Freeco's E11 G6: Stormcrow
ModeratorCOLON Moderator
-
Freeco
- Special member

- BerichtenCOLON 785
- GeregistreerdCOLON Wo Mei 21, 2003 19:03
Re: Freeco's E11 G6: Stormcrow
Net terug van de garage ivm mijn motorproblemen. De garagist denkt dat de pingeldetector fout. Het tikkelend geluid bij 3000RPM zou voorkomen van ergens onderaan de motorblok.
Zondagavond zet ik m'n rolla daar terug af, want ze moeten 'm hebben met een koude motor.
Bijkomend probleem: het stukje originele buis van de uitlaat, tussen de midden- en achterdempers, begint door te scheuren.
Oh, geen probleem om daar terug een stuk buis tussen te zetten, zegt m'n garagist, maar tis dan over een paar maand misschien 10cm verder denk ik zo... Ik wil het ineens goed, en wil dat stuk vervangen door een inox buis. Ineens zou ik nog eens de koppelstukken van de achterste dempers, de middendemper en kat willen laten aanpassen. Ik ben toch niet zo tevreden over de afdichting van de flenzen van Skytune. Eveneens zijn die nieuwe ophangrubbers van Skytune na een jaar al weer aan het doorscheuren, dus de manier van ophangen zou ik ook nog eens anders willen.
Maar vind maar eens een deftige zaak die inox lijnen maakt, en liefst hier niet al te ver vandaan... Skytune zet ik geen voet meer binnen. Racing Exhaust Systems in Charleroi, waar ik mijn middendemper liet maken en de Skytune dempers liet modden, is ondertussen failliet. TAM carworks in Tienen is me wat te ver (en hun website werk ook niet meer??). Andere goeie???
Zondagavond zet ik m'n rolla daar terug af, want ze moeten 'm hebben met een koude motor.
Bijkomend probleem: het stukje originele buis van de uitlaat, tussen de midden- en achterdempers, begint door te scheuren.
Oh, geen probleem om daar terug een stuk buis tussen te zetten, zegt m'n garagist, maar tis dan over een paar maand misschien 10cm verder denk ik zo... Ik wil het ineens goed, en wil dat stuk vervangen door een inox buis. Ineens zou ik nog eens de koppelstukken van de achterste dempers, de middendemper en kat willen laten aanpassen. Ik ben toch niet zo tevreden over de afdichting van de flenzen van Skytune. Eveneens zijn die nieuwe ophangrubbers van Skytune na een jaar al weer aan het doorscheuren, dus de manier van ophangen zou ik ook nog eens anders willen.
Maar vind maar eens een deftige zaak die inox lijnen maakt, en liefst hier niet al te ver vandaan... Skytune zet ik geen voet meer binnen. Racing Exhaust Systems in Charleroi, waar ik mijn middendemper liet maken en de Skytune dempers liet modden, is ondertussen failliet. TAM carworks in Tienen is me wat te ver (en hun website werk ook niet meer??). Andere goeie???
-
fkramdjan
- Senior member

- BerichtenCOLON 239
- GeregistreerdCOLON Ma Okt 22, 2007 20:41
Voor de rest ziet je Corolla er wel leuk uit man!! 
Fkramdjan CIVIC EP Project The Power Of Dreams
- masterpivo
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 2590
- GeregistreerdCOLON Zo Mei 27, 2007 14:18
Ik zou het eerlijk gezegd ook echt niet weten. Zelf ben ik eigenlijk ook op zoek naar een andere einddemper, maar weet hier in de buurt ook geen bedrijf die dat doet..
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
-
Marc0
- Freak

- BerichtenCOLON 8166
- GeregistreerdCOLON Zo Nov 27, 2005 15:10
RVS goeroe in Brabant, Schijndel ofzo zat hij?
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
-
Freeco
- Special member

- BerichtenCOLON 785
is al wat dichter, maar nog steeds 400km heen en terug.Marc0 schreefCOLONRVS goeroe in Brabant, Schijndel ofzo zat hij?
Ik weet het, dit is een nederlands forum, dus weinig kans dat iemand een goed bedrijf bij me in de buurt kent
-
Freeco
- Special member

