrug verhuizen en alle losse onderdelen zoals motorkappen, deuren enz. meenemen. Maar het scheelt een hoop sjouwen en op en neer rijden met karretjes vol losse onderdelen, als ik in ieder geval alle grote plaatwerk delen weer even aan de auto vastzet en zoveel mogelijk in een keer probeer mee te nemen ;)

Dus heb ik de auto weer uit de draaibrug gehaald, op de goede oude houten dolly gezet en ben ik weer begonnen om de auto provisorisch een beetje in elkaar te zetten.
Toch ook wel weer leuk om te doen en aan het einde van dat proces zit de auto nu weer verder in elkaar dan dat ie ooit gezeten heeft sinds ik begonnen ben!:roll: :lol:
Best leuk om alle onderdelen die ik in de loop der jaren verzameld heb voor het eerst samen op de auto te zien...

Eerst de achterkant er maar weer eens opgezet. De achterbumper, achterlichten,kofferklep, spoiler en zou kon ik ook eindelijk eens de spatlappen die ik al een poosje had liggen eens passen :P

Afbeelding

De stoelen en banken etc zijn ook nogal grote, lompe onderdelen om te vervoeren, dus die ook maar weer eens in de auto gezet.

Afbeelding

En gewoon omdat het kon heb ik ook de handremhendel, versnellingspook en het stuur er eens in gezet :roll:

Vervolgens alles aan de voorkant maar weer eens gemonteerd.

Afbeelding

En daarna de deuren en spiegels er weer in gehangen.

Afbeelding

Ook heb ik alle grendels en handgrepen etc van de deuren en de kofferklep gemonteerd. Het zou immers niet handig zijn als deze tijdens transport open zouden vliegen ofzo.

Uiteindelijk heb ik nog wel meer gemonteerd en heb ik vervolgens de hele auto vol gepropt met nog een heleboel losse interieur, motorruimte en ophanging onderdelen etc. Was de kofferbak toch weer ergens goed voor en er past verrassend veel in. :lol:

Toen was de dag dat de auto over moest naar de andere loods. Omdat we voor het transport van het heftruckje een specifieke aanhanger nodig hadden, moest de auto daar ook maar op. Het was een beetje aan de krappe kant, maar uiteindelijk hebben we het zo voor elkaar gekregen dat het veilig te vervoeren was voor die paar km die we op binnenwegen moesten rijden.

Afbeelding

Het regende een klein beetje, dus de auto is schoner aangekomen dan dat ie vertrokken was :lol:
Maar na een korte rit is ie veilig aangekomen op de plaats van bestemming!

Afbeelding

Ohw, en ik geloof trouwens dat jullie ook nog nooit foto's hadden gezien van het opnieuw beklede dashboard? Deze had ik indertijd helemaal verbouwd en aangepast:

Afbeelding

Het is eigenlijk al enkele jaren geleden door m'n broertje opnieuw bekleed met rood gestikt leer, maar ik geloof dat ik er nog nooit foto's van heb gepost...Dus voor degene die het nog niet gezien hadden, want ook die heb ik even provisorisch in de auto gemonteerd:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als je het niet zou weten wat er allemaal aan gebeurd is, zul je het waarschijnlijk nooit zien ook. Alsof het zo uit de fabriek is gekomen ;)
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Restoring: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site

Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Auto: P9 en MR2
Locatie: Limburg/Brunssum

Re: Project AE92 Coupé! Update 27-01-19! Verhuizing

Bericht door jaapio » zo jan 27, 2019 16:38

Jonghuuuuuu helemaal ge-wel-dig zo'n ruimte...... schitterend man.

Nu kan ik wel bij vrienden terecht maar zou een droom kunnen zijn om zelf zo'n ruimte te hebben.

