Project AE92 Coupé! Update 03-05-'20. Weer demonteren

Over al je verbouwingen, aanpassingen, enz...

Moderator: Moderator

Plaats reactie
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 6060
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 16:43
Locatie: Tilburg

Re: Project AE92 Coupé! Update 15-01-'20. Weer demonteren

Bericht door Linea Sol »

Mooi man suc6 met de volgende zoektocht 8-)
Gegroet JO

01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Project AE92 Coupé! Update 15-01-'20. Weer demonteren

Bericht door Blof-fan »

jaapio schreef: zo feb 16, 2020 05:28 Geweldig..... hoe eigenlijk zo iets simpels in de loop der tijd een "kleine heilige graal" kan worden. Top dat je die alvast gevonden hebt. :toost:
Dat is 't 'm nou juist met die oude gebakjes. Juist de simpele dingen worden steeds moeilijker te vinden, want dat zijn de dingen waarvan mensen denken dat het geen bal waard is en wat vervolgens weg gegooid wordt. Of het is een onderdeel van iets groters en dan verkopen ze het liever in z'n geheel dan dat het als losse onderdelen wordt verkocht.
Complete motoren, versnellingsbakken, stoelen, motorkappen, bumper en noem het maar op zijn dingen waarvan mensen denken dat het nog wat oplevert en dat soort dingen worden bewaard om door te verkopen.

Maar goed...Er zal altijd wel wat te wensen over blijven, maar al met al ben ik al behoorlijk goed voorzien wat zeldzame onderdelen betreft. Ik hoef steeds minder te zoeken :lol:
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Project AE92 Coupé! Update 27-01-19! Verhuizing

Bericht door Blof-fan »

Blof-fan schreef: za dec 28, 2019 15:08
Zo was ik nog steeds op zoek naar enkele onderdelen en daar heb ik nu eens wat meer werk van gemaakt.

De linker deur bijvoorbeeld had nogal wat schade en hing niet helemaal lekker meer in de scharnieren. Op zich dingen die wel te repareren zouden zijn geweest, maar de deuken bijvoorbeeld (die ze eerst helemaal vol met plamuur gesmeerd hadden) zitten op een nogal vervelende plek. Het zou waarschijnlijk meer geld kosten om die helemaal goed te laten repareren, dan dat het zou kosten om een gebruikte ergens vandaan te halen.

Dus nu is deze deur (Die ik voor €54,- op yahoo auctions Japan heb kunnen scoren) per container onderweg naar Nederland!

Afbeelding

Afbeelding

Ook ben ik met nog wat andere onderdelen bezig, maar ik moet eerst kijken of ik dat helemaal definitief rond gebreid kan krijgen. Daarover later meer ;)
Hmmmm....ken je dat verhaal van die deur uit Japan?

Die kwam namelijk niet meer :( :?

Ik had de veiling via Nengun Japan gewonnen (een bedrijf dat bemiddeld en de verzending verzorgt bij die Japanse veilingen) en ik kreeg vandaag helaas bericht dat de verkoper van de deur om wat voor reden dan ook heeft besloten ervan af te zien en de deur niet te verzenden...

Balen natuurlijk, maar goed...doe je helaas weinig aan. Ik heb m'n geld alweer terug gestort gekregen, dus dan maar weer op zoek naar een ander exemplaar.
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 6060
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 16:43
Locatie: Tilburg

Re: Project AE92 Coupé! Update 15-01-'20. Weer demonteren

Bericht door Linea Sol »

:( das jammer Patrieck, misschien staat hij binnenkort weer te koop voor meer geld :shock: :shock:
Gegroet JO

01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Project AE92 Coupé! Update 15-01-'20. Weer demonteren

Bericht door jaapio »

Oei....das nie leuk....of sjeise. :shock:
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Project AE92 Coupé! Update 15-01-'20. Weer demonteren

Bericht door Blof-fan »

Zou bijna vergeten hier ook nog even een kleine update te plaatsen :o

De auto is intussen weer helemaal gestript en hangt sinds deze week ook weer netjes in de draaibrug zodat ik er weer makkelijker aan kan werken.

Maar ik had nog wel wat andere grote onderdelen die van de auto kwamen die nog opgeborgen moesten worden. Voor de deuren, motorkap etc had ik al een palletframe gemaakt. Ik moest de voor en achterbumpers en het dashboard ook nog ergens kwijt. Ik had nog een mooi plekje daarvoor vrij in m'n stelling, dus heb ik nogmaals een pallet gemaakt waarin ik deze onderdelen mooi en veilig op kon bergen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daar kan alvast niets meer mee gebeuren en 't staat niet meer in de weg :D

Nu de auto weer in het spit hangt ga ik weer verder waar ik gebleven was en dat was bij de kofferbak bekleding. Ik moest nog 2 afdekkappen maken voor de toegangsgaten voor de achterlichten in het achterpaneel. Het was het makkelijkst om die gewoon van een stukje plaatwerk te maken. Daar heb ik alleen geen foto's meer van gemaakt, is verder ook niet heel spannend.