- BerichtenCOLON 785
Ik heb net nog 's naar mijn garagist gebeld om de status van m'n corolla op te vragen en hij had niet zo'n goed nieuws
Hij heeft dan toch nog het kleppendeksel er terug afgehaald om de regeling van de zuigers etc na te kijken/reinigen en heeft metaalgruis gevonden in de cilinders. Dus er heeftiets zitten schuren. Hij zei me dat wanneer de krukas (wat dat ook doet) nog goed is, dat zoiets nog kan gerepareerd worden, anders...
Mijn G6 is natuurlijk in goeie handen, maar kzit toch met een ei [-o<
Hij heeft dan toch nog het kleppendeksel er terug afgehaald om de regeling van de zuigers etc na te kijken/reinigen en heeft metaalgruis gevonden in de cilinders. Dus er heeftiets zitten schuren. Hij zei me dat wanneer de krukas (wat dat ook doet) nog goed is, dat zoiets nog kan gerepareerd worden, anders...
Mijn G6 is natuurlijk in goeie handen, maar kzit toch met een ei [-o<
-
Marc0
- Freak

- BerichtenCOLON 8166
de krukas zit onderin je blok, daaraan zitten je drijfstangen ( en je zuigers zitten aan je drijfstangen)
zie de krukas als een grote 'stok' die wordt aangedreven door je zuigers, en die 'stok' zorgt ervoor dat je vliegwiel rondgaat en daardoor je koppelingsplaat en daardoor je versnellingsbak en daardoor je banden.
zuigers gaan op en neer -> krukas gaat in de rondte -> draait vliegwiel rond -> vliegwiel is verbonden met koppeling -> koppeling verboden aan de versnellingsbak.
zie de krukas als een grote 'stok' die wordt aangedreven door je zuigers, en die 'stok' zorgt ervoor dat je vliegwiel rondgaat en daardoor je koppelingsplaat en daardoor je versnellingsbak en daardoor je banden.
zuigers gaan op en neer -> krukas gaat in de rondte -> draait vliegwiel rond -> vliegwiel is verbonden met koppeling -> koppeling verboden aan de versnellingsbak.
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
- masterpivo
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 2590
Als de krukas nog gerepareerd (waarschijnlijk dan dus opnieuw glad gemaakt) kan worden, heb je wel geluk. Anders moet er een nieuwe (en misschien nog wel meer) in en dat zal wel wat gaan kosten... Een deel van het blok reviseren is nooit leuk natuurlijk, maar als er niks anders op zit zal je toch moeten.
Succ6 ermee!
Succ6 ermee!
-
Marc0
- Freak

- BerichtenCOLON 8166
flinke kosten..
ik zou dan gelijk voor een 20v gaan.. klinkt cliche en klinkt wlelicht makkelijk..
maar nu ga je geld pompen ( als dat zo nodig is, en het echt flink reviseren wordt) en dan kan je beter een blok halen wat misschien minder heeft gelopen, meer vermogen,..
ik zou dan gelijk voor een 20v gaan.. klinkt cliche en klinkt wlelicht makkelijk..
maar nu ga je geld pompen ( als dat zo nodig is, en het echt flink reviseren wordt) en dan kan je beter een blok halen wat misschien minder heeft gelopen, meer vermogen,..
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
- masterpivo
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 2590
Als het idd te duur gaat worden om eigenlijk te gaan reviseren kan je zeker goed overwegen om er een 20V in te lepelen! Maar eerst maar eens kijken wat er nu gedaan kan worden 
-
Freeco
- Special member

- BerichtenCOLON 785
graag hoor, maar de minste motortuning is gelijk aan rode kaart voor de Belgische keuring. Wat ik nu heb is zowat het max wat door de beugel kan (sportluchtfilter, cai, uitlaat)
-
Marc0
- Freak

- BerichtenCOLON 8166
-
Freeco
- Special member

- BerichtenCOLON 785
Zal ik naar onze goeie noorderburen moeten verhuizen he
Iemand van Toyotaclub België wou de turbokit van TTE op z'n MR2 laten monteren, maar heeft het dus ook niet gedaan omdat gans de wagen zou moeten opnieuw gehomologeerd worden. In theorie kan dat, maar in praktijk is dat een helse procedure, ook al komt het van de eigen fabrikant.
Goed ja, tis overal wel wat zeker...
En ik wacht hoopvol op goed nieuws van m'n garagist. Hopelijk is het uiteindelijk minder erg dan het klonk.
Iemand van Toyotaclub België wou de turbokit van TTE op z'n MR2 laten monteren, maar heeft het dus ook niet gedaan omdat gans de wagen zou moeten opnieuw gehomologeerd worden. In theorie kan dat, maar in praktijk is dat een helse procedure, ook al komt het van de eigen fabrikant.
Goed ja, tis overal wel wat zeker...
En ik wacht hoopvol op goed nieuws van m'n garagist. Hopelijk is het uiteindelijk minder erg dan het klonk.
- masterpivo
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 2590
O ja dat is waar ook... Die Belgen hebben wat dat betreft ook rare regeltjes als het op autorijden aankomt hoor...
-
Freeco
- Special member

- BerichtenCOLON 785
Net 's gebeld en geen goed nieuws, tis zowat allemaal beschadigd wat in de blok zit: krukas, cylinders, ... Hij had nog geen enkele blok gezien die er zo erg aan toe was
Er moet dus een nieuwe blok in, maar blijkbaar toch niet zo evident te vinden. Mijn garagist heeft al wat rondgebeld en de meeste komen uit de Avensis (100 - 120.000 km voor €1000-1200). Maar dat zijn er met Bosch onderdelen, en 't moet met Denso zijn.
Hij sprak ook om eventueel enkel de shortblock te vervangen (bovenkant van de motorblok als ik goed heb begrepen). Dat komt dan op €2000, dus ik veronderstel dat dat dan met volledig nieuwe onderdelen is??
Heb 'm nog eens gevraagd of het door het losmaken van het kleppendeksel zo kan beschadigd geraken, maar hij zegt van niet. 't Zou eerder door de K&N luchtfilter komen volgens hem.
Dus ja, bij deze mijn oproep: weet iemand nog een goeie 4AFE liggen met Denso uitvoering? Liefst zo weinig mogelijk km's (en zo goedkoop mogelijk
). Nu heb ik er 132.000, dus moet alleszins minder zijn dan dat.
Er moet dus een nieuwe blok in, maar blijkbaar toch niet zo evident te vinden. Mijn garagist heeft al wat rondgebeld en de meeste komen uit de Avensis (100 - 120.000 km voor €1000-1200). Maar dat zijn er met Bosch onderdelen, en 't moet met Denso zijn.
Hij sprak ook om eventueel enkel de shortblock te vervangen (bovenkant van de motorblok als ik goed heb begrepen). Dat komt dan op €2000, dus ik veronderstel dat dat dan met volledig nieuwe onderdelen is??
Heb 'm nog eens gevraagd of het door het losmaken van het kleppendeksel zo kan beschadigd geraken, maar hij zegt van niet. 't Zou eerder door de K&N luchtfilter komen volgens hem.
Dus ja, bij deze mijn oproep: weet iemand nog een goeie 4AFE liggen met Denso uitvoering? Liefst zo weinig mogelijk km's (en zo goedkoop mogelijk
-
BlackE10
- Freak

- BerichtenCOLON 8846
- GeregistreerdCOLON Wo Mrt 12, 2003 09:52
Ik weet niet wat daar aan de hand is maar ik vertrouw die garagist niet helemaal.
Door je filter kan dit nooit zijn gekomen.
Door het verwijderen van je kleppendeksel ook niet persé. Zou het niet kunnen dat hij wat rotzooi in je blok heeft laten vallen toen je kleppendeksel er af was? Je weet het maar nooit, maar ja je kunt ook niets bewijzen.
Het is mooi zuur voor je in ieder geval.
Succes ermee!
Door je filter kan dit nooit zijn gekomen.
Door het verwijderen van je kleppendeksel ook niet persé. Zou het niet kunnen dat hij wat rotzooi in je blok heeft laten vallen toen je kleppendeksel er af was? Je weet het maar nooit, maar ja je kunt ook niets bewijzen.
Het is mooi zuur voor je in ieder geval.
Succes ermee!
-
Marc0
- Freak

- BerichtenCOLON 8166
Volgens mij wordt je echt letterlijk een oor aangenaaid Freeco..
door een K&N luchtfilter je HELE blok aan gort helpen heb ik nog NOOIT gehoord..
Ik zou eens naar een dealer stappen met je auto en door hun een onderzoekje laten doen...
zowiezo al, shortblock is toch 'gewoon' de kop van het blok ofniet ( even vraagje aan de monteurs op het forum..)..
en daarvoor €2000 neerleggen, dan mag hij wel van goud zijn!
door een K&N luchtfilter je HELE blok aan gort helpen heb ik nog NOOIT gehoord..
Ik zou eens naar een dealer stappen met je auto en door hun een onderzoekje laten doen...
zowiezo al, shortblock is toch 'gewoon' de kop van het blok ofniet ( even vraagje aan de monteurs op het forum..)..
en daarvoor €2000 neerleggen, dan mag hij wel van goud zijn!
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
-
BlackE10
- Freak

- BerichtenCOLON 8846
voor 2000 euro heb je er een black top gereviseerd en al in hangen gok ik
-
Rinkel
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 4391
- GeregistreerdCOLON Do Sep 29, 2005 17:23
Hmmm ik heb er niet veel verstand van, maar vind het wel een vreemd verhaal.
2010 Toyota Yaris 1.0 VVT-i Cool
2011 Seat Ibiza ST Copa Plus
2011 Seat Ibiza ST Copa Plus
-
CoupÉter
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 9879
- GeregistreerdCOLON Wo Dec 20, 2006 13:25
ik zou als ik het verhaal zo lees ergens anders een second opinion doen!!
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)
Current: Toyota Yaris (daily)
Current: Toyota Corolla E12 TS
-
Freeco
- Special member

- BerichtenCOLON 785
Effe voor de duidelijkheid:
Het kleppendeksel is verwijderd en gespoten door een schadeherstelbedrijf, niet door m'n garagist. Die heeft geen spuitcabine.
Mijn garagist doet gewoon al m'n onderhoud. Is een ouwe vent met een kleine Toyota garage, dus ken misschien niet al te veel van K&N en andere tuningstoestanden. Maar de technische kant van motoren is zeker geen probleem.
Maar ik vond het ook al vreemd dat een shortblock bijna het dubbele kost van een ganse motor. Dacht daarom dat het dan met volledig nieuwe onderdelen zou gerepareerd worden. Kan dat?
Misschien loop ik best 's binnen om 'm direct erover te spreken, want via de telefoon mis ik precies wat info. Probleem is natuurlijk wel om er te geraken zo zonder auto. 't is hier 20km vandaan en tijdens het weekend is ie niet open.
Het kleppendeksel is verwijderd en gespoten door een schadeherstelbedrijf, niet door m'n garagist. Die heeft geen spuitcabine.
Mijn garagist doet gewoon al m'n onderhoud. Is een ouwe vent met een kleine Toyota garage, dus ken misschien niet al te veel van K&N en andere tuningstoestanden. Maar de technische kant van motoren is zeker geen probleem.
Maar ik vond het ook al vreemd dat een shortblock bijna het dubbele kost van een ganse motor. Dacht daarom dat het dan met volledig nieuwe onderdelen zou gerepareerd worden. Kan dat?
Misschien loop ik best 's binnen om 'm direct erover te spreken, want via de telefoon mis ik precies wat info. Probleem is natuurlijk wel om er te geraken zo zonder auto. 't is hier 20km vandaan en tijdens het weekend is ie niet open.
-
Freeco
- Special member

- BerichtenCOLON 785
mocht hiet hier toegestaan zijn, directBlackE10 schreefCOLONvoor 2000 euro heb je er een black top gereviseerd en al in hangen gok ik
-
Marc0
- Freak

- BerichtenCOLON 8166
volgens mij heeft die kerel die dan je kleppendeksel heeft gespoten iets gedaan..
anyway, iets klopt er hier niet. zowiezo de prijs van 2000 euro van die garage vind ik belachelijk hoog..
anyway, iets klopt er hier niet. zowiezo de prijs van 2000 euro van die garage vind ik belachelijk hoog..
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
-
BlackE10
- Freak

- BerichtenCOLON 8846
is motorswappen echt compleet verboden in Belgie? Ook met een herkeuring e.d.?Freeco schreefCOLONmocht hiet hier toegestaan zijn, directBlackE10 schreefCOLONvoor 2000 euro heb je er een black top gereviseerd en al in hangen gok ik
-
Freeco
- Special member

- BerichtenCOLON 785
yep, bij deze de officiële omzendbrief zoals gepubliceerd in het Belgisch staatsblad:
http://www.staatsbladclip.be/wetten/200 ... 14022.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Een wagen is gehomologeerd met een bepaalde motor. Pleur je daar een andere in, dan klopt de homologatie niet meer.
In theorie kan je dan opnieuw laten homologeren, maar is een hels karwij naar het schijnt. Naar ik lees kom je er niet zonder de goodwill van Toyota zelf.
http://www.staatsbladclip.be/wetten/200 ... 14022.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Motortuning is wel een heel ruim begrip, maar ook motorswap valt daaronder.D. IN ELK GEVAL VERBODEN :
...
30) motortuning
...
De bepalingen van deze omzendbrief zijn van toepassing vanaf 15 februari 2006.
Brussel, 15 februari 2006.
De Minister van Mobiliteit,
R. LANDUYT
Een wagen is gehomologeerd met een bepaalde motor. Pleur je daar een andere in, dan klopt de homologatie niet meer.
In theorie kan je dan opnieuw laten homologeren, maar is een hels karwij naar het schijnt. Naar ik lees kom je er niet zonder de goodwill van Toyota zelf.
-
g6reke
- President member

- BerichtenCOLON 2034
- GeregistreerdCOLON Di Jun 22, 2004 22:15
Ik heb voor mijn G6r een 4afe blok gekocht uit een schadewagen voor 650 euro met 76000km op de teller.
Hoor eens bij Vercammen uit de vaartstraat in oelegem.
Als je er een andere inlepeld is er geen kat die dat ziet op keuring hoor.
Hoor eens bij Vercammen uit de vaartstraat in oelegem.
Als je er een andere inlepeld is er geen kat die dat ziet op keuring hoor.
Honda Accord Tourer 2011
Classic Mini Cooper Monte Carlo 1994
Classic Mini Cooper Monte Carlo 1994
- masterpivo
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 2590
Dat is wel ff minder nieuws zeg :S:( En zo ik het allemaal lees heb ik toch ook wel een beetje m'n twijfels over het 100% kloppen van het verhaal... Zou sowieso ff bij die vent persoonlijk binnenlopen om het een en ander aan te horen en de motor ook zelf eens te bekijken. Al heb je er dan niet zoveel verstand van, ga er wel vanuit dat je kan zien wat er wel en niet klopt denk ik. Succ6 ermee iig!
-
Freeco
- Special member

- BerichtenCOLON 785
weten jullie wat? Nu de nood er toch is voor een nieuwe blok, ben ik gans die regeltjes ivm motorswaps eens aan de tand aan het voelen. Heb op een paar belgische fora een topic geopend om me te informeren.
Stel dat Toyota m'n G6 wil/kan opnieuw homologeren met een 4AGE, misschien kan de keuring er in dat geval niks op zeggen.
Een mens kan toch 's dromen he?
Tnx G6reke, zal daar zeker eens informeren. Dat zou zeker een mooie prijs zijn voor een standaard blok.
Stel dat Toyota m'n G6 wil/kan opnieuw homologeren met een 4AGE, misschien kan de keuring er in dat geval niks op zeggen.
Een mens kan toch 's dromen he?
Tnx G6reke, zal daar zeker eens informeren. Dat zou zeker een mooie prijs zijn voor een standaard blok.
- masterpivo
- Ambassador member

- BerichtenCOLON 2590
Kijk, dat zijn nog eens goede ideeen
Laten we nu dan ook maar hopen dat het blijkt toegestaan te zijn 
-
CoupÉter
- CCNL Member

- BerichtenCOLON 9879
- GeregistreerdCOLON Wo Dec 20, 2006 13:25
succes freeco!
Past: Silver Toyota Corolla E11 Clean look (sold)