[J3LM3R] E10 GTSI / E12 T-Sport / RAV4
Moderator: Moderator
-
- CCNL Member
- Berichten: 1583
- Lid geworden op: ma dec 17, 2007 16:20
- CCNL lidnummer: 738
- Type Corolla: Rav4 D-4D
- Locatie: Centraal Friesland
- Contacteer:
Re: [J3LM3R] E10 GTSI - Hoodshocks -> met foto's
En een zgn simmerring waarschijnlijk (soort van olie/water kering)
Dus denk niet dat het problemen oplevert.
Dus denk niet dat het problemen oplevert.
-
- Die-Hard
- Berichten: 6278
- Lid geworden op: ma mei 09, 2005 21:49
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: E10 GTSi+
- Locatie: Almelóóóóó
Re: [J3LM3R] E10 GTSI - Hoodshocks -> met foto's
Mijne staan ook omhoog, nooit last mee
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?ui=409017" onclick="window.open(this.href);return false; NU GECONTROLEERDE GEBRUIKER
http://www.stateoftuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mostwantedtuningteam.com" onclick="window.open(this.href);return false; NEW SITE
http://www.stateoftuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mostwantedtuningteam.com" onclick="window.open(this.href);return false; NEW SITE
- masterpivo
- Ambassador member
- Berichten: 2588
- Lid geworden op: zo mei 27, 2007 14:18
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: Auris
- Type Corolla: E15 2.2D4d
- Locatie: Waspik
Re: [J3LM3R] E10 GTSI - Hoodshocks -> met foto's
Het zal idd ook wel geen zak uitmaken hoe hij gemonteerd wordt, anders had het ook wel expliciet in de beschrijving gestaan he Maar ach voor je gevoel heb je het nu goed gedaan!
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
-
- CCNL Member
- Berichten: 1583
- Lid geworden op: ma dec 17, 2007 16:20
- CCNL lidnummer: 738
- Type Corolla: Rav4 D-4D
- Locatie: Centraal Friesland
- Contacteer:
Re: [J3LM3R] E10 GTSI - Hoodshocks -> met foto's
Hoppa!
Na een middag en avond sleutelen heb ik nu een andere uitlaat, een schroefset en (op 1 na) nieuwe stabilisatorstangetjes rondom
(stangetje linksvoor komt dinsdag binnen)
Een puntje wat ik ben tegen gekomen - de auto kan op dit moment niet mee worden gereden.. Ik heb de schroefset gemonteerd zoals ontvangen en het enige wat nu demping geeft, zijn mn banden (de set stond vrij hoog ingesteld)
Morgen weer terug naar de auto om m wat naar beneden te schroeven zodat de veren wat meer ruimte hebben om in te veren en dus meer comfort geven
Foto's volgen nog
Ik heb nu ongeveer anderhalve week om de set naar wens in te stellen. Daarna laat ik m uitlijnen
Na een middag en avond sleutelen heb ik nu een andere uitlaat, een schroefset en (op 1 na) nieuwe stabilisatorstangetjes rondom
(stangetje linksvoor komt dinsdag binnen)
Een puntje wat ik ben tegen gekomen - de auto kan op dit moment niet mee worden gereden.. Ik heb de schroefset gemonteerd zoals ontvangen en het enige wat nu demping geeft, zijn mn banden (de set stond vrij hoog ingesteld)
Morgen weer terug naar de auto om m wat naar beneden te schroeven zodat de veren wat meer ruimte hebben om in te veren en dus meer comfort geven
Foto's volgen nog
Ik heb nu ongeveer anderhalve week om de set naar wens in te stellen. Daarna laat ik m uitlijnen
-
- CCNL Member
- Berichten: 1583
- Lid geworden op: ma dec 17, 2007 16:20
- CCNL lidnummer: 738
- Type Corolla: Rav4 D-4D
- Locatie: Centraal Friesland
- Contacteer:
Re: [J3LM3R] E10 GTSI - Schroefset, andere uitlaat en meer..
Band loopt heel licht aan op de veer.. kan zijn dat het na het uitlijnen opgelost is maar heb de oude banden er weer even ondergezet Bandenspanning zat op 1.8 - zowel bij de banden die al 2 jaar in de garage lagen als de set die eronder zat heb ze nu naar 2.2 gebracht maar moet dat niet 2.4 zijn?
Mn banden zijn Bridgestone Turanza ER300 met velgrandbescherming; 195/50 R15 ET38 7J (laatste 2 waarden waren heel lastig te lezen )
Liep met originele (versleten) schokdempers en Weitec -40mm veren onder belasting aan in de spatborden.
Nu is de auto denk ik -3mm verlaagd op de schroefset en deze veert in verhouding amper in dus aanlopen zal die niet snel weer doen.
Ik heb nu spoorverbreding besteld van 5mm voor €35 dus als dat na het uitlijnen niet nodig blijkt te zijn kan ik ze altijd weer verkopen. Voor die prijs kan ik ze zelf niet maken..
Mn banden zijn Bridgestone Turanza ER300 met velgrandbescherming; 195/50 R15 ET38 7J (laatste 2 waarden waren heel lastig te lezen )
Liep met originele (versleten) schokdempers en Weitec -40mm veren onder belasting aan in de spatborden.
Nu is de auto denk ik -3mm verlaagd op de schroefset en deze veert in verhouding amper in dus aanlopen zal die niet snel weer doen.
Ik heb nu spoorverbreding besteld van 5mm voor €35 dus als dat na het uitlijnen niet nodig blijkt te zijn kan ik ze altijd weer verkopen. Voor die prijs kan ik ze zelf niet maken..
-
- Special member
- Berichten: 740
- Lid geworden op: vr jan 28, 2005 18:13
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: ZZE121
- Type Corolla: TS
- Locatie: Almelo
Re: [J3LM3R] E10 GTSI - Schroefset, andere uitlaat en meer..
Toen ik de schroefset eronder deed met de 17" hebben we zo afgesteld dat de band ong 2mm van de veer zat en daardoor ook vrij liep in de wielkasten.
Zo laag dat ze met inveren niets raken iig.
Denk dus dat je zo zo moet laten uitlijnen dat ze vrij lopen.
Bij mij staan ze iig heel licht / \, wel beide evenveel
Zo laag dat ze met inveren niets raken iig.
Denk dus dat je zo zo moet laten uitlijnen dat ze vrij lopen.
Bij mij staan ze iig heel licht / \, wel beide evenveel
Suzuki afgebrand, back to Toyota. Corolla TS it is!
-
- CCNL Member
- Berichten: 1583
- Lid geworden op: ma dec 17, 2007 16:20
- CCNL lidnummer: 738
- Type Corolla: Rav4 D-4D
- Locatie: Centraal Friesland
- Contacteer:
Re: [J3LM3R] E10 GTSI - Schroefset, andere uitlaat en meer..
Dat zou het mooiste zijn. Maar kans is klein dat ze het spul daaronder los krijgen. Ziet er aardig vastgerot uit
Zit ook speling op de spoorstangrubbers? hoor ik nu (auto op de handrem en tegen de b-stijl aan duwen naar achteren, dan hoor ik ergens speling op) Alles is gemonteerd met luchtratel dus weet wel zeker dat het achter goed vast zit.
Maar even zien hoeveel geld er in het potje zit na de vakantie en of ik dan de auto op bokjes kan zetten om de rest van de ophanging aan te pakken.
Misschien dat deze set tijdelijk is en dat er op den duur een K-sport komt omdat ik toch wat meer comfort wil - zo'n soort set kun je namelijk instellen.
Misschien Mark L ff lief aankijken of ik eens mag meerijden.
Het liefst heb ik de bandjes gewoon zoveel mogelijk | | staan ivm bandenslijtage. Maar lichtelijk / \ lijkt mij alleen maar goed voor de grip.
Maar even overleggen met de garage en anders gaat de verbreding meteen de verkoop weer in
Zit ook speling op de spoorstangrubbers? hoor ik nu (auto op de handrem en tegen de b-stijl aan duwen naar achteren, dan hoor ik ergens speling op) Alles is gemonteerd met luchtratel dus weet wel zeker dat het achter goed vast zit.
Maar even zien hoeveel geld er in het potje zit na de vakantie en of ik dan de auto op bokjes kan zetten om de rest van de ophanging aan te pakken.
Misschien dat deze set tijdelijk is en dat er op den duur een K-sport komt omdat ik toch wat meer comfort wil - zo'n soort set kun je namelijk instellen.
Misschien Mark L ff lief aankijken of ik eens mag meerijden.
Het liefst heb ik de bandjes gewoon zoveel mogelijk | | staan ivm bandenslijtage. Maar lichtelijk / \ lijkt mij alleen maar goed voor de grip.
Maar even overleggen met de garage en anders gaat de verbreding meteen de verkoop weer in
-
- President member
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: za jul 09, 2005 10:37
- CCNL lidnummer: 751
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: E10 gts-i
- Locatie: Azzn
Re: [J3LM3R] E10 GTSI - Schroefset, andere uitlaat en meer..
doe eens een poging en zet de foto ff op het forum
4A-GZE: 225 km/h @ GPS @ 6.950 rpm
Honda Civic Hybrid 1.3 V-tec: 207 km/h @ GPS @ 6.000 rpm
Seat Ibiza 1.2 TDI Ecomotive: 194 km/h @ GPS @ 3900 RPM (electronic limited)
Toyota Auris TS: 186 km/H (electronic limited)
Honda Civic Hybrid 1.3 V-tec: 207 km/h @ GPS @ 6.000 rpm
Seat Ibiza 1.2 TDI Ecomotive: 194 km/h @ GPS @ 3900 RPM (electronic limited)
Toyota Auris TS: 186 km/H (electronic limited)
-
- CCNL Member
- Berichten: 1583
- Lid geworden op: ma dec 17, 2007 16:20
- CCNL lidnummer: 738
- Type Corolla: Rav4 D-4D
- Locatie: Centraal Friesland
- Contacteer:
-
- President member
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: za jul 09, 2005 10:37
- CCNL lidnummer: 751
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: E10 gts-i
- Locatie: Azzn
Re: [J3LM3R] E10 GTSI - Schroefset, andere uitlaat en meer..
Dat was Bertus toch toen ie geboren werd....?
4A-GZE: 225 km/h @ GPS @ 6.950 rpm
Honda Civic Hybrid 1.3 V-tec: 207 km/h @ GPS @ 6.000 rpm
Seat Ibiza 1.2 TDI Ecomotive: 194 km/h @ GPS @ 3900 RPM (electronic limited)
Toyota Auris TS: 186 km/H (electronic limited)
Honda Civic Hybrid 1.3 V-tec: 207 km/h @ GPS @ 6.000 rpm
Seat Ibiza 1.2 TDI Ecomotive: 194 km/h @ GPS @ 3900 RPM (electronic limited)
Toyota Auris TS: 186 km/H (electronic limited)
-
- CCNL Member
- Berichten: 1583
- Lid geworden op: ma dec 17, 2007 16:20
- CCNL lidnummer: 738
- Type Corolla: Rav4 D-4D
- Locatie: Centraal Friesland
- Contacteer:
Re: [J3LM3R] E10 GTSI - Schroefset, andere uitlaat en meer..
volgens mij wel.. is het niet een schatje?
4e stabilisator stangetje was nog niet binnen bij de garage.. ze bellen als die binnen komt.
4e stabilisator stangetje was nog niet binnen bij de garage.. ze bellen als die binnen komt.
-
- CCNL Member
- Berichten: 1583
- Lid geworden op: ma dec 17, 2007 16:20
- CCNL lidnummer: 738
- Type Corolla: Rav4 D-4D
- Locatie: Centraal Friesland
- Contacteer:
Re: [J3LM3R] E10 GTSI - Weer homokineet aan gort.. :(
Auto staat nu weer bij de garage
Gister op de snelweg van 120km/h gas los om naar 100km/h te gaan.. ineens een heleboel geratel als de as niet belast werd.
Dus enige oplossing was of gas geven of remmen.
Mijn gevoel zegt weer de linker homokineet. En dat terwijl de auto juist hoger is komen te staan = meer originele hoogte tov de vorige verlaging
Heb er een beetje genoeg van dat elke keer als ik iets wel verbeteren er zoveel achter weg komt.. zit nu serieus te overwegen om de Corolla te schorsen en een goedkoop Starletje ofzo tot de zomer te gaan rijden. Dan kan ik de hele ophanging eronder weg halen en meteen de boel echt goed aanpakken.
Gister op de snelweg van 120km/h gas los om naar 100km/h te gaan.. ineens een heleboel geratel als de as niet belast werd.
Dus enige oplossing was of gas geven of remmen.
Mijn gevoel zegt weer de linker homokineet. En dat terwijl de auto juist hoger is komen te staan = meer originele hoogte tov de vorige verlaging
Heb er een beetje genoeg van dat elke keer als ik iets wel verbeteren er zoveel achter weg komt.. zit nu serieus te overwegen om de Corolla te schorsen en een goedkoop Starletje ofzo tot de zomer te gaan rijden. Dan kan ik de hele ophanging eronder weg halen en meteen de boel echt goed aanpakken.
-
- President member
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: za jul 09, 2005 10:37
- CCNL lidnummer: 751
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: E10 gts-i
- Locatie: Azzn
Re: [J3LM3R] E10 GTSI - Weer homokineet aan gort.. :(
dan zou ik het swappen ook maar laten voor wat het is
4A-GZE: 225 km/h @ GPS @ 6.950 rpm
Honda Civic Hybrid 1.3 V-tec: 207 km/h @ GPS @ 6.000 rpm
Seat Ibiza 1.2 TDI Ecomotive: 194 km/h @ GPS @ 3900 RPM (electronic limited)
Toyota Auris TS: 186 km/H (electronic limited)
Honda Civic Hybrid 1.3 V-tec: 207 km/h @ GPS @ 6.000 rpm
Seat Ibiza 1.2 TDI Ecomotive: 194 km/h @ GPS @ 3900 RPM (electronic limited)
Toyota Auris TS: 186 km/H (electronic limited)
-
- CCNL Member
- Berichten: 1583
- Lid geworden op: ma dec 17, 2007 16:20
- CCNL lidnummer: 738
- Type Corolla: Rav4 D-4D
- Locatie: Centraal Friesland
- Contacteer:
Re: [J3LM3R] E10 GTSI - Weer homokineet aan gort.. :(
Of dan juist niet
Zou er dan wel de tijd voor hebben om het rustig aan te doen.. het hoeft dan niet in een weekend, dus als er meer achterweg komt zit ik niet mee dat ik de auto snel weer nodig heb.
Zou er dan wel de tijd voor hebben om het rustig aan te doen.. het hoeft dan niet in een weekend, dus als er meer achterweg komt zit ik niet mee dat ik de auto snel weer nodig heb.
-
- President member
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: za jul 09, 2005 10:37
- CCNL lidnummer: 751
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: E10 gts-i
- Locatie: Azzn
Re: [J3LM3R] E10 GTSI - Weer homokineet aan gort.. :(
met swappen kun je niet alles voor zijn om te vervangen of repareren Dan loop je vanzelf weer tegen dingen aan, neem dat maar van mij aan.
Wel vervelend dat je nu weer iets ermee hebt
Wel vervelend dat je nu weer iets ermee hebt
4A-GZE: 225 km/h @ GPS @ 6.950 rpm
Honda Civic Hybrid 1.3 V-tec: 207 km/h @ GPS @ 6.000 rpm
Seat Ibiza 1.2 TDI Ecomotive: 194 km/h @ GPS @ 3900 RPM (electronic limited)
Toyota Auris TS: 186 km/H (electronic limited)
Honda Civic Hybrid 1.3 V-tec: 207 km/h @ GPS @ 6.000 rpm
Seat Ibiza 1.2 TDI Ecomotive: 194 km/h @ GPS @ 3900 RPM (electronic limited)
Toyota Auris TS: 186 km/H (electronic limited)
-
- President member
- Berichten: 1876
- Lid geworden op: zo sep 17, 2006 20:07
- CCNL lidnummer: 710
- Type Corolla: AE111
- Type Corolla: Levin-BZ-R
- Locatie: Hardinxveld
Re: [J3LM3R] E10 GTSI - Weer homokineet aan gort.. :(
heey
je homo kapot hoord ook bij normale slijtage vooral als die al is een keer een lekkestoef hoes heeft gehad dan gaan die dingen hard achteruit maar ik denk dat het zin loos is om als er onderuit tehalen gewoon de homokineet vervangen en hij rijd weer
peter
je homo kapot hoord ook bij normale slijtage vooral als die al is een keer een lekkestoef hoes heeft gehad dan gaan die dingen hard achteruit maar ik denk dat het zin loos is om als er onderuit tehalen gewoon de homokineet vervangen en hij rijd weer
peter
AE111 Toyota Corolla Levin BZ-R ((((JDM)))) K.S Trading (japan)
-
- CCNL Member
- Berichten: 1191
- Lid geworden op: vr aug 28, 2009 09:04
- CCNL lidnummer: 783
- Type Corolla: ImprezaGTT
- Locatie: Delft
Re: [J3LM3R] E10 GTSI - Weer homokineet aan gort.. :(
Zit ook niet echt mee he
Zo'n Starletje is idd wel slimme oplossing, ik heb 3 jaar in een P7-tje rondgetuft uit 1986...gaat niet echt hard, echt veel vrouwen trekt het ook niet aan, maar het rijdt altijd en spotgoedkoop
Zo'n Starletje is idd wel slimme oplossing, ik heb 3 jaar in een P7-tje rondgetuft uit 1986...gaat niet echt hard, echt veel vrouwen trekt het ook niet aan, maar het rijdt altijd en spotgoedkoop
Livin’ life in the fast lane
Movin’ at the speed of life and I can’t slow down
I don’t really know where I’m headed, just enjoyin’ the ride
Just gon’ roll ’til I drop and ride ’til I die
Movin’ at the speed of life and I can’t slow down
I don’t really know where I’m headed, just enjoyin’ the ride
Just gon’ roll ’til I drop and ride ’til I die
-
- CCNL Member
- Berichten: 1555
- Lid geworden op: zo jun 26, 2005 12:58
- CCNL lidnummer: 600
- Type Corolla: EE101
Re: [J3LM3R] E10 GTSI - Weer homokineet aan gort.. :(
Wat is dit nou weer voor opmerking? Trek jij met je E10 wel vrouwen aan dan? Als dat al zo is, is dat waarschijnlijk vanwege dat vrouwelijke zuurstokkenkleurtje (Zegt de man met een lavendel paarse auto )Green Zing E10 schreef: echt veel vrouwen trekt het ook niet aan
Wel klote van je homo Jelmer. Maar ik ben het wel met Peter eens. De hele ophanging aanpakken heeft niet zo heel veel zin. Wat denk je er precies mee te winnen? Als je het stukje bij beetje aanpakt komt het ook gerust goed.
251,3pk bij 7130rpm en 281,6Nm bij 5350 rpm
Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
Vroem, Fluit, Vroapp!!!, Ptsiej... Kijk daar gaat een paarse Corolla... Tenzij je in Zeeland bent, dan is ie wit... "I'm not alone..."
-
- CCNL Member
- Berichten: 1191
- Lid geworden op: vr aug 28, 2009 09:04
- CCNL lidnummer: 783
- Type Corolla: ImprezaGTT
- Locatie: Delft
Re: [J3LM3R] E10 GTSI - Weer homokineet aan gort.. :(
Vrouwelijk zuurstokkenkleurtje>>!!! (Ik heb hem wel van een meisje gekocht... )
Maar dan nog..best een hip kleurtje, het is weer eens wat anders...haha net als lavendel
Maar dan nog..best een hip kleurtje, het is weer eens wat anders...haha net als lavendel
Livin’ life in the fast lane
Movin’ at the speed of life and I can’t slow down
I don’t really know where I’m headed, just enjoyin’ the ride
Just gon’ roll ’til I drop and ride ’til I die
Movin’ at the speed of life and I can’t slow down
I don’t really know where I’m headed, just enjoyin’ the ride
Just gon’ roll ’til I drop and ride ’til I die
-
- CCNL Member
- Berichten: 1583
- Lid geworden op: ma dec 17, 2007 16:20
- CCNL lidnummer: 738
- Type Corolla: Rav4 D-4D
- Locatie: Centraal Friesland
- Contacteer:
Re: [J3LM3R] E10 GTSI - Weer homokineet aan gort.. :(
Misschien beetje te overdreven reactie geweest maar komt steeds weer wat. En dat loopt ook steeds hoger op in kosten
Dus ik zat dan te denken om meteen alle rubbers in de ophanging (die er ook niet zo heel fris meer uitzien) aan te pakken.
Verder misschien wat ophangingsdelen te laten stralen en coaten. En de hele onderkant in de bescherming te zetten (is beschadigd bij het oprijden van de brug bij de garage)
Spoorstangen ed komt ook steeds dikkere laag roest op en aangezien ik deze auto nog wel even van plan ben te houden zou dat dus ook aangepakt moeten worden.
Schroefset is toch niet helemaal wat ik in gedachten had om heel eerlijk te zijn.. in het begin leek het me een echte verbetering maar ik moet nu echt elke kuil en hobbel ontwijken. Kan m niet in hardheid verstellen en overal waar een beetje speling op zit hoor ik nu duidelijk (met name voor).
De stofhoezen heb ik nog gecontroleerd en daar mankeerde zo op het eerste gezicht niks aan voor het monteren van de schroefset..
Wil ik m weer een beetje fatsoenlijk rijdend hebben komen er toch andere dempers onder en zal er toch wat aan de roest gedaan moeten worden.
Misschien eerst maar zorgen dat die rijd tot de zomer.. kan daarna altijd nog zien hoeveel geld er na de vakantie over is en wat ik daarna met studie etc ga doen.
Weet ook echt niet of ik wil gaan swappen hoor. Staat nog wel op het verlanglijstje (zoals bij zovelen) maar andere dingen komen eerst.
Ben nu financieel nog te onzeker omdat ik geen vast inkomen heb en de benzine en verzekering etc. wel gewoon doorgaat..
Mocht het zover komen wil ik het ook goed doen en trek ik er ook de tijd voor uit (kan ik ook mooi de kosten spreiden)
Gelukkig had de garage weer een sloper staan dus die as hebben ze er nu opgezet en ik kan weer rijden maar kans is toch aanwezig dat het snel weer fout gaan aangezien de km stand van die E10..
Dus ik zat dan te denken om meteen alle rubbers in de ophanging (die er ook niet zo heel fris meer uitzien) aan te pakken.
Verder misschien wat ophangingsdelen te laten stralen en coaten. En de hele onderkant in de bescherming te zetten (is beschadigd bij het oprijden van de brug bij de garage)
Spoorstangen ed komt ook steeds dikkere laag roest op en aangezien ik deze auto nog wel even van plan ben te houden zou dat dus ook aangepakt moeten worden.
Schroefset is toch niet helemaal wat ik in gedachten had om heel eerlijk te zijn.. in het begin leek het me een echte verbetering maar ik moet nu echt elke kuil en hobbel ontwijken. Kan m niet in hardheid verstellen en overal waar een beetje speling op zit hoor ik nu duidelijk (met name voor).
De stofhoezen heb ik nog gecontroleerd en daar mankeerde zo op het eerste gezicht niks aan voor het monteren van de schroefset..
Wil ik m weer een beetje fatsoenlijk rijdend hebben komen er toch andere dempers onder en zal er toch wat aan de roest gedaan moeten worden.
Misschien eerst maar zorgen dat die rijd tot de zomer.. kan daarna altijd nog zien hoeveel geld er na de vakantie over is en wat ik daarna met studie etc ga doen.
Weet ook echt niet of ik wil gaan swappen hoor. Staat nog wel op het verlanglijstje (zoals bij zovelen) maar andere dingen komen eerst.
Ben nu financieel nog te onzeker omdat ik geen vast inkomen heb en de benzine en verzekering etc. wel gewoon doorgaat..
Mocht het zover komen wil ik het ook goed doen en trek ik er ook de tijd voor uit (kan ik ook mooi de kosten spreiden)
Gelukkig had de garage weer een sloper staan dus die as hebben ze er nu opgezet en ik kan weer rijden maar kans is toch aanwezig dat het snel weer fout gaan aangezien de km stand van die E10..
- masterpivo
- Ambassador member
- Berichten: 2588
- Lid geworden op: zo mei 27, 2007 14:18
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: Auris
- Type Corolla: E15 2.2D4d
- Locatie: Waspik
Re: [J3LM3R] E10 GTSI - Weer homokineet aan gort.. :(
Balen van de homo Jelmer! Zo te lezen is het gelukkig alweer verholpen, maarja ik snap jou gedachten ook weer wel. Ik begrijp uit je verhaal dat het al eerder is voorgekomen, alleen toen had je nog geen (schroef)verlaging?
Als je het hele onderstel volledig aan gaat pakken, kun je natuurlijk alles op elkaar afstemmen (verlaging, rubbers, assen ed) en dan zul je met schorsen alles op het gemak kunnen doen. Maar op zich zou het verlagen toch gewoon moeten kunnen op deze manier (want zo extreem naar beneden hangt die van jou toch niet..?) Hoe oud was de kineet die nu kapot is gegaan? Ofterwijl is het wel of niet merkwaardig te noemen?..
Als je het hele onderstel volledig aan gaat pakken, kun je natuurlijk alles op elkaar afstemmen (verlaging, rubbers, assen ed) en dan zul je met schorsen alles op het gemak kunnen doen. Maar op zich zou het verlagen toch gewoon moeten kunnen op deze manier (want zo extreem naar beneden hangt die van jou toch niet..?) Hoe oud was de kineet die nu kapot is gegaan? Ofterwijl is het wel of niet merkwaardig te noemen?..
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
-
- CCNL Member
- Berichten: 1583
- Lid geworden op: ma dec 17, 2007 16:20
- CCNL lidnummer: 738
- Type Corolla: Rav4 D-4D
- Locatie: Centraal Friesland
- Contacteer:
Re: [J3LM3R] E10 GTSI - Weer homokineet aan gort.. :(
Zal even bij het begin beginnen..
Ongeveer een jaar na de verlaging (originele schokdempers met Weitec veren -40mm) is linksvoor de homokineet steeds meer lawaai gaan maken.
Kon er toen wel mee doorrijden vonden ze bij de garage maar ik heb het op een gegeven moment toch laten vervangen.
Die as kwam toen van een sloper af met net een ton op de teller als ik het me goed herinner.
Vervolgens afgelopen winter dus een stoeprand meegepakt (rechts) wat misschien een klap door de tussenbak heen heeft gegeven op de linker aandrijfas maar dat lijkt me heel sterk. Aangezien de rechter as niets mankeert. (ik weet ook niet in hoeverre dit kan.. heb dat gedeelte nog nooit los gehaald - wel gezien bij een E10 sedan die een stoeprand had geraakt)
1,5 week geleden de schroefset gemonteerd. 100meter gereden en later de set bijgesteld omdat ik alleen op de banden veerde.
Bij wat rammels de boel opnieuw een paar dagen later met momentsleutel de boel op juiste kracht vast gezet en wat bouten vervangen die knapten en of knappen stonden.
Afgelopen maandag bij gas los bij 120km/h knalde dus de homokineet uit elkaar. Van buiten af niets zichtbaar maar was echt kapot. Monteur vond het zelfs eng in de auto tijdens een testritje
Hij had na die tijd last van zn rug valt bij mij nog wel mee terwijl ik nu toch al aardig wat km's met deze set heb gereden.
Als ik moe ben voel ik het wel erg in mn rug..
Instelling van de set was voor maximale hoogte (kon niet lager omdat anders de veer loshing)
Achter laagste instelling en dan stond de auto recht
Ik denk ongeveer -30mm tov origineel en +10-20 mm tov de vorige verlaging
Ongeveer een jaar na de verlaging (originele schokdempers met Weitec veren -40mm) is linksvoor de homokineet steeds meer lawaai gaan maken.
Kon er toen wel mee doorrijden vonden ze bij de garage maar ik heb het op een gegeven moment toch laten vervangen.
Die as kwam toen van een sloper af met net een ton op de teller als ik het me goed herinner.
Vervolgens afgelopen winter dus een stoeprand meegepakt (rechts) wat misschien een klap door de tussenbak heen heeft gegeven op de linker aandrijfas maar dat lijkt me heel sterk. Aangezien de rechter as niets mankeert. (ik weet ook niet in hoeverre dit kan.. heb dat gedeelte nog nooit los gehaald - wel gezien bij een E10 sedan die een stoeprand had geraakt)
1,5 week geleden de schroefset gemonteerd. 100meter gereden en later de set bijgesteld omdat ik alleen op de banden veerde.
Bij wat rammels de boel opnieuw een paar dagen later met momentsleutel de boel op juiste kracht vast gezet en wat bouten vervangen die knapten en of knappen stonden.
Afgelopen maandag bij gas los bij 120km/h knalde dus de homokineet uit elkaar. Van buiten af niets zichtbaar maar was echt kapot. Monteur vond het zelfs eng in de auto tijdens een testritje
Hij had na die tijd last van zn rug valt bij mij nog wel mee terwijl ik nu toch al aardig wat km's met deze set heb gereden.
Als ik moe ben voel ik het wel erg in mn rug..
Instelling van de set was voor maximale hoogte (kon niet lager omdat anders de veer loshing)
Achter laagste instelling en dan stond de auto recht
Ik denk ongeveer -30mm tov origineel en +10-20 mm tov de vorige verlaging
-
- Freak
- Berichten: 8636
- Lid geworden op: ma mei 02, 2005 23:12
- CCNL lidnummer: 621
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: E 10
- Locatie: Rijkerswoerd Gemeente Arnhem
- Contacteer:
Re: [J3LM3R] E10 GTSI - Weer homokineet aan gort.. :(
tis gewoon pech hebben meer niet, net zoals bij alle digen. de een rijd 3 ton op 1 waterpomp, de ander heeft er dan al 4 versleten. de een hoeft nooit een homokineet te vervangen en jouw tovallig overkomt het 2 x. ken het helaas, de swift van mijn vriendin heeft ze bedie in 1 jaar tijd laten vervangen maar die mag binnenkort er weer voor gaan........... ze rijd nogal krap door de bochten en neemt veel stoepbandjes in de bochten mee......... enfin maar hopen dat het nu beter gaat in de toekomst
http://www.stipggz-arnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stuwoverbetuwe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ribwavv.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- CCNL Member
- Berichten: 1583
- Lid geworden op: ma dec 17, 2007 16:20
- CCNL lidnummer: 738
- Type Corolla: Rav4 D-4D
- Locatie: Centraal Friesland
- Contacteer:
Re: [J3LM3R] E10 GTSI
Heb je helemaal gelijk in.Joseppe schreef:tis gewoon pech hebben meer niet, net zoals bij alle digen. de een rijd 3 ton op 1 waterpomp, de ander heeft er dan al 4 versleten. de een hoeft nooit een homokineet te vervangen en jouw tovallig overkomt het 2 x. ken het helaas, de swift van mijn vriendin heeft ze bedie in 1 jaar tijd laten vervangen maar die mag binnenkort er weer voor gaan........... ze rijd nogal krap door de bochten en neemt veel stoepbandjes in de bochten mee......... enfin maar hopen dat het nu beter gaat in de toekomst
Maar bij zulk rijgedrag dan is het misschien nog te verklaren. (niet verkeerd bedoel hoor )
Ik weet dat het een 2e hands as is, dus ik doe rustig aan bij (bijna)volledige stuuruitslag en ik heb op 1 stoeprand na nog niet eerder een rand geraakt.
Maar toch, die homokineet, tegelijk met de schokdempers die toch niet zijn wat ik ervan verwachtte + roest die terug komt stapelt de boel wel even op..
Wil niet al te veel gaan investeren voorlopig maar ben nu inmiddels al zover met de auto dat ik m net zo goed kan afrijden omdat een heleboel dingen nog wel goed zijn aan de auto Dus dan kan het geen kwaad om dingen goed voor mekaar te maken, kan ik nog langer van de auto genieten.
- masterpivo
- Ambassador member
- Berichten: 2588
- Lid geworden op: zo mei 27, 2007 14:18
- CCNL lidnummer: 0
- Type Corolla: Auris
- Type Corolla: E15 2.2D4d
- Locatie: Waspik
Re: [J3LM3R] E10 GTSI
Verhelderend verhaal En idd het is simpelweg gewoon pech hebben dus.. Helaas niks aan te doen en nu hij vervangen is, gewoon lekker doorrijden
'09 Auris E15 2.2D4d D-CAT GT180
-
- Freak
- Berichten: 8166
- Lid geworden op: zo nov 27, 2005 15:10
- Type Corolla: AvensisT25
Re: [J3LM3R] E10 GTSI
Koop gewoon de auto van mark, ben je klaar voor een swap en heb je er geen omkijken naar, PLUS je hebt airco etc etc (A)
Seat Ibiza 1.2 TDi Style
-
- CCNL Member
- Berichten: 1583
- Lid geworden op: ma dec 17, 2007 16:20
- CCNL lidnummer: 738
- Type Corolla: Rav4 D-4D
- Locatie: Centraal Friesland
- Contacteer:
Re: [J3LM3R] E10 GTSI
Ik zou het in mn vorige post zetten maar had dat toch maar niet gedaan..
Krijg alleen niet genoeg voor deze om die van Mark te kopen..
En ik denk dat ik daarna alleen maar smeekbede's krijg van Mark of hij m na een paar jaar weer terug mag kopen
Krijg alleen niet genoeg voor deze om die van Mark te kopen..
En ik denk dat ik daarna alleen maar smeekbede's krijg van Mark of hij m na een paar jaar weer terug mag kopen
-
- Ambassador member
- Berichten: 3756
- Lid geworden op: do mar 29, 2007 20:42
- CCNL lidnummer: 703
- Type Corolla: AE111
- Type Corolla: Astra J ST
- Locatie: Steenwijk
Re: [J3LM3R] E10 GTSI
Dat is een hele goede!!Marc0 schreef:Koop gewoon de auto van mark, ben je klaar voor een swap en heb je er geen omkijken naar, PLUS je hebt airco etc etc (A)
J3LM3R schreef:
En ik denk dat ik daarna alleen maar smeekbede's krijg van Mark of hij m na een paar jaar weer terug mag kopen
Over de prijs kunnen we heel erg onderhandelen. Er zitten veel losse dingen in die eruit kunnen (audio, carkit, xenon, meterset, originele bumper erop, enz) om de prijs te drukken.
Ik zou graag willen dat ie naar een liefhebber gaat . En het zal me idd aan het hart gaan maar zie eigenlijk geen andere optie.,
Laatst gewijzigd door mark m op do apr 22, 2010 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Corolla e10 ('97) 2.0 DGX Zwart --> R.I.P.
Corolla e11 ('99) G6r --> SOLD
Looking for more fun on less wheels --> Ducati 999S
Corolla e11 ('99) G6r --> SOLD
Looking for more fun on less wheels --> Ducati 999S
-
- Die-Hard
- Berichten: 7079
- Lid geworden op: za dec 07, 2002 21:45
- CCNL lidnummer: 504
- Type Corolla: Ford Focus
- Locatie: Lopik.
Re: [J3LM3R] E10 GTSI - Schroefset, andere uitlaat en meer..
Klopt idd, die heb ik heel lang als profiel foto gehad.4a-gze schreef:Dat was Bertus toch toen ie geboren werd....?
Ik heb ze alle 7 op een rijtje! Alleen werken ze in ploegendienst!
Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
Dammm right I'm good in bed, I can sleep all day!!!
-
- President member
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: za jul 09, 2005 10:37
- CCNL lidnummer: 751
- Type Corolla: AE101
- Type Corolla: E10 gts-i
- Locatie: Azzn
Re: [J3LM3R] E10 GTSI
geintje bertus!!!
4A-GZE: 225 km/h @ GPS @ 6.950 rpm
Honda Civic Hybrid 1.3 V-tec: 207 km/h @ GPS @ 6.000 rpm
Seat Ibiza 1.2 TDI Ecomotive: 194 km/h @ GPS @ 3900 RPM (electronic limited)
Toyota Auris TS: 186 km/H (electronic limited)
Honda Civic Hybrid 1.3 V-tec: 207 km/h @ GPS @ 6.000 rpm
Seat Ibiza 1.2 TDI Ecomotive: 194 km/h @ GPS @ 3900 RPM (electronic limited)
Toyota Auris TS: 186 km/H (electronic limited)