Daarna ben ik alvast eens gaan kijken hoe ik het maken van het bovenpaneel zou kunnen gaan aanpakken. Ik heb er wel een idee voor intussen, het gaat dan om dit stuk:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals je ziet moet ik met nogal wat dingen rekening houden: de kofferbak beugels die vrij moeten kunnen bewegen, de torsiestangen hiervan die onderlangs de hoedenplank lopen, er moet ruimte blijven zodat ik later ook de speakers in de hoedenplank kan installeren en dan wil ik dat het ook nog een beetje netjes aansluit op de zijpanelen natuurlijk.

Het wordt dus nog een kleine uitdaging en een boel werk voor een onderdeel dat je eigenlijk helemaal niet zo goed ziet :lol: Maar ik heb er best zin in om dat eens aan te pakken ;)

Binnenkort dus maar weer eens met de poly aan de gang! :D
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 6060
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 16:43
Locatie: Tilburg

Re: Project AE92 Coupé! Update 03-05-'20. Weer demonteren

Bericht door Linea Sol »

:lol: hier moet nog wat "stof" afgeblazen worden zeg "kuch kuch" ;)
Gegroet JO

01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Project AE92 Coupé! Update 03-05-'20. Weer demonteren

Bericht door Blof-fan »

Ze zullen nog wel stoffiger weer naar beneden komen vermoed ik :lol:
In de loods waar we nu zitten zat tot een half jaar terug een grondverzet bedrijf, dus tja...er gaat in die loods wel wat stof rond :roll: :lol:
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Project AE92 Coupé! Update 03-05-'20. Weer demonteren

Bericht door jaapio »

Wat een geweldige ruimte heb je.....schitterend voor de hobby 8-) 8-)
Gebruikersavatar
Bart-E11
CCNL Member
CCNL Member
Berichten: 9543
Lid geworden op: di mar 30, 2010 09:12
CCNL lidnummer: 796
Type Corolla: E11
Type Corolla: SE111
Locatie: In Brabant

Re: Project AE92 Coupé! Update 03-05-'20. Weer demonteren

Bericht door Bart-E11 »

Ik zie al dat ik een keer langs moet komen bij jou te lang geleden
Project: **Corolla SE111 Luna - > G6R Turbo**
Daily: Corolla AE111 Terra - > Luna -> wanabe G6 285K Km and counting

Tellerswipe 80 - 160
Ruudje schreef:Is dit de 3de versnelling ?
Bart-E11 schreef: Nee z'n 5
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Project AE92 Coupé! Update 03-05-'20. Weer demonteren

Bericht door Blof-fan »

Bart-E11 schreef: zo jul 19, 2020 21:11 Ik zie al dat ik een keer langs moet komen bij jou te lang geleden
Altijd welkom he ;)

En nu ik hier toch ben, aan de auto is nog niet veel gedaan de laatste tijd, druk geweest met andere dingen.
Maar het ligt niet helemaal stil natuurlijk. Ik ben ook langzaam om me heen te kijken voor spullen voor de motor, want m'n handen jeuken gewoon om daar aan te beginnen! Zoveel ideeën en plannen daarvoor die ik graag eens wil gaan doen.

Dus van de week zijn er 2 onderdelen uit de US of A binnengekomen. Ook zoiets wat ik gewoon eens wil gaan proberen.

Afbeelding

Het elektronische gasklephuis en gaspedaal van een Toyota GT86. Ik wil de 4A-GZE met DWB (Drive By Wire) gaan gebruiken omdat ik daar toch wel enige voordelen in zie. Deze zijn gebruikt, maar nog in prima staat en voor beide samen heb ik net 180,- betaald inclusief verzenden, douane kosten etc. Dus daar kan ik best eens wat voor proberen ;)

Ik heb deze nu al over laten komen omdat ik de montage van het gaspedaal aan de carrosserie ook even uit moet vogelen en misschien wat moet boren en lassen om het op de juiste plek gemonteerd te krijgen.
En natuurlijk komt dit gaspedaal niet zo erin, ik ga ook kijken hoe ik mijn eigen 'custom' pedaal kan monteren ;)

En een van de dingen waar ik de afgelopen weken onder andere mee bezig ben geweest is het maken van een nieuwe werkbank voor mezelf. We willen weer een volgende stap zetten om onze werkplaats helemaal naar wens te krijgen. Een van de dingen die we op korte termijn willen realiseren is het maken van een nieuwe werkhoek. Er moeten 2 werkbanken (voor m'n broertje en voor mij) gemaakt worden.