Ziet er top uit..... dash ook zeg...knap werk

Gebruikersavatar
Bart-E11
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 9491
Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
CCNL lidnummer: 796
Type Corolla: E11
Auto: SE111
Locatie: In Brabant

Re: Project AE92 Coupé! Update 27-01-19! Verhuizing

Bericht door Bart-E11 » di jan 29, 2019 00:19

eerste reactie DIE BUS !!!
waarom in godsnaam zo'n groot apparaat wilt hebben :lol:

dat gezever over de loods met betalen stomme contracten heb ik helaas ook zelf al een keer mee gemaakt met helaas wat gevolgen van dien (niet openbaar internet waardig)
verder win win situatie is helemaal super meer m2 minder monies betalen
en dat dashbord was voor mij al oud nieuws ;)

ik ga binnenkort zalf WEER verhuizen met de Turbo
moet er 10 euro meer voor neer leggen om vervolgens 18 km verder (is de motor wel warm) te rijden maar wel meer ruimte en een BRUG!!!
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting

Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5

Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1002
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Auto: P9 en MR2
Locatie: Limburg/Brunssum

Re: Project AE92 Coupé! Update 27-01-19! Verhuizing

Bericht door jaapio » di jan 29, 2019 07:33

Ik vind die bus wel gaaf..... jeugdsentiment...... :lol: google maar eens op NZH bussen.....

Mooi hoor als je een eigen ruimte hebt en nu met brug Bart....... top

Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7255
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Auto: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Project AE92 Coupé! Update 27-01-19! Verhuizing

Bericht door Blof-fan » di jan 29, 2019 10:16

Bart-E11 schreef:
di jan 29, 2019 00:19
eerste reactie DIE BUS !!!
waarom in godsnaam zo'n groot apparaat wilt hebben :lol:

dat gezever over de loods met betalen stomme contracten heb ik helaas ook zelf al een keer mee gemaakt met helaas wat gevolgen van dien (niet openbaar internet waardig)
verder win win situatie is helemaal super meer m2 minder monies betalen
en dat dashbord was voor mij al oud nieuws ;)

ik ga binnenkort zalf WEER verhuizen met de Turbo
moet er 10 euro meer voor neer leggen om vervolgens 18 km verder (is de motor wel warm) te rijden maar wel meer ruimte en een BRUG!!!
Een brug is altijd lekker. Sleutelt in veel gevallen een stuk fijner en sneller 😉

En die bus, tja het is de bedoeling dat het op termijn en camper wordt. Maar hij heeft 't 'm intussen al een aantal jaar en hij heeft er al een hoop lol van gehad hoor 😜
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Restoring: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site

bennielor
Newbie
Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: ma apr 22, 2019 16:52
Locatie: Denmark
Contacteer:

Project AE92 Coupe Update 27 01 19 Verhuizing

Bericht door bennielor » wo apr 24, 2019 04:47

Vandaag even een afspraak gemaakt met de Renault-dealer om haar te laten verlagen. 12 mei is het zover, het is dan poging 3

Dan heb ik tijdens de Gronau-meeting mn Coupe er strak bijstaan tenminste.

Wish me luck

Gebruikersavatar
Witte Reus
President member
President member
Berichten: 1809
Lid geworden op: za nov 29, 2003 17:35
CCNL lidnummer: 476
Type Corolla: AE101
Auto: Toyota
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: Project AE92 Coupé! Update 27-01-19! Verhuizing

Bericht door Witte Reus » wo jul 10, 2019 19:23

Hoe staat het er voor met de coupé?
If it isn’t blown, it has to suck!

Water injectie houdt de kop koel!

Check de site voor meer foto's (de witte is niet meer :( !): DEWITTEREUS.

Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7255
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Auto: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Project AE92 Coupé! Update 27-01-19! Verhuizing

Bericht door Blof-fan » do jul 11, 2019 09:53

Hey Rik,

Na de verhuizing eigenlijk nog bijzonder weinig tijd gehad voor de auto zelf.
De werkplaats is ook nog niet 't helemaal gereed. Ik kan er werken, maar het duurt nog even voordat het helemaal naar m'n zin is.

Maar ondertussen ook bezig aan 10 verschillende opengewerkte modellen en daar gaat ook flink tijd in zitten.
Al met al dus best druk met vanalles, maar de auto staat even op een laag pitje helaas.
Misschien van het najaar weer tijd om verder aan de auto te werken...
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Restoring: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast