Om de originele velgen lagen Michelin's Energy (vóór) en 'cuppende' Dunlop's SP Sport (achter), conclusies tot nu toe...
- Amper meer afrolgeluid, terwijl ik toch van 195/60/15 naar 215/45/17 ben gegaan;
- méér stuurprecisie en beter bochtengedrag, hij loopt nu veel meer 'als op rails', die Potenza's zijn super!
- comfortverlies valt erg mee, geeft nu alleen iets meer de oneffenheden en richels in de weg door;
- geen trager van z'n plek komende Rolla door grotere massa om de as, sterker nog, hij voelt lichtvoetiger aan nu!
- vertragende werking van de remmen is beter;
- iets gevoeliger voor spoorvorming in de weg;
- de Ultraleggera's zijn tijdrovend qua onderhoud, maar het schoonmaken van m'n velgen was toch al een wekelijks klusje.
Jawel, mag ook wel voor zo'n jonge auto. Hoewel, ik weet nu ook wat het is om een zwarte auto te hebben. Elke week wassen dus. En meer last van (zichtbare) steenslag dan op vorige auto's. Ook zie je op de foto's die ronde 'vegen' op de lak niet, volgens mij noemen ze dat 'swirls'? Misschien moet ik 'm een keer kleien/polijsten/waxen etc etc. Maar dan moet ik me daar eerst eens in verdiepen, of láten doen door een professionalCoupÉter schreef:mooie foto's ook! zit ook nog goed in lak zo te zien
Als ie net zo mooi blijft als m'n E10 uit '92, die zat zelfs na 17 jaar nog ontzettend goed in de lak!