Die van m'n broertje hebben we op een veilig gekocht en hebben we als basis gebruikt voor die van mij, alleen heb ik hier en daar nog wat toegevoegd... :lol:

Afbeelding

Allereerst het onderstel gemaakt op dezelfde manier als de werkbank die we al gekocht hadden.

Afbeelding

Vervolgens het een en ander verstevigd en een extra frame toegevoegd om verlicht aan te hangen en een wandbord aan te kunnen monteren

Afbeelding

Ik had ook een ladekastje, een nieuwe drukregelaar/ontvochtiger/olievernevelaar voor de pneumatiek en een luchthaspel met 15m slang gekocht.

Afbeelding

Een mooi nieuw werkblad van 40mm dik, een stevige bankschroef, een lekker groot wandbord en omdat een beetje extra opbergruimte ook geen kwaad kan nog wat extra opbergbakken voor bovenop.

Afbeelding

Ik heb de werkbank zo gemaakt dat deze ook weer eenvoudig uit elkaar kan worden gehaald (voor het geval we weer een keer moeten verhuizen of iets dergelijks, je weet maar nooit). Dus de hele boel weer uit elkaar zodat de onderdelen netjes in een goede laag zwarte hamerslag lak konden worden gezet.

Afbeelding

Eenmaal droog kon daarna de boel weer definitief in elkaar gezet worden

Afbeelding

Alle elektra en luchtslangen zitten netjes en stevig vast aan het frame, daar gebeurt niets mee ;)

Afbeelding

En dan heb je een verdomd lekker werkbankje die van alle gemakken is voorzien en ik als het een beetje meezit van m'n leven niet meer verslijt :D
Een luchthaspel, elektra onder het werkblad, een ladekastje voor wat klein spul, een groot wandbord waar ik m'n gereedschap op kan hangen (volgende klusje), een extra luchtaansluiting met luchtregeling en olie vernevelaar voor het luchtgereedschap, goede LED verlichting boven het werkblad en extra opbergruimte in die bakken bovenop.

Dat zal straks nog lekkerder sleutelen worden aan zo'n fijn werkbankje! :D

Nu die van m'n broertje nog verbouwen zodat ook hij verlichting en een wandbord heeft, daarna de oude lastafels eens een beetje onder handen nemen en wat opkalafateren en dan hebben we straks een heerlijk werkhoekje :D
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Gebruikersavatar
jaapio
President member
President member
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 07:18
Type Corolla: E10
Type Corolla: XP9TS-MR2
Locatie: Limburg/Bocholtz

Re: Project AE92 Coupé! Update 03-05-'20. Weer demonteren

Bericht door jaapio »

Tjonge....mooi gemaakt zeg...geweldig :D :D
Gebruikersavatar
corollapowerrr
Ambassador member
Ambassador member
Berichten: 3052
Lid geworden op: do okt 30, 2003 22:24
CCNL lidnummer: 468
Type Corolla: AE82
Type Corolla: Geen
Locatie: Genapium
Contacteer:

Re: Project AE92 Coupé! Update 03-05-'20. Weer demonteren

Bericht door corollapowerrr »

Top Patrieck! En nu als de bliksem die randzaken naast je neerleggen en aan dat rollend hok van je gaan werken! ;)
Lexus is250c RAV4 hybrid 4wd
Linea Sol
Die-Hard
Die-Hard
Berichten: 6060
Lid geworden op: ma sep 16, 2002 16:43
Locatie: Tilburg

Re: Project AE92 Coupé! Update 03-05-'20. Weer demonteren

Bericht door Linea Sol »

Ziet er netjes uit man :D
Gegroet JO

01-09-2021 CHR. 1.8 Hybride Bi-tone full led verlichting
Gebruikersavatar
Blof-fan
E-team
E-team
Berichten: 7526
Lid geworden op: vr apr 02, 2004 16:15
CCNL lidnummer: 525
Type Corolla: AE92
Type Corolla: AE92 GT-S
Locatie: Oostkapelle, Zeeland
Contacteer:

Re: Project AE92 Coupé! Update 03-05-'20. Weer demonteren

Bericht door Blof-fan »

corollapowerrr schreef: ma jul 20, 2020 14:44 Top Patrieck! En nu als de bliksem die randzaken naast je neerleggen en aan dat rollend hok van je gaan werken! ;)
Ja pap... h30
Driving: '04 Toyota Avensis 2.0 Wagon
Driving: '89 Toyota Corolla AE92 XL Hatchback B&M Special
Restomodding: '88 Toyota Corolla AE92 GT-S Coupé
Have a good life in Africa: '92 Toyota Corolla AE92 GTSi Hatchback

Mijn uitgebreide persoonlijke project site
Plaats reactie